شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 351296
    تاریخ انتشار: 08/شهريور/1402 - 11:03

    محاکمه منافقین؛ مطالبه خانواده‌های شهدای ترور است

    دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده‌های قربانی ترور)، ضمن پراهمیت خواندن شهادت شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ انقلاب، بر محاکمه عناصر منافقین و لزوم بررسی ابعاد تروریسم تاکید کرد.

     محاکمه منافقین؛ مطالبه خانواده‌های شهدای ترور است

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از واحد مرکزی خبر

    روز هشتم شهریور که روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شده، مصادف با عملیات تروریستی سال ۱۳۶۰ است که در جریان آن شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر و تعدادی از همراهان آن‌ها به شهادت رسیدند.

    به همین مناسبت خبرگزاری میزان با «محمدجواد هاشمی نژاد»، دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده‌های قربانی ترور)، گفتگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

    هاشمی نژاد در ابتدا شهادت شهیدان رجایی و باهنر را واقعه‌ای بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این واقعه هم به لحاظ شکل انجام آن و هم به لحاظ جایگاه حقوقی که این ۲ شهید بزرگوار داشتند بسیار حائز اهمیت است؛ ترور رئیس جمهور و نخست وزیر یک کشور آن هم از سوی یک گروهک تروریستی شناسنامه‌دار و مشخص و در استقرار در یک کشور کاملا مشخص بسیار با اهمیت است و این جنایت تا ابد قابل پیگیری است و مشمول مرور زمان نخواهد شد.

    لزوم بررسی ابعاد مختلف تروریسم
    دبیرکل بنیاد هابیلیان، با یادآوری این مطلب که در تقویم جمهوری اسلامی ایران هم این روز، روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شده، اظهار کرد: ما باید این موضوع را بسیار مورد دقت قرار دهیم، تقویت کنیم و به ابعاد مختلف آن بپردازیم. تروریسم موضوعی است که دارای ابعاد بسیار زیادی است؛ مباحث حقوق بشری و امنیتی در آن مطرح است؛ همچنین دارای موضوعات اجتماعی، سیاسی و .. است و این موضوع از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

    اقدام قوه قضاییه اقدامی پسندیده
    وی با اشاره به اقدام اخیر درباره گروهک تروریستی منافقین، بیان کرد: اینکه قوه قضاییه در این مقطع تاریخی اقدام به فراخوان دادگاه منافقین کرده، اقدامی بسیار پسندیده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

    هاشمی نژاد برگزاری دادگاه اعضای گروهک تروریستی منافقین را مطالبه خانواده‌های ۱۷ هزار شهید ترور توصیف کرد و عنوان کرد همه مسائل در این زمینه علاوه بر جنبه‌های سیاسی که اصولا نظام در محافل مختلف دنبال می‌کرده، از لحاظ حقوقی نیز باید پیگیری شود.

    دشمنان ملت ایران مصون از تلافی نخواهند بود
    دبیر کل بنیاد هابیلیان، ادامه داد: اصل و هدف اقدامات ما این است که بتوانیم این جانیان را تعقیب کنیم؛ به خصوص که شرایط منطقه‌ای و شرایط جمهوری اسلامی ایران به سمتی می‌رود که هرچه زمان می‌گذرد عرصه بر گروهک‌های تروریستی که علیه ملت ایران مرتکب جنایت و خونریزی شده‌اند تنگ‌تر می‌شود.

    وی تاکید کرد: دشمنان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند اینگونه نیست که اگر خون هموطنان ما را بریزند، بتوانند از اقدامات تلافی‌جویانه ایران مصون بمانند.

    دبیرکل بنیاد هابیلیان درباره وضعیت فعلی منافقین در کشور‌های اروپایی، گفت: اینگونه نبوده که هم فرانسه، هم آلبانی و هم کشور‌های دیگر اروپایی از ماهیت منافقین بی خبر باشند؛ آلبانی در سال گذشته به منافقین اجازه داد تا تجمع و نشست خود را برگزار کنند و علاوه بر این آلبانی روابط خود را با ایران قطع کرد، اما این شرایط جمهوری اسلامی ایران است که وضعیت این کشور‌ها را تغییر داده و ان‌ها را وادار کرده تا از حمایت این جانیان دست بکشند و اجازه ندهند که منافقین از ابزار تروریسم علیه ملت ایران استفاده کنند.

    هاشمی نژاد با بیان این نکته که هر آنچه برای منافقین روی دهد حاصل اقدامات و جنایت‌های آنهاست، اضافه کرد: اینکه آن‌ها از اروگاه «اشرف» کوچانده می‌شوند و آن‌ها را به کشوری می‌فرستند که در آنجا نیز عرصه بر این‌ها تنگی می‌شود، همه این‌ها حاصل جنایاتی است که علیه ملت ایران در دهه ۶۰ مرتکب شده‌اند، چه به صورت ترور و چه به صورت خیانت‌هایی که در کنار رژیم صدام علیه ملت ایران انجام دادند.

    اقدامات بازدارنده ایران در برابر خصومت آمریکا و اروپا
    وی با بیان اینکه منافقین قطعا باید بدانند که دوران طلایی حمایت‌های بی قید و شرط آمریکا و اروپا از آن‌ها به دلیل قدرت و شرایط جدید جمهوری اسلامی ایران در حال پایان است، اظهار کرد: ما شاهد هستیم که اقدامات ایران در تقابل با اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا بازدارنده است.

    هاشمی نژاد، می‌گوید: اگر نگاهی به برخورد کشور‌های مختلف با تروریسم بیاندازیم کاملا مشهود است که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در قبال گروهک‌های تروریستی با وجود جنایات متعدد آنها، با رافت اسلامی برخورد کرده است؛ نحوه برخورد آمریکا یا اروپا را با داعش ببینید؛ در حال حاضر گروهی از داعشی‌ها را با زن و کودک در شرایط بسیار بدی در یک بیابان در چادر‌ها چندین سال است که نگهداری می‌کنند و کسی هم اعتراضی نمی‌کند، اینگونه اقدامات هیچگاه از سوی ایران علیه گروهک‌ها صورت نگرفته است.

    اقدام قوه قضاییه بر مدار و مسیر قانونی و حقوقی
    دبیرکل بنیاد هابیلیان، بیان کرد: ایران همیشه به‌قاعده عمل کرده است و در حال حاضر نیز قوه قضاییه در مسیر و مدار قانونی و حقوقی، موضوع منافقین را بررسی می‌کند وگرنه جانیانی مانند سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین جایی در هیچ محکمه‌ای ندارند و هیچ جای دنیا چنین افرادی را محاکمه نمی‌کنند، آمریکا هیچگاه سرکرده القاعده را به محکمه نکشاند و به محض دسترسی بدون تردید او را هدف قرار داد و با صراحت هم اعلام کرد، اما ما درباره جانی‌ترین افراد هم محکمه را برگزار می‌کنیم.

    هاشمی نژاد تاکید کرد: قوه قضاییه کاملا با هوشیاری، به موقع عمل کرده و این اقدام مناسبی است چرا که ما این خلا اقدام حقوقی را در برخورد با جنایتکارانی مانند منافقین داشتیم و اکنون هموار شده است. اگر بخواهیم در مجامع بین المللی هم موضوع را پیگیری کنیم باید در داخل کشور این روند حقوقی طی شده باشد. اکنون که موقعیت برای ما فراهم است که با قدرت این موضوع را پیگیری کنیم اقدام قوه قضاییه مناسب و به موقع است. مسیری که قوه قضاییه در این زمینه در حال پیمودن آن است مسیر درستی است و من به عنوان یک عضو خانواده شهید ترور از این اقدام قوه قضاییه به دلیل این اقدام سنجیده قدردانی می‌کنم.

    دبیرکل بنیاد هابیلیان درباره حضور مقام‌های غربی در نشست‌های گروهک تروریستی منافقین، گفت: این حمایت‌ها را آمریکایی‌ها و غربی‌ها از گذشته هم از منافقین و هم از دیگر گروهک‌ها داشتند و از چند جهت این حمایت در سال اخیر پررنگ‌تر بوده است؛ این امر نشان می‌دهد که منافقین در وضعیت ضعف قرار دارند و افرادی مانند مایک پمپئو، مایک پنس و جان بولتون که از مقام‌های دولت گذشته آمریکا بودند و حضور آن‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تا چه حد به صورت مستقیم منافقین را تحت پوشش خود داشتند و اقدامات آن‌ها در چارچوبی قرار داشته که بتوانند از ابزار منافقین در جهت منافع خود بهره ببرند.

    تروریسم ابزار سیاست خارجی آمریکا
    هاشمی‌نژاد در پایان با بیان اینکه نکته دیگر وضعیت نابسامانی است که گروهک تروریستی به آن دچار شده و درباره گروهک‌های دیگر نیز ایران توانسته سران آن‌ها را بازداشت کند و به پای میز محاکمه بیاورد، گفت: حضور مقام‌های غربی به نوعی تلاشی است تا بتوانند این گروهک را سرپا نگهدارند؛ یکی از ابزار آمریکا در جهت پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود، تروریسم است، ببینید که آمریکا در کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان به چه شکل عمل کرد و حتی در مقدمه چینی برای اشغالگری در این کشورها، تروریسم یکی از ابزار آمریکا بوده است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما