شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 338110
    تاریخ انتشار: 19/فروردين/1402 - 11:21

    تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ برتر

    هفته بیست و پنجم لیگ برتر با اتفاقات و دیدارهای هیجان‌انگیزی همراه بود و ادامه فصل را به هیجان‌انگیزترین حالت ممکن رساند.

    تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ برتر

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ورزش سه:برتری پرسپولیس و استقلال مقابل رقبا و شکست سپاهان برابر تراکتور در کنار برد نفت آبادان بعد از هفته‌ها آن هم مقابل جدی‌ترین رقیب‌شان در مسیر فرار از سقوط، از جمله اتفاقات ویژه این هفته بود تا در نهایت پنج هفته باقیمانده از لیگ را به اوج هیجان نزدیک‌تر‌ کند. تیم فنی ورزش سه در پایان هفته بیست و پنجم با انتخاب نفرات زیر به عنوان بازیکنان برتر این هفته، به تشریح شرایط آنها در دیدارهای هفته پرداخته است.

    *دروازه‌بان
    حبیب فرعباسی
    در هفته‌ای که شش تیم موفق به کلین شیت شدند، شاید مهم‌ترین کلین شیت هفته مربوط به ذوب آهن و حبیب فرعباسی بود؛ گلر ذوبی‌ها مقابل تیمی موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد که یکی از قدرتمندترین خطوط هجومی لیگ را در اختیار دارد و پیش از بازی نیز کمترین شانس برای شاگردان مهدی تارتار می‌شد متصور شد. فرعباسی در این بازی چهار واکنش منجر به بسته نگه داشتن دروازه‌اش داشت که شاید مهم‌ترین آنها را بتوان در ثانیه‌های پایانی بازی و روی ضربه شکاری دانست که از روی خط مهار کرد و تیمش را در موقعیت برد در این بازی حفظ کرد.

    1832100

    * مدافعان
    خط دفاعی منتخب این هفته ورزش سه اختصاص به کاپیتان ملی‌پوش پرسپولیس در کنار نفرات جوان و آینده‌‌ار فوتبال ایران دارد.

    وحید امیری
    کاپیتان پرسپولیس در نقشی فراتر از مدافع چپ برای این تیم در جدال با ملوان ظاهر شد و بیشتر دقایق بازی را در همکاری با مهدی ترابی در فاز تهاجمی پشت سر گذاشت. امیری که باتجربه بالای خود خیلی زود توانست از شرایط احساسی و عجیبی که در جام‌جهانی قطر عبور کند، در پست مدافع چپ توانسته شرایط خوبی را طی دیدارهای اخیر سرخپوشان پشت سر بگذارد. امیری در بازی با ملوان با توجه به شرایط تهاجمی پرسپولیس در یک سوم حریف بازی را پشت سر گذاشت تا علیرغم شرایط سنی‌اش به واسطه قدرت تکنیکی و بدنی‌اش رفت و برگشت‌های جالبی را دنبال کند. او هرچند در گلسازی موفق عمل نکرد اما خیال ترابی را تا حد زیادی راحت کرد تا او مهره ویژه پرسپولیس در این دیدار لقب گیرد و شب سختی را برای سمت راست ملوان شکل دهد.

    1839512

    امیر شبانی
    دربی کوچک تهران با برتری پیکانی‌ها مقابل هوادار همراه شد تا شاگردان مجتبی حسینی در نمایشی برتر نسبت به حریف و سود بردن از موقعیت خود سه امتیاز شیرینی را کسب کنند. امیر شبانی مدافع جوان پیکان در این بازی نقش ویژه‌ای در ترکیب تیمش ایفا کرد و با اعتمادبنفس بالا خصوصا در لحظاتی که تیمش تحت فشار قرار داشت با توپ‌گیری و بازیسازی از عقب زمین، به دنبال حفظ برتری خودروسازان بود. شبانی در این جدال چه در نبردهای هوایی و روی زمین به خوبی توانست تیمش را رهبری کند و با ثبت یک کلین شیت سرنوشت‌ساز پیکان از منطقه سقوط کاملا خارج شده و بعد از مدت‌ها یک برد ارزشمند از آن خود کند.

