یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 292390
    تاریخ انتشار: 23/فروردين/1401 - 11:08

    آنچه در فلسطین می گذرد پیامدهای بزرگی بر آینده رژیم صهیونیستی دارد

    سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت که آنچه در فلسطین می گذرد پیامدهای بزرگی بر آینده مقاومت و رژیم صهیونیستی خواهد داشت .

    آنچه در فلسطین می گذرد پیامدهای بزرگی بر آینده رژیم صهیونیستی دارد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» سید حسن نصرالله در سخنرانی شامگاه دوشنبه بر تجلیل از اقدامات قهرمانانه ملت فلسطین در راه زندگی عزتمندانه و آزادی مقدسات و نیز مشارکت گسترده در روز جهانی قدس تاکید کرد.

    سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود گفت: سخنرانی امشب مربوط به تحولات سیاسی است و در روزهای آینده طی دیدار در برخی مناسبت ها درباره موضوعات مذهبی و رمضان سخن خواهیم گفت.

    تمجید از اقدامات قهرمانانه ملت فلسطین در راه زندگی عزتمندانه و آزادی مقدسات

    دبیرکل حزب الله ادامه داد: باید از اقدامات قهرمانانه زنان و مردان و کودکان و کهنسالان فلسطین و شجاعت و قاطعیت آنها در راه زندگی عزتمندانه و امید به آزادی مقدسات امت تجلیل کنیم. از خانواده های شهدا و مواضع قاطع و پایداری این ملت مجاهد و صبور علیرغم جنایات زیادی که در طول تاریخ با آن مواجه بودند، تمجید می کنیم. آنچه روی داد و این روزها روی می دهد از نشانه های زیادی درباره مواجهه با رژیم صهیونیستی و آینده این مواجهه حکایت دارد.

    سید حسن نصرالله تصریح کرد: از مهمترین نتایج راهبردی که ما طی سال های گذشته درباره آن صحبت می کردیم این بود که تکیه شما بر ضعف ملت فلسطین توهم است. نسل های ملت فلسطین، مقاومت و اراده برای مبارزه را نسلی بعد از نسل دیگر به ارث می برند.

    تاکید بر مشارکت گسترده در فعالیت های روز جهانی قدس

    دبیرکل حزب الله ادامه داد: از مردم لبنان و جهان اسلام می خواهم در تمام فعالیت های مرتبط با روز جهانی قدس مشارکت گسترده داشته باشند. ما روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس جشنواره مردمی بزرگی را در مجتمع سیدالشهداء در ضاحیه جنوب بیروت برگزار خواهیم کرد. امیدوارم همه از فرصت روز قدس برای اعلام حمایت و تایید ملت فلسطین استفاده نماییم.

    سید حسن نصرالله گفت: مقاومت در جنگ ۱۹۹۶ توانست معادله عدم تعرض به غیرنظامیان را بر دشمن تحمیل کند چرا که در غیر این صورت بهای آن را خواهد پرداخت و این معادله همچنان تا امروز جریان دارد. باید تلاش متمایز حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه و رفیق الحریری نخست وزیر فقید لبنان را در این خصوص به خاطر داشته باشیم.

    انتخابات پارلمانی لبنان

    دبیرکل حزب الله درباره تحولات داخلی لبنان گفت: اینکه گفته می شود تیم سیاسی ما خواهان کسب دو سوم کرسی های پارلمان است یک صحبت تحریک انگیز است. برخی از جمله یکی از نخست وزیران سابق گفته است که خطری وجود دارد که این گروه سیاسی به دو سوم کرسی ها پارلمان دست پیدا کند. کسب دو سوم کرسی ها در پارلمان آینده هدف تیم سیاسی ما نیست و این هدف منطقی و واقع گرایانه هم نیست.

    سید حسن نصرالله افزود: دیدگاه ما این است که هرگونه تغییر در نظام سیاسی باید از طریق گفتگو صورت گیرد. اموری همچون اعتصاب شمار زیادی از قضات و معلمان و کارکنان هیات های دیپلماتیک نیازمند تامل است و راه را برای اعتراض به نتایج انتخابات باز می کند. این افراد مطالبات برحقی دارند و از دولت می خواهم در حد توان به مطالبات آنها پاسخ دهد و به آنها می گویم که انتخابات پارلمانی آینده را گروگان مطالبات بر حق خود نکنید.

    دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما معتقدیم که در تاریخ ۱۵ می یک انتخابات حقیقی و فعالیت دموکراتیک مردمی برگزار خواهد شد که تمام طرف ها در آن مشارکت دارند و نظرسنجی ها و گمانه زنی ها هرچه باشد نباید بر فعالیت و شور ما در تمام حوزه های انتخاباتی تاثیر بگذارد. از یک مقام سعودی شنیدم که در انتخابات سال ۲۰۰۹ صدها میلیون دلار هزینه شد و برای رای در برخی حوزه ها ۵۰۰ دلار داده می شد.

    سید حسن نصرالله گفت: امکان دارد پول زیادی در این انتخابات وارد شود و بهانه آنها هم این است که مردم نیازمند هستند و ممکن است بسیاری به فروش رای خود روی بیاورند. به نظرسنجی ها استناد نکنید و باید تا زمان پایان رای گیری با تمام شور و تلاش وارد این انتخابات شوید. هدف ما در این انتخابات موفقیت نامزدهایمان و نیز موفقیت دوستان و متحدانمان است و نباید کسی فکر کند کار تمام شده است. گروه مقابل چند پارچه شده اند و به همین دلیل نتوانستند فهرست های متحدی ارائه کنند.

