یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 354721
تاریخ انتشار: 16/مهر/1402 - 13:14

ارسال محموله امدادی ایران به افغانستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارسال محموله امدادی به افغانستان خبر داد.

ارسال محموله امدادی ایران به افغانستان

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر ،

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه شنبه ۱۵ مهرماه، ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران اولین زمین لرزه به قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین، شمال غرب شهر هرات در کشور افغانستان را لرزاند، گفت: به دلیل احساس زمین‌لرزه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی به روستاهای مرزی اعزام شدند که خوشبختانه زمین‌لرزه در ایران بدون خسارت مالی و جانی بوده است.

وی با تشریح دیگر اقداماتی که در زلزله افغانستان انجام شده، ادامه داد: پس از وقوع زلزله به استان‌های مرزی اطلاع‎ رسانی شد و حوادث احتمالی به دلیل نزدیکی کانون زمین‌لرزه به مرزهای ایران و احساس زمین‌لرزه در کشور ایران، پیگیری شد.

محمودی گفت: رصد و پیگیری ابعاد مختلف حادثه از طریق منابع مختلف خبری توسط مرکز EOC سازمان، پیگیری حادثه از طریق مرکز EOC خراسان رضوی و تعامل و تبادل اطلاعات با جمعیت هلال‌احمر شهر هرات در خصوص خسارات احتمالی زلزله، اعلام آماده‌باش به تیم‌های عملیاتی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برای اعزام از طریق زمینی، اعلام آماده‌باش تیم واکنش سریع سازمان و استان‌های قم و قزوین برای اعزام هوایی از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

وی افزود: امروز ۵۰ امدادگر، در قالب ۱۰ تیم عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سازمان امدادونجات به افغانستان اعزام شدند.

محمودی، گفت: محموله امدادی شامل ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، یکهزار تخته موکت، ۴ هزار تخته پتو، ۵۰۰ ست ظروف، ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰ روزه) به همراه تجهیزات جست‌وجو و نجات، زنده‌یاب و تیم‌های آنست از خراسان رضوی به افغانستان انتقال پیدا کرد. لجستیک به کارگیری شده شامل ۳ دستگاه وانت آنست، ۶ دستگاه وانت کمک‌دار، ۳ دستگاه آمبولانس و ۵ دستگاه خودروی سنگین، به افغانستان اعزام شد.

نظرات بینندگان
نظرات شما