یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 350843
تاریخ انتشار: 03/شهريور/1402 - 12:36

پیام خطرناک النصر به پرسپولیس ارسال شد!

با خرید اوتاویو و لاپورت، باشگاه النصر تبدیل به مدعی جدی قهرمانی در لیگ روشن سعودی و لیگ قهرمانان آسیا شده است.

پیام خطرناک النصر به پرسپولیس ارسال شد!

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ورزش سه ،

پس از خریدهای فوق جنجالی الهلال در طی یکی دو هفته اخیر، النصر که در دو هفته ابتدایی لیگ عربستان اصلا خوب کار نکرد و بدون امتیاز در رده پانزدهم جدول هجده تیمی لیگ این کشور قرار دارد، احساس خطر کرد و به سرعت پروسه جذب اوتاویو، وینگر و ستاره پرتغالی پورتو و همچنین آیمریک لاپورت، مدافع میانی و ملی پوش سیتی، را شروع نمود.

طراح حملات پورتو، پشت سر رونالدو و مانه
علی‌رغم مخالفت‌های صریح کونسیسائو، سرمربی پورتو، سرانجام النصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اوتاویو، ستاره ۲۸ ساله تیم ملی پرتغال، به این تیم پیوسته و خبرهای غیررسمی حکایت از این دارد که هم‌تیمی کریس رونالدو در تیم ملی پرتغال با مبلغی در حدود ۶۰ میلیون یورو راهی النصر عربستان خواهد شد و بدین ترتیب عنوان گران‌ترین فروش تاریخ پورتو را از آن خود نمود.

اوتاویو که سال گذشته بهترین بازیکن لیگ پرتغال لقب گرفت، توانست در طی ۷ سال حضور خود در پورتو در ۲۸۳ بازی ۳۱ گل به ثمر برساند و ۷۵ پاس گل را به نام خود ثبت نماید. این در حالی است که مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در طی ۱۵۰ بازی برای پورتو موفق به ثبت ۸۰ گل و ۳۸ پاس گل شده است.

بازسازی خط دفاعی با مدافع منچسترسیتی
النصر پس از دریافت ۶ گل در سه بازی اخیر خود (پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و ۲ هفته ابتدایی لیگ عربستان)، متوجه ضعف خود در خط دفاعی شد خصوصا اینکه رقبای آنها الاتحاد، الهلال و الاهلی مهاجمین قدرتمندی را استخدام کرده‌اند. به همین دلیل النصر خیلی زود اقدام به جذب لاپورت مدافع تیم ملی اسپانیا نمود. لاپورت که فصل گذشته به همراه سیتی موفق به کسب سه گانه شد در اکثر بازی‌ها به دلیل مصدومیت نیمکت‌نشین بود، مورد توجه دو غول عربستانی النصر و الاتحاد قرار گرفته بود که درنهایت حضور در النصر را ترجیح داد و با انتقالی به ارزش تقریبی ۲۶ میلیون پوند به این تیم پیوست.

لاپورت که از محصولات آکادمی اتلتیکو بیلبائوست و از سال ۲۰۱۲ در تیم اول این باشگاه توپ می‌زد، در ژانویه ۲۰۱۸ طی انتقالی به ارزش ۶۵ میلیون یورو به جمع سیتیزن‌ها ملحق شد. سرانجام، لاپورت پس از انجام ۱۸۰ بازی و ثبت ۱۲ گل طی ۵ فصل و نیم با پیراهن آبی‌های شهر منچستر، دیروز به طور رسمی از جمع شاگردان پپ جدا شد و به النصر عربستان پیوست.

1914971

این مدافع ۲۹ ساله که در رده‌های پایه تیم ملی فرانسه به میدان رفته، در رده بزرگسالان پیراهن تیم ملی اسپانیا را انتخاب کرده و تا به حال ۲۲ بازی برای این کشور انجام داده است.

حال النصر با اضافه کردن اوتاویو بعنوان طراح اصلی حملات پورتو و همچنین لاپورت به عنوان مدافعی تنومد و مستحکم به سایر ستاره‌های خود، رونالدو، برزوویچ، فونانا، مانه و تالیسکا درنظر دارد روند نامطلوب خود در ۲ هفته ابتدایی را قطع نماید و در تلاش است در لیگ عربستان در رقابت با رقبای همیشگی و پرستاره خود مثل الهلال، الاتحاد و الاهلی فصل خوبی را سپری نماید و در لیگ قهرمانان آسیا هم که صعود دراماتیکی به آن داشتند نمایش خوبی را از خود ارائه دهد.

به نظر می‌رسد که دو خرید هوشمندانه النصر که یکی از آنها از قبل هماهنگی با سبک بازی رونالدو را در تیم ملی پرتغال دارد و دیگری نیز به بازسازی خط دفاعی ضعیف این تیم کمک می‌کند، ضربه سختی را به رقبای این تیم در ادامه رقابت‌های این فصل خواهد زد.

یاران رونالدو فرداشب از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در هفته سوم رقابت های لیگ عربستان به مصاف الفتح، تیم رده پنجم جدول می‌روند. البته جاه‌طلبی النصر و کریس رونالدو به لیگ روشن سعودی ختم نمی‌شود و زردپوشان ریاض در جست‌وجوی قهرمانی آسیا نیز خواهند بود، جایی که در ابتدا باید پرسپولیس و الدحیل را کنار بزنند.

 

نظرات بینندگان
نظرات شما