یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 275588
تاریخ انتشار: 23/آذر/1400 - 10:55

ایلان ماسک یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

بر اساس گزارش‌های اسناد اوراق بهادار آمریکا، ایلان ماسک، سهام شرکت تسلا به ارزش ۹۰۶ میلیون دلار را فروخته است.

 ایلان ماسک یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ف بر اساس یک جفت پرونده مالی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، بیش از ۹۳۴ هزار سهم دیگر از شرکت خودرو‌های الکتریکی خود را به ارزش ۹۰۶ میلیون دلار را به فروش رسانده است.

او همچنین از اختیار خرید ۲.۱۳ میلیون سهم به قیمت ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم که از طریق بسته غرامتی ۲۰۱۲ به او اعطا شده بود، استفاده کرد. در پرونده‌ها آمده است که آخرین معاملات داخلی توسط مدیر عامل تسلا بخشی از یک برنامه تجاری در تاریخ ۱۴ سپتامبر بوده است. این نوع طرح به افراد داخلی شرکت اجازه می‌دهد تا معاملات سهام شرکت خود را برای یک تاریخ مشخص در آینده انجام دهند.

ایلان ماسک

ماسک که ثروتمندترین فرد جهان است و به تازگی از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ انتخاب شده، هنوز میلیون‌ها سهم در شرکت تسلا دارد که باید تا آگوست ۲۰۲۲ از آن‌ها استفاده کند. او در کنفرانسی در سال ۲۰۲۱ در فاش کرد که احتمالا بخش زیادی از سهام خود را در سه ماهه چهارم می‌فروشد.

در تاریخ ۶ نوامبر نیز ایلان ماسک از فالور‌های خود در توئیتر خواست تا در مورد فروش ۱۰ درصد از دارایی‌هایش را در صنعت خودرو‌های برقی و خورشیدی نظر دهند. او همچنین تایید کرد که هر اتفاقی بیفتد به نتیجه این نظرسنجی پایبند خواهد بود. در نهایت ۵۷ درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی به گزینه فروش سهام تسلا رای دادند.

فروش ۵ میلیون سهم دیگر برای عمل به نظرسنجی توئیتری

اخیرا، ماسک در نشست شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال خطاب به قانون گذاران آمریکایی گفته بود که اگر ثروت تمامی میلیاردر‌های آمریکا را هم بگیرید باز هم نمی‌توان کسری بودجه این کشور را حل کرد.

ماسک هنوز باید حدود ۵ میلیون سهم دیگر از تسلا را بفروشد تا به قولی که در نظرسنجی توئیتری خود داده عمل کند. در اوایل این ماه، ایلان ماسک همچنین سهام تسلا را به مبلغ ۹۶۳ میلیون دلار و ۱ میلیارد دلار فروخت که مجموع فروش او را در ماه دسامبر به بیش از ۲.۸۷ میلیارد دلار رساند. او در ماه نوامبر نیز در مجموع ۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت. گفتنی است سهام تسلا در روز دوشنبه ۵ درصد کاهش یافت و ارزش آن به ۹۶۶ دلار رسید.

نظرات بینندگان
نظرات شما