    دبیرکل حزب الله تاکید کرد: برخلاف اظهارات برخی ها، ما نمی خواهیم کسی را حذف و از میدان به در کنیم بلکه می خواهیم هر کسی در حد و اندازه طبیعی خود نمایندگی داشته باشد. تمامیت خواه کسی است که در جنگ تموز روی نابودی مقاومت شرط بسته بود. تمامیت خواه کسی است که در نشست های خود با آمریکایی ها که ویکیلیکس اسناد آن را فاش کرد از مقامات آمریکایی می خواست به تلاش برای نابود کردن مقاومت ادامه دهند. تمامیت خواه کسی است که همواره خود را برای رفتن به خارج آماده می کند چرا که آماده است جنگ داخلی ایجاد کند. تمامیت خواه کسی است که برنامه انتخاباتی ندارد بلکه هم و تلاشش خلع سلاح مقاومت و از میدان به در کردن آن است اما ما به مشارکت و همکاری با همه اهتمام داریم.

    سید حسن نصرالله افزود: ما در مقابل، در سال ۲۰۰۵ خواستار تشکیل دولت وحدت ملی بودیم و در سال ۲۰۱۸ هم بر دولت وحدت ملی پافشاری داشتیم و دولت به ریاست سعد الحریری تشکیل شد.

    اظهارات تحریف آمیز علیه سلاح مقاومت

    دبیرکل حزب الله تاکید کرد: برخی می خواهند حقایق را تحریف کنند و تلاش دارند به ملت لبنان بگویند علت مشکلات سلاح مقاومت است. آنها به منظور جلب رضایت بیگانگان و غرب و عربستان و برخی کشورهای عربی که با مقاومت و مشخصاً حزب الله مشکل دارند بر عناوینی همچون هیمنه حزب الله و سلاح و اشغالگری ایران تمرکز دارند تا به اربابان خود بگویند با حزب الله مقابله می کنند و به این ترتیب از آنها حمایت مالی بگیرند.

    سید حسن نصرالله اظهار داشت: جایگزین شما برای حفاظت از کشور چیست؟ واضح است که هدف از طرح چنین عناوینی راضی نگه داشتن بیگانگان برای جلب حمایت آنهاست. آیا قاچاق سپرده های بانکی و فساد ریشه دار با بحران کنونی ارتباطی ندارد؟

    دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مردم چهار سال پیش ما را بر اساس برنامه و وعده هایمان انتخاب کردند و ما باید دستاوردهای این سال ها را تبیین کنیم. من از گروه های سیاسی رقیبمان سوال می کنم که شما طی سال های گذشته و در حالی که اغلب شما همچون حزب الکتائب سی یا چهل سال است در قدرت هستید چه کاری انجام دادید؟

    سید حسن نصرالله افزود: سی سال است که کسی از حزب الله از دولت لبنان خواستار حمایت از مقاومت نشده است بلکه این مقاومت است که کشور و دولت را حفظ کرده است. مقاومت امروز جزو معادله طلایی است که کشور را حفاظت می کند. 

    استقبال حزب الله از آتش بس در یمن

    دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عربستان تجاوز و جنگی ویرانگر را علیه یمن آغاز کرد، آیا کسی که به جنگ عربی-عربی دامن می زند به روابط کشورهای عربی لطمه وارد می کند یا کسی که در حمایت از مظلومین و افراد تحت تجاوز موضع گیری کرده و خواستار توقف تجاوز می شود؟

    سید حسن نصرالله ادامه داد: این ملت یمن بودند که با پایداری و شجاعت خود نتیجه سیاسی آتش بس در این کشور را رقم زدند. ما از برقراری آتش بس خوشحالیم و امیدواریم که این امر باب گفتگوی سیاسی و دستیابی به راه حل سیاسی را باز کند و مقدمه ای برای توقف جنگ و محاصره باشد و موضع ما از روز اول جنگ این بوده است.

    توصیه دبیرکل حزب الله لبنان به حکام سعودی

    دبیرکل حزب الله تاکید نمود: به حکام سعودی توصیه می کنم به گفتگو با طرف هایی دیگر غیر از شورای عالی سیاس یمن و جنبش انصارالله دل نبندند. تنها راه برای دستیابی به راهکار سیاسی گفتگوی مستقیم با آنهاست و منتظر این نباشید که یکی از دوستان شما به شما فشار وارد کند. آیا کسی که روابط کشورهای عربی را تخریب می کند طرفی است که زمینه را برای جنگ جهانی علیه سوریه گشود و ارتش خود را در این زمینه گسیل ساخت یا کسی که از سوریه حمایت و دفاع کرد؟

    سالروز شهادت سید محمدباقر صدر

    سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی خود به سالروز شهادت شهید سید محمدباقر صدر اشاره نمود و افزود که میراث این شهید درباره امت اسلامی و مستضعفان همچنان با قدرت حاضر است و همه مسئول هستند که نام وی و خواهر شهیدش را تعالی داده و با حفظ میراثش راهش را ادامه دهند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما