جمعه 06 خرداد 1401 - Fri 27 May 2022
  • برجام‌ شکست بخورد چه می شود؟

  • چهارمین روز آواربرداری ساختمان مترو پل

  • مزرعه گل های لاله در روستای اسپره خون

  • ما زندگی نرمال داریم یا آمریکایی‌ها؟

  • آماده‌سازی آزادی برای اجتماع "سلام فرمانده"

  • فیلم/ آواربرداری از متروپل در چهارمین روز

  • مخاطب اول در هر یک از عرصه‌های جهاد و دعوت به خیر روحانیت است/ جهادی با عظمت‌تر از جهاد امام بزرگوار با این نتایج در تاریخ شیعه وجود ندارد

  • آیا دستگاه های امنیتی ما قوی هستند؟

  • فیلم/ تذکر خودرویی رئیس قوه‌قضائیه

  • فیلم/ نجات ۶ مصدوم از زیر آوار متروپل

  • ترفند برای رهایی از پرشدن حافظه گوشی

  • گشت و گذار در کنار رودخانه های کرمانشاه

  • وریا غفوری نماینده سلبریتی های غرق در رفاه و اشرافیت ورزشی که نگران معیشت مردم شده اند!!!

  • شما ایرانی کیلی کیلی کم شناخت

  • نیروهای مسلح به پادگان‌ها برگردند!

  • خواص درمانی خربزه تلخ

  • فیلم/ بازگشت یوسف‌های گمگشته از دیار فکه

  • کتک خوردن دختر تکواندو کار از مربی!

  • واکنش کریم باقری به اولتیماتوم فدراسیون

  • قیمت انواع گوشی موبایل امروز

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 291556
    تاریخ انتشار: 17/فروردين/1401 - 16:36

    راه‌های مقابله با خواب‌آلودگی بهاری

    یکی از مشکلاتی که با شروع فصل بهار برای برخی افراد ایجاد می‌شود، کسالت و خواب آلودگی است.

     راه‌های مقابله با خواب‌آلودگی بهاری

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از اسپوتنیک ،

    هر موجود زنده با تغییر فصل سعی در تطبیق دادن خودش با تغییرات آب‌وهوایی و ساعت‌های طولانی روز می‌کند، ضمن اینکه به مدت طولانی‌ قرارگرفتن در معرض نور خورشید، باعث تغییرات هورمونی در بدن می‌شود.

    افرادی که این تغییرات را در بهار تجربه می‌کنند، دچار خواب‌آلودگی بهاری می‌شوند. این حالت تنها دو سه هفته طول می‌کشد و با تطبیق پیدا کردن بدن با تغییرات بهاری، سیستم بدن به حالت قبل برمی‌گردد.

    طی زمستان سطح هورمون‌هایی مانند سروتونین در بدن پایین می‌آید و دلیل آن ساعت‌های کوتاه‌تر روز و ترشح بیشتر هورمون ملاتونین یا هورمون خواب است. وقتی بهار می‌رسد، بدن باید خودش را با ساعت‌های طولانی‌تر روز با نور قوی‌تر خورشید سازگار کند. دمای بدن بالا می‌رود، رگ‌ها گشاد می‌شوند و فشارخون افت می‌کند.

    نور باعث می‌شود بدن مقدار بیشتری هورمون سروتونین ترشح کند درحالی‌که میزان ملاتونین در بدن هنوز بالاست. بدن نمی‌تواند یک‌شبه این فرآیند تطبیق دهی را انجام دهد. در نتیجه خیلی از افراد احساس خواب‌آلودگی، بی‌انگیزه بودن و کم‌انرژی بودن می‌کنند.

    برای رهایی از این حالت تا جایی که می‌توانید بیرون بروید و از هوای تازه استفاده کنید. اگر جزو افرادی هستید که در بهار احساس می‌کنید پاهایتان خسته و متورم و سنگین‌اند، جوراب واریس یا جوراب فشاری می‌تواند کمک زیادی به شما کند. صبح‌ها دوش متناوب گرم و سرد گرفتن، گردش خون بدن را افزایش می‌دهد و پوستتان نیز خوب خون‌رسانی می‌شود. بهتر است همیشه دوش گرفتن را با آب سرد تمام کنید.

    غذا‌های سالم و تازه بخورید تا انرژی بیشتری بگیرید، همچنین از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما