یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 344404
تاریخ انتشار: 25/خرداد/1402 - 11:03

گشت‌زنی ۷ جنگنده و ۴ ناو چینی در اطراف تایوان

در ادامه تنش‌ها بین پکن و تایوان، هفت جنگنده و چهار ناو چینی در ۲۴ ساعت گذشته اطراف تایوان گشت‌زنی کردند.

گشت‌زنی ۷ جنگنده و ۴ ناو چینی در اطراف تایوان

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس، وزارت دفاع تایوان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز گذشته (چهارشنبه) تا ۰۶:۰۰ صبح امروز (پنجشنبه)، هفت هواپیمای نظامی و چهار ناو چینی را در اطراف تایوان رهگیری کرده است.

 
در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین در پی اقدامات تحریک‌آمیز برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا در ترغیب جزیره تایوان به تقابل با چین، تقریباً در بیش از یک هفته گذشته، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان گشت‌زنی کرده‌اند.
 
وبگاه «تایوان نیوز» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع تایوان گزارش کرده است که مقام‌های دفاعی تایپه، در واکنش به گشت‌زنی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین،جنگنده‌ها و ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد و از موشک‌های زمینی برای نظارت بر فعالیت ارتش آزادیبخش خلق چین استفاده کرد.
 
بر اساس این گزارش، هیچ یک از این جنگنده‌ها در جریان گشت‌زنی از خط میانی تنگه تایوان عبور نکردند. تاکنون در ماه فعلی میلادی (ژوئن)، پکن، ۱۶۴هواپیمای نظامی و ۶۵ کشتی جنگی را به اطراف تایوان فرستاده است.
 
تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.
 
با این‌حال، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده با برگزاری نشست‌هایی با مقام‌های تایوانی و همچنین ارسال تجهیزات به این جزیره، تایوان را تحریک به پیشبرد اهداف جدایی‌طلبانه می‌کند و بارها چین در واکنش به این اقدامات رزمایش‌های بزرگی را اطراف تایوان برگزار کرده است.

نظرات بینندگان
نظرات شما