یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 351553
تاریخ انتشار: 11/شهريور/1402 - 17:39

تاثیر داروهای ضد افسردگی پس از زایمان برای سلامت روان کودکان

در مادران مبتلا به افسردگی پس از زایمان، مصرف داروهای ضد افسردگی موسوم به مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) ممکن است برای رشد کودک مفید باشد.

تاثیر داروهای ضد افسردگی پس از زایمان برای سلامت روان کودکان

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد این داروها با بهبود رفتار کودک تا پنج سال پس از تولد مرتبط است.

محققان مؤسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن با همتایان خود در دانشگاه اسلو در نروژ همکاری کردند و داده‌های بیش از ۶۱۰۰۰ مادر و فرزندانشان از نروژ را تجزیه و تحلیل کردند.

از جمله یافته‌ها، کاهش مشکلات کودک، مانند مشکلات رفتاری؛ علائم اختلال کمبود توجه / بیش فعالی؛ و افسردگی مادر بود.

افسردگی پس از زایمان یک اختلال روانپزشکی شایع است که ۱۰ تا ۱۵ درصد از زنان را در سال اول پس از زایمان تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، تنها ۳ درصد از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان، درمان SSRI را دریافت می‌کنند. دکتر «کیت لیو»، نویسنده اول مطالعه، می‌گوید: «این احتمالاً به دلیل عدم آگاهی از افسردگی پس از زایمان، در کنار نگرانی در مورد تأثیر طولانی مدتی است که مصرف داروهای ضد افسردگی در دوره پس از زایمان ممکن است بر کودک داشته باشد.»

او در ادامه افزود: «مطالعه ما هیچ مدرکی دال بر اینکه درمان SSRI پس از تولد خطر افزایش رشد کودک را به همراه دارد، نشان نداد. در واقع، ما دریافتیم که درمان SSRI پس از زایمان افسردگی مادر و مشکلات رفتاری کودک را که با افسردگی پس از زایمان مرتبط است کاهش می‌دهد.»

نظرات بینندگان
نظرات شما