    1839794

    محمدامین حزباوی
    ستاره این روزهای تیم فولاد پس از بازگشت از اردوی تیم جوانان ایران به یکی از بازیکنان اصلی علیرضا منصوریان در قلب دفاع سرخپوشان اهوازی تبدیل شده است. اعتماد به بازیکنی که باعث شده فولاد در ۲ بازی پشت سر هم، موفق به ثبت کلین شیت شود. حزباوی در جدال با نساجی نیز، با ضربه سر زیبای خود موفق به باز کردن دروازه علیرضا حقیقی در دقیقه ۴۳ شد. او در ادامه با عملکرد بدون نقصی که داشت، خط حمله خطرناک نساجی و کریم اسلامی را مهار کرد کرد تا فولاد در ادامه مسیر کسب امتیاز خود در با علیرضا منصوریان نساجی را نیز از پیش‌رو بردارد و سرمربی فولاد نیز بابت درخشش جوان اول تیمش لبخند رضایت بر لب داشته باشد.

    1839791

    * هافبک‌ها
    در پست هافبک چهار بازیکن از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، نفت آبادان و مس رفسنجان حضور دارند. تیم‌هایی که در این هفته به بردهای ارزشمندی دست یافتند و این بازیکنان نیز در نقش گلزن برای تیم خود ظاهر شدند.

    محسن آذرباد
    بازگشت کاپیتان مس رفسنجان با یک گل دیدنی از سوی او همراه بود تا نارنجی‌پوشان بار دیگر در مسیر پیروزی قرار گرفته و شکست هفته گذشته را کاملا فراموش کنند. آذرباد به عنوان مهره باتجربه و تکنیکی و بازیساز مس رفسنجان در این بازی نیز نبض تیمش در میانه را در اختیار گرفت و در شبی که نفت مسجدسلیمانی‌ها با بازی انتحاری خود به دنبال کسب نتیجه و فرار از منطقه سقوط بودند، تیمش را رهبری کرد. او علاوه بر گل زیبایی که در این بازی به نام خود و تیمش کرد، به خوبی در تمامی دقایقی که در زمین حضور داشت، با پاس‌های خود جریان بازی را به سود نارنجی‌پوشان پیش برد تا غیبت او در بازی قبلی مقابل پرسپولیس بیشتر به چشم بیاید. آذرباد که فصل گذشته یکی از برترین پاسورهای لیگ بود، امیدوار است در ادامه فصل نیز موفق شود شرایط تیمش را برای ادامه کورس بالانشینی دنبال کند و ربیعی بیش از همیشه به تجربه و کیفیت فنی او چشم دوخته است.

    1839285

    مهدی ترابی
    شماره ۹ پرسپولیس یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود را در استادیوم آزادی با ثبت یک گل دیدنی و پاس گل به جا گذاشت. ترابی که در پست وینگر چپ کار را در بازی برابر ملوان آغاز کرده بود، در صحنه گل اول بازی با یک جابجایی ویژه برای غافلگیری مدافعان ملوان در سمت مخالف حاضر شد و با فراری دیدنی از منطقه آفساید و ضربه‌ای غیرقابل مهار و یک ضرب، ایمان صادقی را تسلیم کرد.
    ترابی که در این بازی با پاس‌های دقیق خود کار را برای مدافعان حریف سخت کرده بود، یک طلسم بزرگ را نیز برای مهاجم برزیلی تیمش شکست و به شیوه همان پاس‌های طلایی خود لئاندرو پریرا را به گل رساند تا هجمه از روی این بازیکن نیز کاسته شود. ترابی با این پاس گل به هفتمین گلسازی خود در فصل رسید تا نزدیک‌تر مدعی علیه ریکاردو آلوز باشد.

    1839255

    سعید مهری
    ستاره خط میانی استقلال یک هفته پس از محرومیت، در بهترین زمان ممکن، درست در روز غیبت روزبه چشمی به ترکیب تیمش برگشت و توانست نمایشی منظم در ترکیب تیمش داشته باشد. مهری که در مقطع اخیر یکی از بازیکنان آماده و مورد حمایت هواداران استقلال بوده، این هفته هم برابر آلومینیوم توانست نبض بازی را در مواقعی که ساپینتو تعیین کرده بود به نفع تیمش برگرداند و بازی را آن طور که مطابق میل کادر فنی آبی ها بود، سرعت دهد. علاوه بر پخش توپ، مهری در این مسابقه چندباری با خلق موقعیت روی دروازه حریف به دنبال ثبت نام خود به عنوان گلزن بود که پورحمیدی با واکنش های خوب خودش مانع از آن شد. در مجموع عملکرد مهری و نظمی که در کنار سایر هافبک های استقلال به بازی این تیم داده بود نقش پررنگی در برتری یک گله آبی ها در اراک و هموار شدن مسیر قهرمانی داشت تا این بازیکن راهی تیم منتخب هفته شود.

    1839785

    گوستاوو واگنین
    هافبک برزیلی تراکتور به بهترین شکل توانست از موقعیت تیمش یک فرصت ایده‌آل برای پیروزی شکل دهد. پاس در عمق ریکاردو آلوز و فرار گوستاوو تنها راه پیش‌رو برای مدافع سپاهان خطا گذاشت تا تراکتور صاحب موقعیت گلزنی از پنالتی شود.  این بازیکن برزیلی در چند موقعیت نیز به دنبال ایجاد فرصت گلزنی برای تبریزی‌ها بود که با بدشانسی در این هدف ناکام ماند. شاید ایده‌آل‌ترین فرصت او نیز موقعیتی بود که رضا اسدی برایش فراهم کرد اما تیرک دروازه سپاهان مانع از این شد که او پیام نیازمند را تسلیم کند.

    1839739

    احمد شریعت‌زاده
    مهاجم جوان صنعت نفت آبادان با نظر مثبت عبدالله ویسی در ترکیب این تیم قرار گرفت و در نهایت مهم‌ترین گل دوران ورزشی خود تا به حال را به ثمر رساند. در شبی که آبادانی‌ها آخرین امیدهای خود برای بقا را دنبال می‌کردند شاید اعتماد به بازیکنی ۱۹ ساله در ثانیه‌های پایانی برای برای ماموریت زدن پنالتی دور از ذهن باشد. او اما در دقیقه ۹۰ با ضربه‌ای محکم و روی پای به مرکز دروازه، ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا اینگونه امیدهای نفت برای ماندن در لیگ برتر زنده شود. علاوه بر آن شریعت‌زاده موقعیت‌های خوبی هم در این مسابقه به دست آورد که با بدشانسی از دست رفت.

    1839793

    * مهاجمان
    برای خط حمله نیز شماره ۹ تراکتور و ۲۰ استقلالی‌ها در ترکیب منتخب هفته جا گرفته‌اند و قایدی و اسدی با گل‌های سه امتیازی و ویژه خود برای تیم‌های‌شان یک هفته رویایی را پشت سر گذاشتند.

    رضا اسدی
    در حساس‌ترین با‌زی هفته تراکتور توانست با گل رضا اسدی یک برد  ارزشمند را به نام خود کند. اسدی که در ایده‌آل‌ترین شرایط خود چه از حیث بدنی و چه اعتمادبنفس قرار دارد، در جو فوق‌العاده یادگار مامور زدن پنالتی تیمش شد. او که با تدابیر ویژه پاکو خمس به عنوان مهاجم و گلزن این تیم در این فصل کار را دنبال می‌کند، با خونسردی جالب توجهش برابر پیام نیازمند مدعی قرار گرفت و برخلاف پیش‌بینی او در مسیر ضربه، گل برتری تراکتور را به نام خود کرد. او در طول بازی درگیری های متعددی با مدافعان سپاهان داشت و با پرس موفق خود مانع از پیش‌روی آنها به سمت دروازه تیمش شد. اسدی علاوه بر ثبت گل پیروزی‌بخش تراکتور تاثیر موثری نیز در جریان بازی داشت و یک بار نیز در نقش پاسور دیگر هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گلزنی قرار داد که تیرک دروازه سپاهان مانع از ثبت گل شد. شماره ۹ تراکتور دهمین گل فصل خود را مقابل تیم اسبقش به ثبت رساند و به این شکل تبریزی‌ها را به یک برد ارزشمند رساند.

    1839724

    مهدی قایدی
    گره کور بازی با آلومینیوم بار دیگر با همان شیوه همیشگی و البته غیرقابل مهار مهدی قایدی باز شود تا او همچنان در نقش الماس آبی‌ها ظاهر شود. قایدی که بارها در این فصل با حرکات تکنیکی از چپ و ورود به منطقه محوطه جریمه در نقش گلزن ظاهر شده بود، بعد از چند فرصت‌سوزی از سوی آبی‌ها به همان شیوه حرکت خود را استارت زد و در نقطه کور حسین پورحمیدی گل برتری تیمش را ثبت کرد تا ساپینتو سه امتیاز ارزشمندی را از اراک به ارمغان بیاورد.
    آبی‌ها که در فاز تهاجمی به حرکات انفجاری محبی و قایدی چشم دوخته، اینبار هم روی ضربه ستاره خود سه امتیاز را کسب کرد تا امیدهایش برای قهرمانی را دنبال کند.

    1839664

    در این هفته عملکرد بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، سعید صادقی، رابسون، سیدحسین حسینی، ابراهیم صالحی، امیرحسین جدی، مهدی ممی‌زاده و ساسان انصاری نیز قابل توجه بود و شایستگی فنی خود را در مسیر دستیابی تیم‌های‌شان برای کسب نتیجه را به نمایش گذاشتند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما