یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 282819
تاریخ انتشار: 11/بهمن/1400 - 17:12
علیرضا تقوی‌نیا

واکنش انصارالله به دوپینگ اسرائیلی

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از حمله موشکی به پایتخت امارات نشان از گسترده بودن و موفقیت اصابت پرتابه ها به اهداف مورد دارد.

واکنش انصارالله به دوپینگ اسرائیلی

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ،انصارالله پس عقب نشینی نشینی نیروهای وابسته به امارات از جنوب استان مارب و همچنین جبهه شبوه ، متوجه ترس شدید حکام ابوظبی از عملیات های موشکی گردید.

 نتیجتا در پی آن شد تا با عملیات های بعدی به طور کامل امارات را از عرصه یمن پس بزند و همین دلیل بازهم تهدید به انجام حملات موشکی و پهپادی به ابوظبی و دبی نمود.

اما سران اسرائیل که انصارالله را یک دشمن استراتژیک برای خود تصور می کنند ، در تلاش برآمدند تا با اعزام رئیس جمهورشان به ابوظبی ، علاوه بر دلگرمی به خاندان زاید ، به نوعی آنان را دوپینگ سیاسی کنند.

اما ماجرا زمانی جالب تر شد که ارتش یمن با علم به حضور اسحاق هرتسوگ در امارات ، مبادرت به انجام عملیات موشکی و پهپادی علیه پایتخت آن کرد تا دوپینگ اسرائیلی ها را بی اثر کند و حساسیت خود را نسبت به این رژیم نشان دهد.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از حمله موشکی به پایتخت امارات نشان از گسترده بودن و موفقیت اصابت پرتابه ها به اهداف مورد دارد.

لازم به ذکر می نماید که در حمله چند روز گذشته، ارتش امارات موفقیت حمله مزبور را به ناآمادگی و غافلگیر شدن پدافند هوایی خود نسبت داد لکن اهمیت حمله کنونی اینست که در اوج آمادگی یگان های ضدهوایی این کشور ، بازهم اهداف مورد نظر یمنی ها با دقت زیر ضربه قرار گرفت.

ایضا نباید از یاد برده شود که ۱۵ درصد جمعیت امارات بومی هستند (۱/۵ میلیون نفر) و این کشور تنها ۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در نتیجه از مولفه های قدرت تقریبا بی بهره است و نمی تواند مانند عربستان مدعی ایستادگی در برابر یمنی ها شود و خود را در شمار قدرت های منطقه ای بداند.

خاطر نشان می گردد که امارات از صنایع سنگین و خودکفا نیز بی بهره است ؛ به همین دلیل اقتصادش را علاوه بر فروش نفت خام ، بر پایه جذب سرمایه های تجاری و گردشگر بنا نهاده و استمرار حملات نیروهای یمنی و ناامنی ناشی از آن بدون تردید می تواند ضربات دراز مدت و دردناکی را بر پیکره اقتصاد امیرنشین های هفت گانه ی متحد شده وارد آورد.

در نتیجه گذر اندک زمانی مشخص می کند که آیا شیوخ ابوظبی واقعیت را در نظر گرفته و عقلانیت را خرج خواهند داد یا بر مسیر گذشته خود حرکت خواهند نمود؟

نظرات بینندگان
نظرات شما