پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - Thu 02 May 2024
  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 246017
    تاریخ انتشار: 20/خرداد/1400 - 15:10

    آخرین تغییرات افکار عمومی پس از پخش مناظره دوم انتخابات 1400

     آخرین تغییرات افکار عمومی پس از پخش مناظره دوم انتخابات 1400

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از روزنامه خراسان ،در حالی که نامزدها همچنان تمام تلاش خود را برای جلب نظر رای دهندگان به شیوه های مختلف به کار گرفته اند، این طور که به نظر می‌رسد دومین مناظره انتخاباتی نیز نتوانسته نظر مردم و سیاسیون را  خیلی جلب کند. انتقادها به شکل و نحوه مناظره گسترده‌تر شده و تصور می‌شود این رویه  مانعی برای شناخت کافی مردم  از نامزدهای ریاست جمهوری است و نقش زیادی در داغ کردن تنور انتخابات  نداشته است. بر اساس نظرسنجی ملی کیو، مناظره دوم را حدود ۳۲ درصد از افراد مشاهده کرده ‌و حدود ۱۴ درصد نیز مناظره را ندیده ولی اخبار آن را پیگیری کرده‌اند.در نتیجه می توان گفت در مجموع کمتر از ۵۰ درصد از افراد مناظره را دیده یا اخبار آن را دنبال کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد افراد نه به تماشای مناظره نشسته و نه اخبار آن را دنبال کرده‌اند.در نظرسنجی قبلی کیو نیز که پس از مناظره اول منتشر شد ۴۵ درصد افراد نه تماشاچی مناظره بوده و نه اخبار آن را دنبال کرده‌ بودند.این نشان می دهد که برگزاری دو دور مناظره هنوز نتوانسته تنور انتخابات را آن چنان که باید و شاید، داغ کند.۴۰ درصد کسانی که مناظره را دیده یا اخبار آن را دنبال کرده‌اند، معتقدند رئیسی بهتر از سایر نامزدها در مناظره ظاهر شده است. پس از مناظره اول نیز  44 درصد از پاسخگویان  معتقد بودند که رئیسی بهتر از بقیه نامزدها ظاهر شده است.  همچنین در نظر سنجی پس از مناظره دوم حدود ۳۵ درصد از پاسخگویان هیچ یک از نامزدها را چهره برتر مناظره معرفی نکرده‌اند. سایر نامزدها نیز با ارقامی کمتر از ۵ درصد مورد اشاره افراد قرار گرفتند. پس از دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری،حدود ۶۱ درصد از پاسخگویان  نیزمعتقد بودند که احتمالاً ‌رئیسی پیروز انتخابات خواهد بود. گزارش کامل ششمین نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی کیو پنج شنبه‌شب، منتشر خواهد شد.نتایج نظرخواهی سایت ها  وخبرگزاری ها نیز پس از مناظره دوم جالب بود.نظرخواهی هایی که البته با معیارهای پژوهشی وتحقیقاتی معتبر یک نظرسنجی علمی فاصله زیادی دارد.در نظر خواهی خبرگزاری فارس (اصولگرا):ابراهیم رئیسی اول، همتی دوم و به ترتیب قاضی‌زاده ،زاکانی و جلیلی سوم تا پنجم شدند.در کانال تلگرامی خبرهای‌فوری و مهم (اصلاح‌طلب):عبدالناصر همتی اول،قاضی‌زاده دوم و به ترتیب رئیسی،جلیلی و مهرعلیزاده سوم تا پنجم شدند. در اقتصاد آنلاین (سایت‌ تخصصی اقتصادی با گرایش اصلاح طلب و طرفدار همتی): عبدالناصر همتی اول، قاضی زاده هاشمی دوم و به ترتیب ابراهیم رئیسی، جلیلی و مهرعلیزاده،سوم تا پنجم شده‌اند. این نظرخواهی ها همان طور که گفتیم با  صحت و روایی  یک نظرسنجی علمی فاصله زیادی دارد اما به نوشته فارس،افزایش کلان‌داده حاصل از مناظره دوم، همچون مناظره اول، بر جایگاه همتی در توییتر موثر بوده و وی را صدرنشین  این بستر کرده است. با این تغییر، رئیسی با حفظ جایگاه اول تلگرام و اینستاگرام، با 8درصد اختلاف توجهات به جایگاه دوم توییتر افت کرد. کاندیدای پوششی، کاندیدای روکشی، مهار تورم و گشت ارشاد مدیران نیز  از مهم ترین کلیدواژه‌هایی بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت. در این گزارش زاکانی با حواشی مربوط به خطای ادمین توییتر مرکز پژوهش‌های مجلس و گلایه محسن رضایی از او در طول مناظره نسبت به روز گذشته ۳۱۰درصد افزایش توجه را تجربه کرد‌. در ادامه مهرعلیزاده با هدف قرار دادن موضوعات مربوط به زنان در جامعه، رضایی با اشتباه لفظی یاساشین آذربایجان و جلیلی با دعوت دوباره از همتی برای مناظره دو نفره به ترتیب بیشترین افزایش توجهات فضای مجازی را به خود اختصاص دادند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما