یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 339434
تاریخ انتشار: 05/ارديبهشت/1402 - 15:43

نگاهی به آخرین آمار کرونا

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های 28 روزه منتشر می‌کند و بر این اساس به ترتیب 4 کشور آمریکا، برزیل، روسیه، آلمان دارای بالاترین تعداد مرگ و میر هستند.

نگاهی به آخرین آمار کرونا

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» کروناویروس، یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین حوادث اخیر جهان محسوب می‌شود. این بیماری که با عنوان کووید-۱۹ شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۹ شروع شد و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. در مدت چند ماه، تعدادی از کشورها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند و به دلیل شیوع سریع آن، بسیاری از دولت‌ها برای جلوگیری از انتشار ویروس، اقدامات شدید و غیرمعمولی را به عمل آوردند.

اکنون با واکسینه شدن کشورها از شدت این بیماری کاسته شده اما به دلیل جهش های مختلف آن هنوز ابتلا و مرگ و میر مربوط به کرونا وجود دارد. این وضعیت برای بسیاری از کشورها از دید اقتصادی نیز آسیب‌های زیادی به همراه داشت و باعث کاهش قیمت سهام در بورس‌های سراسری شد.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (29 اسفند 1401 تا 27 فروردین 1402) داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهان، بیش از 2.8 میلیون مورد ابتلای جدید و تقریبا 18هزار مرگ در 28 روز گذشته (29 اسفند 1401 تا 27 فروردین 1402) گزارش شده است که به ترتیب 27 و 32درصد کاهش نسبت به 28 روز قبل تر آن یعنی (1 اسفند تا 28 اسفند) داشته است. برخلاف روند کلی، افزایش قابل توجهی در موارد گزارش شده و مرگ و میر در برخی مناطق و کشورها مشاهده شد. تا 27 فروردین 1402، بیش از 763 میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از 6.9 میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

در سطح کشور، بیشترین تعداد موارد  ابتلای جدید 28 روزه از ایالات متحده آمریکا (432 هزار و798)، کره (286هزار و 182) روسیه (259هزار و 138)، فرانسه (219 هزار و428) و برزیل (212هزار و578) گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید 28 روزه از ایالات متحده آمریکا (5 هزار و559)، برزیل (یک هزار و177)، روسیه (994)، آلمان (813) و ایران (754) گزارش شده است.

 

کشورهای آلمان و ایران به رغم اینکه در بین 5 کشور با آمار بالای ابتلا قرار ندارند اما در میان 5 کشور با مرگ و میر قرار گرفته اند. چین که این بیماری از آنجا نشات گرفته از بین 5 کشور با تعداد ابتلا و مرگ و میر بالا خارج شده است. بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان بهداشت جهانی مدت ها است که کشور آمریکا از لحاظ مرگ و میر و ابتلا رتبه اول را دارد.

ایران در برابر بحران کرونا اقداماتی را انجام داد و در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت تصمیم به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تفریحی و اجتماعی و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی گرفت. همچنین، مردم از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تشویق شدند. اکنون در کشور ما به دلیل تعطیلات نوروز و مسافرت ها آمارها بالاتر رفته به صورتی که نام ایران در بین 5 کشور با تعداد بالای مرگ و میر جایگاه پنجم را دارد. با توجه به این اتفاق لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش حس می شود.

در نهایت، بحران کروناویروس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دنیای معاصر شناخته شده است و همچنان در حال ادامه است. با این حال،  سازمان بهداشت جهانی دست یابی به واکسن‌های جدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با این ویروس امیدوار کننده می داند. امیدوار هستیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقداماتی از قبیل واکسیناسیون و تحقیقات بیشتر در زمینه‌ درمان و پیشگیری، به مرور زمان به شکلی کنترل شده با این ویروس مبارزه کنیم. همچنین، این بحران به ما نشان داد که هماهنگی بین کشورها و تلاش مشترک برای مقابله با چالش‌های جهانی بسیار مهم و ضروری است.

نظرات بینندگان
نظرات شما