یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 339390
تاریخ انتشار: 05/ارديبهشت/1402 - 11:57

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که پرسپولیس بیشترین سهم را دارد.

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ورزش سه:لیگ برتر در حالی به استقبال سه هفته پایانی می‌رود که صدرنشین جدول با برگزاری دربی و البته توقف غیرمتنظره خانگی سپاهان مقابل ملوان انزلی تغییر کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی با یک گل از سد استقلال عبور کردند تا صعود دو پله‌ای را تجربه کنند و با مهم‌ترین برد فصل خود پنج بازیکن در تمام خطوط دفاعی، میانی و هجومی در تیم منتخب داشته باشند.

صنعت نفت آبادان هم با برتری چهار گله مقابل نساجی که آنها را امیدوار به بقا در لیگ برتر کرد دو نفر در بین ستاره‌های هفته به خود اختصاص داده، مس رفسنجان با برد ارزشمند در دربی کرمان گلر خود را در جمع برترین‌های هفته دارد، ملوان انزلی با متوقف کردن سپاهان در اصفهان مدافع خود را به این لیست رسانده و گل‌گهر سیرجان و تراکتور نیز دارای نماینده هستند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان
حامد لک(مس رفسنجان)
پس از اینکه در ۶ مسابقه متوالی لیگ برتر هیچ گلی در جریان مسابقه دریافت نکرده و فقط مقابل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی مغلوب شده بود، در دیدار هفته گذشته برابر سپاهان علی‌رغم نمایش موثر نتوانست مانع از دو گل تاکتیکی و استثنایی حریف شود ولی با این وجود در مسابقه دیروز برابر مس کرمان دوباره به فرم همیشگی و درخشان خود بازگشت و توانست با واکنش‌های دیدنی دروازه خود را بسته نگه دارد. حامد لک در دربی کرمان که تیمش با یک گل پیش بود، با خروج‌ها و دفع توپ‌های خود نگذاشت حریف‌شان به گل برسد و البته سه عکس‌العمل عالی داشت که بهترین آن را در وقت‌های اضافه با بیرون کشیدن استثنایی از زیر طاق با دست مخالف ثبت کرد تا با دوازدهمین کلین‌شیت در بازی شماره ۲۱ خود، به تیم منتخب برسد.

1837697

* مدافعان
مرتضی پورعلی‌گنجی(پرسپولیس)
بازگشت او به میادین با بازگشت پرسپولیس به صدر جدول و نزدیک‌تر شدن به قهرمانی در مهم‌ترین بازی فصل همراه بود. بدون تردید اگر نمایش موثر و سرسختی مرتضی پورعلی‌گنجی در دربی نبود، شاید دروازه سرخ‌ها باز می‌شد و نمایش تاثیرگذار این بازیکن در عقب زمین کاری کرد تا خیال پرسپولیسی‌ها راحت باشد و حتی یک خطر جدی روی دروازه این تیم شکل نگیرد. پورعلی‌گنجی بارها با قطع توپ مقابل مهاجمان حریف ازجمله مهدی قایدی و مهم‌تر برتری در تمام نبردهای هوایی تبدیل به یکی از بهترین‌های تیمش برای تصاحب صدر بود. او یکبار هم با ضربه سر، ضربه ایستگاهی استقلال را که در چارچوب بود، دفع کرد و به کرنر فرستاد تا بازی خوب او تکمیل شود.

1856543

علیرضا خوشکفا (ملوان)
مدافع ملوان در روزی که بیش از ۴۰ هزار هوادار سپاهانی جو وحشتناکی را در نقش جهان ساخته بودند عملکرد کم اشتباه و خوبی داشت. شماره ۴ ملوان چهره پر تلاشی از خود نشان داد و در صحنه تک گل ملوان با جایگیری مناسب و ضربه سر بالاتر از مدافعان سپاهان پاس گل ارزشمند تیمش را داد تا در دفاع و حمله برای ملوان موثر بازی کرده باشد. خط دفاعی ملوان پس از به ثمر رساندن گل باز هم تحت فشار شدیدی قرار گرفت اما باز هم خوشکفا و دیگر مدافعین این تیم مقابل سپاهان ایستادگی کردند. پاس گل این بازیکن به همراه عملکرد خوبش در دفاع علاوه بر یک امتیاز شیرین برای ملوان معادلات قهرمانی را نیز به هم ریخت.

1856871

دانیال اسماعیلی‌فر(پرسپولیس)
قبل از دربی قطعا استقلالی‌ها حساب ویژه‌ای روی مهدی قایدی و نمایش موفق و گلزنی ستاره خود باز کرده بودند. دانیال اسماعیلی‌فر اما به عنوان مدافع راست سرخ‌ها یک روز فوق العاده را در دربی صد پشت سر گذاشت. نمایش موفق در دفاع و حضور به موقع در فاز تهاجمی از او بازیکنی استاندارد برای پست دفاع راست برای یحیی گل محمدی ساخت و در نهایت آنها یکی از برترین بازیکنان حریف کاملا ناکام گذاشتند. تکنیکی‌ترین ستاره استقلال در این بازی و در تقابل با دانیال با ۶ عملکرد دفاعی که این بازیکن داشت، ناکام ماند و جالب اینکه مدافع سرخ‌ها برابر این بازیکن تنها یک بار مجبور به خطا شد. اسماعیلی‌فر که اکنون با ۶ پاس گل و ۲ گل زده، یکی از بازیکنان موثر سرخ‌ها تا به اینجا بوده، باید دید در دیدارهای حساس باقیمانده نیز قادر خواهد بود با نمایش موفق خود این تیم را برای دستیابی به هدفش کمک کند یا خیر.

1856854

علی نعمتی(پرسپولیس)
به‌عنوان یک مدافع میانی توانسته بود در فصل گذشته یک عملکرد قابل توجه را به نام خود ثبت کرده و حتی گلزنی در دربی را نیز تجربه کند، اما با حضور گولسیانی و پورعلی گنجی مجبور به تغییر پست شد تا در دفاع چپ برای این تیم کار را دنبال کند. نعمتی اما در دربی به عنوان سورپرایز یحیی گل محمدی توانست نمایشی بی نقص را به خود اختصاص دهد تا حتی از سوی وحید امیری با این توصیف که یکی از بهترین بازی‌هایش را داشته، مورد تمجید قرار گیرد. نعمتی هرچند در این بازی بیشتر و شاید حتی گفت کاملا با نقش تدافعی برای سرخ‌ها به کار گرفته شد، با دقت پاس بالا و عملکرد دفاعی مناسب توانست مانع از پیش‌روی حریف و ایجاد موقعیت از این جناح شده و با تکیه بر نقطه قوت خود در ضربات سر نیز در زمانی که آبی‌ها رو به بازی مستقیم آورده بودند، یک کلین‌شیت طلایی با برد و صدرنشینی را جشن بگیرد.

1856866

* هافبک‌ها
علی‌اصغر عاشوری(گل‌گهر)
هافبک خلاق تیم فوتبال گل‌گهر در مصاف با هوادار اگرچه گلی به ثمر نرساند و پاس گل هم نداد، اما مغز متفکر سرمه‌ای پوشان سیرجانی در ورزشگاه دستگردی اکباتان بود؛ جایی که شاگردان سعید الهویی با وجود فرصت‌سوزی و از دست دادن ۲ امتیاز حساس نبض بازی را در دست داشتند و این نوید عاشوری بود که آهنگ مسابقه را با پاس‌های خود تنظیم می‌کرد. عاشوری در این فصل یکی از بهترین بازیکنان گل‌گهر و همینطور مسابقات لیگ برتر بوده که شاید به دلیل حضور در سیرجان آنطور که باید و شاید توانایی‌هایش دیده نشده است. با این حال به ثمر رساندن ۴ گل و ارسال ۷ پاس گل در طول فصل نشان دهنده ارزش‌های این بازیکن خوش تکنیک است که او را یکبار دیگر به تیم هفته می‌رساند.

1856867

طالب ریکانی(صنعت نفت)
کاپیتان محبوب طلایی پوشان آبادان یک بار دیگر در هیبت یک فوق ستاره برای تیمش ظاهر شد و این تیم را به بقا در لیگ امیدوارتر کرد. طالب که از فصل گذشته و با حضور منصوریان بارها نامش در نشست‌های خبری به‌عنوان تک ستاره خاص صنعت نفت شنیده می‌شد، با حضور عبدالله ویسی روی نیمکت این تیم جان دیگری گرفته و با بازی‌های چشم‌نواز خود دوباره به مانند یک کاپیتان واقعی تیمش را رهبری می‌کند. ستاره شماره ۱۰ در بازی برابر نساجی با به ثمر رساندن سه گل و ثبت هت‌تریک در این مسابقه، هواداران صنعت نفت را به حضور در فصل آینده لیگ برتر خوشبین کرد و از طرف دیگر، خودش را با شایستگی به ترکیب تیم هفته تحمیل کرد.

1856338

* وینگرها
محمد قنبری(تراکتور)

در روزی که محمد عباس زاده روی نیمکت تراکتور حضور داشت تک گل سه امتیازی تیم پاکو خمس را محمد قنبری به ثمر رساند. او پاسخ اعتماد سرمربی اسپانیایی را نه تنها با فرصت طلبی و گلزنی داد بلکه در طول ۹۰ یکی از فعال ترین عناصر تهاجمی تیمش بود و اگر کمی خوش شانس بود حتی می توانست مقابل پیکان دبل کند اما رشید مظاهری دقایقی بعد از گل اول تراکتور شوت زیبای این بازیکن از پشت محوطه جریمه را با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

1856868

مهدی ترابی(پرسپولیس)
مهدی ترابی همانند دربی رفت ستاره درخشان پرسپولیس بود و سه گلی که سرخ‌ها در مجموع بازی‌های رفت و برگشت در دربی زده‌اند با پاس گل‌های ترابی بوده است. ترابی هشتمین پاس گلش را در مهمترین مسابقه فصل پرسپولیس به ثبت رساند. علاوه بر آن دوندگی و تکنیک او در سمت چپ خط هافبک سرخ‌ها روز سخت و پرفشاری برای استقلال رقم زد. ترابی در این مسابقه همان بازیکن تیزچنگ، باهوش و موفق در دوئل‌های تک به تک و توپ‌دزدی بود. بازیکنی که پاس تک گل این مسابقه را هم صادر کرد تا عیار فوق العاده خود را در بازی‌های بزرگ دوباره به نمایش بگذارد.

1856869

* مهاجمان
وحید امیری(پرسپولیس)
در روزی که عالیشاه و کمال نیمکت نشین بودند، وحید امیری با بازوبند کاپیتانی جلوتر از همه سرخپوشان وارد زمین شد. اون که با حضور علی نعمتی در دفاع چپ بیشتر به خط حمله تیمش کمک می‌کرد در صحنه گل عیسی، با توپگیری و حرکتش پایه‌گذار گل شد و وقتی استقلال حمله می‌کرد با همان دوندگی خستگی ناپذیر که از او سراغ داریم برای حفظ برتری تیمش جنگید. امیری، به عنوان کاپیتان در دربی صدم وظیفه رهبری بازیکنان را نیز به خوبی به سرانجام رساند. وحید امیری که در همه جای زمین دربی دیده شد با نمایش کم نقص خود تاثیر به‌سزایی در صدرنشینی تیمش ایفا کرد.

1855929

احمد شریعت‌زاده(صنعت نفت)
در شب فوق العاده شاگردان ویسی در آبادان، بی تردید احمد شریعت زاده به عنوان ستاره برزیلی‌ها نقشی پررنگ ایفا کرد. مهاجم جوان صنعت نفت که وظیفه خطیر گلزنی را در بازی پراهمیت در مسیر بقا روی دوش خود حس می کرد، به نحو دیگری در پیروزی پرگل طلایی پوشان برابر میزبان پرمهره موثر واقع شد. ستاره ۲۰ سال آبادانی ها در این بازی با گرفتن یک پنالتی و ارسال یک پاس گل، پس از گلزنی برابر مس کرمان و ملوان، بار دیگر ارزش های خود را در قالب تاثیرگذاری مستقیم در جریان بازی ثابت کرد تا مشخص شود توجه ویژه سرمربی نفت به این بازیکن بی دلیل نبوده است. ستاره تیم ملی امید ایران حالا با این نمایش درخشان علاوه بر اینکه شانس تیمش را برای بقا در لیگ تا حد بسیار زیادی بالا برد، نام خود را برای اولین بار در طول این فصل در جمع تیم منتخب ورزش سه می بیند.

1856870

نظرات بینندگان
نظرات شما