یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 346348
تاریخ انتشار: 18/تير/1402 - 14:01

رایزنی سوریه با ایران برای حل مشکل صادرات نفت

وزیر نفت سوریه اعلام کرد که با سفارت ایران در دمشق برای حل مشکلات صادرات نفت ایران به کشورش درحال رایزنی هستند.

رایزنی سوریه با ایران برای حل مشکل صادرات نفت

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از 

فراس قدور، وزیر نفت سوریه در گفتگویی تاکید کرد که وزارت نفت این کشور با سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در ارتباط است و به دنبال عبور از موانعی است که اجازه نمی‌دهد یکی از شرکت‌های ایرانی به سوریه نفت صادر کند.

وی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی سرپترو ۲۰۲۳ تاکید کرد که امیدواریم شاهد توافقات و روابط با شرکت‌های خصوص کشور‌های دوست باشیم.

    اعتراف جالب براندازان در شبکه تروریستی ایران اینترنشنال
    بلومبرگ:‌ صادرات نفت ایران به بالاترین رقم 5 سال گذشته افزایش یافت

وزیر نفت سوریه خاطرنشان کرد که بسیاری از کشور‌های هم پیمان برای مشارکت در پالایش نفت و بازسازی چاه‌های نفتی سوریه و همچنین همکاری در زمینه صادرات و واردات گاز اعلام آمادگی کردند.


فراس قدور در ادامه به مشکلات وزارت نفت این کشور برای وارد کردن نفت خام از یک شرکت ایرانی به پالایشگاه حمص اشاره کرد و گفت که کمیته‌های ذیربط را مامور کردیم تا با سفارت ایران در دمشق در ارتباط باشند و برای مشکل وارد کردن نفت از ایران راه حل مناسب پیدا کنند.

پیش از این، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت وگاز و انرژی سوریه که در دمشق در حال برگزاری است تاکید کرد که شرکت‌های ایرانی آماده همکاری با سوریه در زمینه نفت و انرژی هستند.

رایزنی سوریه با ایران برای حل مشکل صادرات نفت

وی گفت که این همکاری بر اساس یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان دو کشور است.

اکبری به توافقات مشترک امضا شده در جریان سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به سوریه اشاره کرد و گفت: گسترش این توافقات برای عبور از تحریم‌های ظالمانه غرب علیه دو کشور امری لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه (سرپترو۲۰۲۳) روز جمعه در شهر جدید نمایشگاهی دمشق آغاز به کار کرد.

بیش از ۵۵ شرکت داخلی و بین‌المللی متخصص در زمینه نفت و پالایش در این نمایشگاه حضور دارند.

نظرات بینندگان
نظرات شما