یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 353608
تاریخ انتشار: 04/مهر/1402 - 13:57

سردرگمی آمریکایی‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور آینده

به گزارش «یواس‌ای تودی»، جدا از آن دسته از رای‌دهندگان موافق و مخالف حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کسانی هستند که هیچ یک از این دو را نمی‌خواهند و به دنبال فرد دیگری هستند.

 سردرگمی آمریکایی‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور آینده

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

«یواس‌ای تودی» در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، ادعا می‌کند شاید انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تکرار همان انتخابات سال ۲۰۲۰ در این کشور باشد. انتخاباتی که رای‌دهندگانش، مجبورند بار دیگر بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن دموکرات یک نفر را انتخاب کنند. با این حال حضور مجدد دو نامزد ریاست‌جمهوری دوره پیشین انتخابات آمریکا در دوره جدید انتخاباتی به معنای آن نیست که رای‌دهندگان آمریکایی به سراغ دیگر نامزدهای انتخاباتی با محبوبیت کمتر نروند.

در این گزارش طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی یواس‌ای تودی و دانشگاه «سافولک» در ماه ژوئن، عنوان شده که نزدیک به ۳۴ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی از جو بایدن حمایت کرده‌اند و ۳۲ درصد دیگر هم گفته‌اند در انتخابات سال آینده به ترامپ رای می‌دهند.

با این حال ۲۳ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند قصد دارند به فردی غیر از بایدن و ترامپ رای دهند؛ درصد قابل توجهی از رای‌دهندگانی که مشخص نیست قصد دارند چه کسی را به جای ترامپ و بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آینده کشورشان انتخاب کنند و به طور کلی چرا از عملکرد این دو نفر ناراضی هستند.

با این حال بر اساس نتایج این نظرسنجی، برای آن‌دسته از رای‌دهندگانی که از نامزدی ترامپ و بایدن جهت حضور در انتخابات ۲۰۲۴ ناراضی هستند، هنوز گزینه دیگری معرفی نشده است. در باور آنها از بین همه افرادی که نامزد انتخاباتی شده‌اند، هیچ‌یک را نمی‌توان نامزد ایده آل برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا در نظر گرفت.


چرا رای دهندگان از بایدن و ترامپ دور می‌شوند؟

یک استاد دانشگاه از ایالت آریزونا در مصاحبه با یواس‌ای تودی گفت مشکل اصلی لزوما عملکرد بایدن و ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌شان نیست، بلکه طبق بررسی‌های انجام گرفته شده این گروه از رای‌دهندگان بر این باور هستند که تحت تاثیر احساسات و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از هر دو نامزد پیشتاز در نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا بیزارند.

طبق این گزارش، «در این رابطه شاهد افزایش ۲۵ درصدی آمریکایی‌هایی هستیم که می‌گویند، به طور کلی از هیچ یک از احزاب این کشور خوششان نمی‌آید و جدا از مخالفت با بایدن و ترامپ، با حزب این دو فرد نیز به طور کامل مخالف هستند». برخی از کارشناسان عنوان کرده‌اند این موضوع که رای‌دهندگان از روسای‌جمهور آمریکا چندان خوششان نیاید امری کاملا رایج است.

با این حال استاد علوم سیاسی دانشگاهی در ویسکانسین مهم‌ترین عامل کاهش محبوبیت بایدن در بین رای‌دهندگان را در رابطه با سن بالای وی می‌داند و معتقد است به باور اکثریت مردم، ذهن بایدن به اندازه کافی برای پذیرش مسوولیت‌های مرتبط با ریاست‌جمهوری آمریکا آمادگی ندارد، ضمن اینکه استقامت بدنی وی نیز به عنوان فردی ۸۰ ساله بسیار کم شده است.

به اعتقاد این استاد علوم سیاسی، حتی امکان کاهش بیشتر محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها همزمان با طولانی شدن اعتصاب‌های کارگری شرکت‌های خودروسازی آمریکا و تعطیلی قریب الوقوع دولت به همراه افزایش نرخ تورم و بهره در این کشور وجود دارد.

در مقابل مدیر مرکز تحقیقات سیاسی دانشگاه سافولک بر این باور است که یکی از دلایل کاهش محبوبیت ترامپ می‌تواند مربوط به ماجرای پرونده‌های قضایی بی‌شمار وی باشد که او را به عنوان فردی متهم به مردم آمریکا معرفی می‌کند تا رئیس جمهور آینده کشورشان.

بر این اساس در جریان نظرسنجی دانشگاه سافولک در ماه ژوئن ۳۳ درصد از رای‌دهندگان جمهوری خواه به دلیل مشکلات حقوقی ترامپ با ریاست جمهوری‌اش مخالفت می‌کنند و معتقدند که وی نمی‌تواند صلاحیت لازم برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را داشته باشد.

نظرات بینندگان
نظرات شما