کامران سلطانی زاده در گفتگو با الف افزود: ایجاد فضای رقابتی سالم، کاهش نرخ ارز در بازارهای رسمی و غیر رسمی که در واقع همان تک نرخی بودن است، استفاده از اقتصاددانان دانشگاهی برای برنامه های اقتصادی، کمک گرفتن و فعال کردن بخش خصوصی، استفاده از تولید داخلی و تقویت پتانسیل های موجود،  ممانعت از واردات بی مورد، افزایش کیفی تولیدات داخلی به جهت تشویق مردم به سمت خرید کالای داخلی، کم کردن خام فروشی محصولات و استفاده از ارزش افزوده کالاها با تغییرات در مواد اولیه از موارد تاثیر گذار در گشایش اقتصادی است.

به گفته این کارشناس اقتصاد یکی از راههای پیشرفت اقتصاد به کارگیری روش های نوین بازاریابی در تولید، فروش و توزیع و بسته بندی محصولات است.  

به اعتقاد سلطانی زاده در ارائه خدمات متنوع و نیز تقویت صادرات برای افزایش توان تولید، آسان سازی مجوز برای ایجاد اشتغال لازم است زیرا شرایط اقتصادی کنونی بار مازاد مالی را برای ایجاد یک اشتغال ساده بر نمی تابد. باید به شرایط عمومی جامعه در تصویب قوانین نیم نگاهی داشته باشیم.

وی درباره صدور مجوز کسب و کار که منوط به تسویه های مالیاتی است و نیز گاه مبلغ ناچیز مالیات مانع از صدور مجوز فعالیت می شود، گفت:  به هرحال فعالیت جدید در هر جای جهان منوط به عدم بدهی به دولت است، البته باید راهکارهای جایگزین برای ایجاد اشتغال و مشوق ارائه شود.

 سلطانی زاده در مورد طولانی بودن روند صدور مجوز کسب و کار، گفت: همه این مشکلات به جهت عدم  وجود فضای رقابت سالم و ایجاد شانس برابر برای بخش خصوصی است که با شایستگی بازار، عملکرد خود را از طریق خدمات بهینه ارائه دهد و بازاریابی بهتری داشته باشد. 

وی افزود: وجود شرایط دست و پاگیر و نیز کمبود شفافیت بسیاری از مشکلات را پایه ریزی می کنند. 

عضو هیئت رییسه کانون صرافان ایرانیان در ارتباط با تاثیر توافق وین بر روند قیمتی نرخ ارز،  با بیان اینکه تحریم فرصت خوبی‌ برای تقویت تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های داخلی بود گفت: تأثیر توافق وین بیش از این مواردی که تاکنون دیده شده، نخواهد بود زیرا نرخ ارز در بودجه سال آینده حدود 23 هزارتومان تعیین شده است. 

سلطانی زاده در مورد رمز ارزها نیز گفت: در تولید رمز ارزها به جهت مصرف بالای برقی که دارند، باید از نیروگاههای دانش بنیان، انرژی های نو و... استفاده شود.

عضو هیئت رییسه کانون صرافان ایرانیان در مورد استفاده از رمز ارزها در کشور، گفت: استفاده از رمز ارز در کشور اجتناب ناپذیر است و برای بهره مند شدن از امکان آن باید قوانین خاصی در این باره اندیشیده شود.