یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 354965
تاریخ انتشار: 18/مهر/1402 - 21:32

کشف انواع مواد مخدر با طرح آرامش در شهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از ۱۸ تُن انواع مواد مخدر در پی اجرای طرح یک هفته‌ای «آرامش در شهر» با شعار «شهری عاری از معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر» خبر داد.

کشف انواع مواد مخدر با طرح آرامش در شهر

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا ،

سردار ایرج کاکاوند به تشریح جزییات اجرای طرح آرامش در شهر پرداخت و اظهار داشت: طرح آرامش در شهر به مدت یک هفته از چهارم تا یازدهم مهر ماه با بهره گیری از همه توان و استعداد درون و برون سازمانی به طور همزمان و سراسری در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس برابر تاکیدات فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر پاکسازی چهره شهرها از حضور خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر و نیز در راستای ارتقای میزان رضایتمندی شهروندان، برخورد قاطع و همه‌جانبه با خرده‌فروشان موادمخدر و پاکسازی نقاط آلوده سراسر کشور از حضور معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در قالب طرحی با عنوان آرامش در شهر به عنوان یکی از اولویت‌های ماموریتی و پیش‌دستانه، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دستگیری بیش از ۲۷۶۰ معتاد متجاهر و خرده‌فروش موادمخدر
سردار کاکاوند در ادامه به تشریح دستاوردهای اجرای موفقیت‌آمیز طرح پرداخت و اظهار داشت: از زمان اجرای طرح آرامش در شهر در این مدت با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی همکاران در رده‌های تخصصی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور بیش از ۲۷۶۰ معتاد متجاهر و خرده‌فروش موادمخدر در معابر عمومی شناسایی، دستگیر و جمع آوری شدند که از این تعداد ۶۸۰۰ خرده‌فروش موادمخدر و بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر معتاد متجاهر هستند.

وی افزود: همچنین در مدت زمان اجرای طرح آرامش در شهر علاوه بر انهدام ۵۶ باند قاچاق موادمخدر و دستگیری بیش از ۱۲ هزار سوداگر مرگ، بیش از ۱۸ تن انواع موادمخدر نیز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ضمن قدردانی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در اجرای این طرح پلیس را یاری کرده‌اند، تصریح کرد: از آنجایی که پاکسازی چهره شهرها از لوث اعتیاد برای کاهش نگرانی جامعه و خانواده مسئولیتی ملی و همگانی است، بی‌شک هم‌افزایی، تعامل و ارتباط دو سویه با دستگاه‌های مسئولیت‌دار در همه مراحل اجرای طرح بسیار حائز اهمیت بود.

وی با تاکید بر تداوم اجرای این گونه طرح‌ها در راستای برقراری و تامین امنیت و آرامش خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست دارم هرگونه اطلاعات و اخبار خود درباره خرید و فروش موادمخدر را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

نظرات بینندگان
نظرات شما