یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 346427
تاریخ انتشار: 19/تير/1402 - 11:19

رفع ایرادات مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه بعد از تعطیلات مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ مصوبه مربوط به طرح عایدی سرمایه که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برای رفع ایراد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

رفع ایرادات مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه بعد از تعطیلات مجلس

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازفارس،

به گفته نایب رئیس کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عایدی سرمایه پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به منظور رفع ایراد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» که در گذشته با عنوان طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» هم شناخته می‌شد، و در ۲۷ ماده و در قالب اصلاح موادی از قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» و قانون «مالیات‌های مستقیم» تدوین  شده بود سوم تیر سال 99 در مجلس اعلام وصول شد و پس از سه سال بررسی توسط نمایندگان به تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

این طرح پس از بررسی در شورای نگهبان مجددا به مجلس بازگشت داده می‌شود، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره روند بررسی طرح در شورا تاکید می کند که شورا پس از بررسی این طرح در چندین جلسه، آن را واجد ابهامات و اشکالاتی شناخت.

درخواست تصویب هر چه سریعتر قانون مالیات بر سوداگری

با بازگشت مصوبه به مجلس در بیستم خرداد سال جاری و گذشت چند روز از این موضوع، جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس، با ثبت پویشی در سامانه « فارس من» خواستار تصویب هر چه سریعتر قانون مالیات بر سوداگری شدند . این افراد در متن پویش خود نوشته اند: با وجود گذشت یک سال از تقدیم طرح مالیات بر عایدی سرمایه از طرف دولت به نمایندگان مجلس، متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته و بی‌توجهی نسبت به طرح سبب شده تا اخلال در بازار ارز، خودرو و مسکن مجدداً به مردم عادی فشار اقتصادی وارد کند و دلالان و سوداگران این عرصه کماکان به فعالیت خود ادامه دهند.

مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه رفع ایراد خواهد شد

بر همین اساس حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به ایرادات شورای نگهبان از این مصوبه گفت: به دنبال ایراد شورای نگهبان به مصوبه مربوط به طرح مالیات بر عایدی سرمایه این مصوبه برای رفع ایراد به مجلس ارجاع شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به تعطیلی جلسات مجلس مصوبه مربوط به طرح مالیات بر عایدی سرمایه در هفته کاری مجلس پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به منظور رفع ایراد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

در صورت رفع ایرادات مصوبه در مجلس، این مصوبه مجددا به شورای نگهبان بازخواهد گشت و در صورت تصویب در شورا به قانون تبدیل خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
نظرات شما