شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 352966
    تاریخ انتشار: 28/شهريور/1402 - 15:40

    تئاتر و نمایش‌های جدید پاییزی

    سالن‌های مختلف تالار‌های نمایشی پرونده برخی از اجرا‌ها را تا پایان تابستان می‌بندند تا به استقبال آثار جدید نماشی از مهرماه بروند.

     تئاتر و نمایش‌های جدید پاییزی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،

    سالن‌های مختلف تالار‌های نمایشی پرونده برخی از اجرا‌ها را تا پایان تابستان می‌بندند تا به استقبال آثار جدید نماشی از مهرماه بروند. «این آب آشامیدنی نیست» نوشته وودی آلن با ترجمه نگار شاطریان به کارگردانی طا‌ها محمدی که از ۲۶ مرداد روی صحنه رفته است همچنان تا ۳۱ شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

    تهیه کننده این نمایش سامان خلیلیان و بازیگران آن رامین پرچمی، حامد شیخی، علیرضا حاتمی، رضا نورانی، شیوا جوانمرد، عادل عزیز نژاد، کوروش رخشنده پی، رضا حسین نژاد، حسن سیف اللهی نوشهر، الهام فدایی، سعیده کارگران، عطاالله رادپور، ابوالفضل فریدونی، عرفان احمدی، مهدی مظلوم، طا‌ها محمدی و با حضور شهرزاد عبدالمجید هستند.

    خلاصه نمایش: اسم من دروبنی‌ئه. پدر دروبنی. من کشیشی در این کشور چشم‌نواز کوچک و کمونیستی‌ام، کشوری که ۳.۹۵۷.۰۰۰ نفر از چهار میلیون جمعیتش کافرند، و حدود ۲۴.۰۰۰ نفر هم ندانم‌گرایند و هزار نفر دیگر هم یهودی‌اند. منظور این‌که، پیروان زیادی ندارم. اینجا سفارتخانه‌ی ایالات متحده است. شش سال پیش از دست پلیس کمونیستی فرار کردم و اینجا پناهنده شدم. در آن سوی این دیوار‌ها چهار میلیون کمونیست قصد جان مرا داشتند!

    پیک نیک در میدان جنگ

    نمایش «پیک نیک در میدان جنگ» نوشته فرناندو آرابال با ترجمه داریوش مودبیان و طراحی و کارگردانی مهرنوش دارا از ۲۶ شهریور تا ۹ مهر در تماشاخانه مشایخی (چهارراه ولیعصر) روی صحنه می‌رود.

    آروین ثمر، نیوشا علیپور، طا‌ها عابدی، ماهان عابدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

    خلاصه نمایش: آقا و خانوم تپان برای دیدن فرزندشان به میدان جنگ میروند.

    پوسیدگی

    نمایش «پوسیدگی» به نویسندگی و کارگردانی رضا قنبرزاده فرید و تهیه کنندگی سعید طالب زاده که اجرای خود را از ۹ شهریور آغاز کرده تا ۳۱ شهریور هر شب ساعت ۱۹ روی صحنه سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد است.

    بازیگران این نمایش نازنین میهن، محمدرضا حیدری، کیمیا خلج، نیما هاشمی سرشت، هدیه حسینی نژاد، مهسا محمدکاظم، مسیحا احمدزاده با صدای مهتاب نصیرپور هستند.

    خلاصه نمایش: چهار اتفاق حوالی میدان فردوسی، پرونده‌هایی که هیچ وقت بسته نشدند باز هستند تا همین امروز...

    بک تو بلک

    تالار اصلی مجموعه تئاترشهر همچنان میزبان نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان است که اجرای آن از ۲۶ مردادماه آغاز شده و هر شب با بازی سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه روی صحنه می‌رود.

    در تکه‌ای از این نمایش آمده: علی: عجیب آدم‌هایین که کسی و ندارن باهاشون تماس بگیرن، اونا کل سهمیه تلفن ماهیانه زندانشونو می‌فروشن به یه بوکس بهمن کوچیک؛ عجیب‌تر آدم‌هایین که یه عالمه کس و کار دارن، اما خودشون دلشون نمی‌خواد با کسی حرف بزنن، اونا هر یه نخ بهمنی که می‌کشن یه عالمه حرف نزده است که دود میشه ...

    نمایش «بک تو بلک» هر شب در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ و با مدت زمان ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود.

    کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند

    تالار سایه از ۳ شهریورماه شاهد اجرای نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» به نویسندگی و کارگردانی مجید شکری است.

    در خلاصه داستان نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» آمده: جوانی برای متحول کردن زندگی خود، از طریق یک آگهی به موسسه‌ای عجیب که مدعی است با ضریب موفقیت بالا این کار را انجام می‌دهد مراجعه می‌کند.

    این نمایش هر شب ساعت ۱۸ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان اجرا می‌شود و مجید شکری، مرتضی دلداده، سارا رضایی و بنیامین صیادی‌نیا بازیگران آن هستند.

    آوینیون

    نمایش «آوینیون» به نویسندگی و کارگردانی حسن معینی از ۳ شهریور در تالار سایه اجرا شده اسن.

    «آوینیون» درباره گروه تئاتری است که قصد دارند اجرایی را بر اساس نمایشنامه «مکبث»، برای شرکت در جشنواره تئاتر آونیون فرانسه آماده کنند، اما در این مسیر دچار چالش‌هایی می‌شوند.

    این نمایش هر شب ساعت ۲۰ اجرا می‌شود و در آن عبدالحمید گودرزی، امیر جوشقانی، ملیحه بقایی و سعید عساکره به عنوان بازیگر حضور دارند.

    سوسمار

    تالار چهارسو نیز همچنان شاهد اجرای نمایش «سوسمار» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی است.

    خلاصه نمایش: دقایقی مانده به سال تحویل، زن و مردی که در حال آماده سازی سفره هفت سین و آغاز سال تازه هستند، تخم مرغی برای رنگ کردن تهیه میکنند؛ ساعاتی بعد، تخم مرغ ترک می‌خورد و…

    نمایش «سوسمار» که اجرای آن از ۶ شهریورماه آغاز شده، با بازی بهار مشیری، ابوذر ساعدی، فرزانه برهمن، عرفان معصومی و نوید جهانزاده روی صحنه می‌رود.

    این نمایش که اجرای آن تا ششم مهر ماه ادامه دارد، هر شب ساعت ۲۰:۱۵ میزبان علاقه‌مندان است.

    هیدن

    تالار قشقایی از روز ۲۷ شهریورماه دوباره نمایش «هیدن» به نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه و کارگردانی شاهونه اجرا خواهد شد.

    بازیگران این نمایش حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، آیت بی غم، فرناز حسینمردی، مبینا هَداوند خانی هستند.

    نمایش «هیدن» تا پایان شهریور ماه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود است.

    سندروم استُکهُلم

    تماشاخانه اهورا از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور ساعت ۱۹ میزبان نمایش «سندروم استُکهُلم» به نویسندگی سعید خاکپور و کارگردانی ایمان سلیمانی است.

    بازیگران این نمایش امین غفاری، علیرضا اسلامی گیلانی، علیرضا نجفی، رودابه پیریایی، زهرا علی یزدی، بارانا احمدی، المیرا کهن خاکی، پارسا شیرازیان، سینا قبادی، نازنین منوچهری، فرناز نجفی، یاسین میرزایی هستند.

    خلاصه نمایش: تا حالا شده به این فکر کنید که شما و دوستان صمیمی تون رو گروگان بگیرن! سرگذشت چند دوست قدیمی که گروگان گرفته شدند و در حال تلاش برای آزادی هستند رو ببینیم.

    کمین ژاله

    تماشاخانه سنگلج از ۲۷ شهریور میزبان نمایش «کمین ژاله» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی می‌شود.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: چند سرباز در کمینی گرفتار می‌شوند که سرگروهبانی سال‌هاست در آن‌جا مراقب ژاله است و...

    این اثر نمایشی با بازی مرتضی نجفی، حمد مکملی، امیر امدی راد، حسن یاوری، امیرمحمد خوشنواز، پیام نوروزی هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

    انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه

    اجرای نمایش «انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه» نوشته هاله مشتاقی نیا و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی ادامه دارد.

    بازیگران این نمایش هنرجویان جوان بازیگری هستند. این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۲۰ و به مدت زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: در‌های ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته‌شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

    زیگموند و مکبث

    تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر همچنان میزبان دو نمایش «مکبث فریز مبکث» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی آرش دادگر است که با بازی حسام منظور، صدف اسپهبدی و فرید قبادی، آرش دادگر در کنار تعداد دیگری از بازیگران ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

    «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش‌نیا دیگر نمایشی است که در این سالن اجرا می‌شود.

    این نمایش با بازی فرزین محدث، شهروز دل افکار و یلدا عباسی هر شب راس ساعت ۲۱ به مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود و اجرای آن تا پایان شهریور ادامه دارد.

    این اثر نمایشی درباره دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید، پدر روانکاوی است.

    باز باش و بدل

    تالار انتظامی خانه هنرمندان نیز شاهد اجرای نمایش «بدل» نوشته و کار آهو امیر صمیمی است. این نمایش تا اواخر شهریور ساعت ۲۱ با مدت زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

    «بزباش» نوشته یاسمن اسماعیل‌زادگان و کار صدرا صباحی دیگر نمایشی است که در این تالار روی صحنه است. این نمایش تا ۲۶ شهریور ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

    سه شب با مادوکس

    تالار حافظ میزبان نمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنی یک است که با ترجمه محمود نوروزی و کارگردانی شیوا دیناروند روی صحنه می‌رود.

    مسعود کرامتی، بهاره رهنما، وحید نفر، جواد یحیوی و میلاد رمضانی گروه بازیگران این نمایش هستند.

    در خلاصه داستان این اثر آمده است: «شخص مرموزی به نام مادوکس وارد شهر کوچکی می‌شود و سه شب در آنجا اقامت می‌کند. اهالی شهر مدعی هستند همگی در یک زمان و مکان با مادوکس ملاقات کرده‌اند.

    این نمایش از ۲۹ شهریور تا ۲۵ مهر هر شب ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود

    خانه روشنی

    «خانه روشنی» نوشته نوشین تبریزی و کار بابک قادری از جمله آثاری است که در عمارت ارغوان اجرا دارد. این نمایش تا سوم مهر ماه راس ساعت ۱۹ در این سالن میزبان تماشاگران است.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: خانواده بزرگ و ثروتمندی یک شب دور هم جمع می‌شوند، پدر خانواده قرار نیست که دوباره بازگردد. راز‌های خانواده یکی پس از دیگری افشا می‌گردد و ...

    این نمایش با بازی مرضیه صدرایی، فیروز حیدرزاده، پژمان عبدی، آیلار نوشهری، مهسا ایرانیان، عقیل بهرامی، بهداد قادری، مهناز نوروزی، شهناز نوروزی، مبینا هادی، مسلم گلچین اجرا می‌شود.

    زماد

    «زماد» نوشته و کار میلاد چنگ دیگر نمایشی است که در ارغوان اجرا دارد. این نمایش تا ۳۱ شهریور راس ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: دهکده‌ای که مدت‌هاست آفتاب را از دست داده و هوای ابری بر آن سیطره دارد و بقای این دهکده تبدیل به چالش شده است. اهالی، به دنبال علت این امر هستند. طبق افسانه‌هایی که حول محور این دهکده شنیده شده است، باید دست به اقدامی چالش برانگیز بزنند. حال اینکه، تنها گرگ باقی مانده‌ی سرزمین هم، در غاری مشرف به دهکده زیست دارد.

    بازیگران این نمایش، شهرزاد علیمحمدی، مهدی صمیمی، آلا طباخان، علی انیسی، محمد عورکی، مروارید افسری، میترا طره، سید حسین آیت، حمید اسپرهم، شکیبا شاهوردی، آیسان محمد اسمعیلی، سلوا امیرلو هستند.

    السپادیا

    دیگر نمایشی که در این سالن اجرا دارد، «السپادیا» نوشته و کار آرش امیری است که تا سوم مهر ماه ساعت ۲۱ روی صحنه است.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: گروهی از خلافکاران در کشور لیختن اشتاین مشغول پخش مواد مخدر هستند. تیمارستان لئون محل امن آنهاست تا اینکه گروهی ناشناس وارد شهر میشوند. ال پسادیا جدیده دنیا قراره جای بهتری بشه.

    این نمایش با بازی کوروش محمدرضا، فاطیما راد، پریسا محسنی، آرش امیری، امیر ملکی، النا زنگنه، محمدرضا مرادی ماسوله، پریسا قربانی، متین فرهنگ، فرناز سرخوش، سها داداشی، علی کاظم پور، علی قاسمی، مژده حقی، هانیه میرلوحی، علیرضا حافظی، حسین طغرایی به صحنه می‌رود.

    مرثیه‌ای برای گودو

    سالن ملک هم کار خود را با اجرای نمایش «مرثیه‌ای برای گودو» نوشته امیر نجفی و کار بنفشه ریاضی ادامه می‌دهد. این اثر نمایشی تا ۳۱ شهریور هر شب راس ساعت ۱۸ اجرا دارد.

    در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: «چی میپوشی؟ چی میخوری؟ با کی میری؟ چرا برگشتی؟ چند نفره گروهتون؟ اینجا کجاست؟ دوستات اینجا کیان؟ چرا اینکارو کردی؟ تو کجا بودی پس؟ شب بود یا روز؟»

    بازیگران نمایش «مرثیه‌ای برای گودو» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: محمد ابوالحسنی، محمدصادق اردانی، عبداله جلوداریان، زهرا دباغیان، شقایق رحمانی، محسن رنجبر، مژده سیدقاسم، فرشته علیپور شاهوار، محمد فتاحی، ملان محسنی، مهدیه محمدخانی، حسام مطوری، بهاره نهاوندی، نامیرا نیک اندیش.

    خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی

    «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی» نوشته حمیدرضا آذرنگ و کار آرش دهقان شاد دیگر نمایشی است که اجرای خود را در سالن ملک آغاز کرده است.

    این اثر نمایشی با بازی امین میری، آیه کیان پور، علی پویا قاسمی و دنیا فتحی اجر می‌شود.

    این نمایش که اجرای آن از ۱۶ شهریور آغاز شده، هر شب راس ساعت ۱۹:۳۰دقیقه به صحنه می‌رود.

    هزار کار کردیم تا مقبول باشیم

    خانه نمایش «دا» نیز فعالیت خود را با اجرای نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» نوشته و کار حسین سخنور ادامه می‌دهد.

    در خلاصه داستان نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» امده: از وسط چند بازی پرت شدیم به دوره‌های تاریخی متفاوت مشروطه، نهضت ملی و معاصر. اتفاقات این ایام را از منظر سه زن با هم می‌بینیم.

    این نمایش تا ۲۹ شهریور با بازی فاطمه تیمورپور، معصومه حسن‌زاده، مهلا زمانی راس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

    قوی‌ترین

    همچنین نمایش «قوی‌ترین» نوشته آگوست استریندبرگ و کار مهسا گنجی درباره شک و سوظنِ خانم ایکس به خانم املی است. قویترین زندگیِ دو بازیگرِ تئاتر را از دو جامعه و سطح طبقاتی متفاوت، در سال ۱۸۸۸ در وضعیتی نابسامان در استکهلم سوئد در کافه‌ای که فقط مختص به خانم‌هاست، به تصویر می‌کشد. درگیری‌های ذهنی، روحی، روانی بین طبقات بالا و پایین و جنگ و جدل در مثلثِ قدرت و عشق و پیش داوری‌های بینِ دو زن را شاهد هستیم.

    بازیگران این نمایش هنگامه ارجمند، نازنین حلاج فر، نیلوفر صاهی، تابان عسگری، نیلوفر موید، مهسا گنجی هستند.

    این اثر نمایشی از ۲۷ شهریور تا ۷ مهر ساعت ۱۹ و به مدت ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود.

    مراسم قطع دست در اسپوکن

    تماشاخانه اهورا هم میزبان دو نمایش است. «مراسم قطع دست در اسپوکن» نوشته مارتین مک دوناست با کارگردانی پویا کریمی یکی از اثاری است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده: این اثر روایتی است خونسردانه از دروغ و قساوت و شوخ‌طبعی. قهرمان آن از کل دارِ دنیا یک چیز طلب می‌کند و آن دستش است که در نوجوانی قطع شده. او حاضر است برای پس گرفتن دستش تن به هر کاری بدهد در همین حین دو جوان برای پیدا کردن دست او داوطلب میشوند که...

    این اثر نمایشی از ۱۹ تا ۲۶ شهریور راس ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

    در این تماشاخانه نمایش دیگری نیز با نام «مرثیه‌ای بر انسانیت» نوشته آلبر کامو با ترجمه و کارگردانی امیرمحمد کاردان اجرا می‌شود.

    این اثر نمایشی با بازی متینا باقری، نعیم بختیاری، امیر حسین جعفری، غزل دلف، بهنام عمو خلیلی، علیرضا ولدخانی، محسن کروبی روی صحنه می‌رود.

    در خلاصه داستان این نمایش آمده: یک خدمتکار سیاهپوست در دهه ۱۹۵۰ در آمریکا فرزند خردسال یک خانواده ثروتمند را به قتل می‌رساند و علت آن به زودی مشخص می‌شود.

    متینا باقری، نعیم بختیاری، امیرحسین جعفری، غزل دلف، بهنام عموخلیلی، علیرضا ولدخانی، محسن کروبی بازیگران این نمایش هستند.

    این اثر نمایشی از ۲۷ شهریور تا ۱۴ مهر هر شب ساعت ۲۱ اجرا دارد.

    کشتارگاه

    «کشتارگاه» به نویسندگی فائزه رزاقی و کارگردانی مشترک یاسمن خالصی و میثم فراهانی نمایشی است که در تالار محراب روی صحنه است.

    این نمایش از ۱۶ شهریور تا اول مهر هر شب راس ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده است: همه ما یه کار‌هایی کردیم که امروز ازشون پشیمونیم، اما بعضی کار‌ها رو اگه صد بار دیگه هم برگردیم عقب، باز انجامشون میدیم.

    «مجلس آهوخانی» نوشته مهدی ملکی و کار محسن جهانگیریان نیز تا پایان شهریور ساعت ۱۹:۳۰ در تالار محراب اجرا دارد.

    «۳ از ۲*۵» دیگر نمایش تالار محراب است که با کارگردانی مجید یاراحمدی ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما