پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - Thu 02 May 2024
  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 229106
    تاریخ انتشار: 24/اسفند/1399 - 12:36

    توصیه‌های آیت‌الله بهجت در زمان شیوع بیماری

    وقتی بلایی مانند وبا در نجف پیدا شد، حتی در بازارها مجالس توسل به اهل‌بیت علیهم السلام برقرار می‌شد ولی ما مثل آدم‌های ناامید، گویا نمی‌خواهیم از این درِ رحمت داخل شویم.

    توصیه‌های آیت‌الله بهجت در زمان شیوع بیماری

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»زمانی سیل می‌آید و خانه‌ها را ویران می‌کند، زمان دیگری زلزله عامل مرگ عده‌ای از مردم می‌شود و وقتی دیگر شیوع بیماری امان مردم را می‌برد، همه این‌ها هرچند حکمت الهی را همراه خود دارد و عاملی طبیعی به‌حساب می‌آید، اما برای جمعیت مسلمان و امت مؤمن راهکاری دارد تا از این نوع بلاها در امان بمانند. آن‌طور که شواهد تاریخی نشان داده است دعا، برگزاری مجالس روضه و هیئات و توسل به اهل‌بیت علیهم السلام راهکار مهمی برای دفع شر و بلا محسوب می‌شود.

    خبرگزاری تسنیم بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه را مورد بازخوانی قرار داده است تا شیوه‌های دفع بلاها و بیماری‌ها از منظر اسلام مورد توجه دوباره مردم قرار بگیرد.

    لازم به توضیح است که این مطالب به تأیید دفتر آن عالم وارسته و عبد صالح خدا رسیده است.

    دعا برای حل مشکلات کشورها و بیماری‌ها
    وقتی بلایی ـ مانند وبا ـ در نجف پیدا می‌شد، حتی در بازارها هم گاهی مجالس روضه‌خوانی و توسل برقرار می‌شد ولی ما مثل آدم‌های مأیوس و ناامید، گویا نمی‌خواهیم از این درِ رحمت داخل شویم و برای رفع بلا و گرفتاری‌ها به حضرت معصومین علیهم السلام متوسل شویم.

    آیا امروز برای رفع بلاها غیر از تضرعات و دعای صادق همراه با توبه و توسل، راه دیگری داریم؟! مسلمان‌ها و برادران و خواهران ما در زیر آتش دشمن در چه حالی هستند و ما در چه حال؟! آیا رواست که چنین بی‌تفاوت و غیرمضطرب باشیم؟

    آیا فرد مسلمان می‌تواند ابتلائات ناموسی را متحمل شود؟ قتل و کشته شدن از این گونه بلایا اهون (آسان‌تر) است لذا بعضی وقتی خواهر یا دختر یا زنشان در معرض هتک حرمت قرار می‌گیرد، حالشان چنان دگرگون می‌شود تا جایی که آن خواهر یا دختر یا زن خود را همراه با جانی می‌کشند و به قتل می‌رسانند!

    مادری می‌گفت: شوهرم و برادرم را گرفتند و بردند، صبر کردم ولی وقتی دخترم را بردند، صبر و قرار ندارم. خدا می‌داند وقتی دختر انسان را مثل اسیر و کنیز ببرند، حال او چگونه می‌شود.

    اهمیت دعا در ابتلائات
    در ابتلائات و برای رفع بلاها، دست از دعا و توسل نباید برداشت. اگر دعا نکنیم، آیا می‌توانیم دنیا را اداره کنیم؟ آیا اگر دعا نکنیم، مال و منال و... برای ما گوارا خواهد بود؟ اگر دعا نکنیم تا بلا رفع شود و رفع نشد، آیا می‌دانیم چه بر سر ما خواهد آمد؟

    شرط استجابت دعا
    هر کسی که می‌خواهد دعای او مستجاب شود، برای نجات مؤمنین و مؤمنات دعا کند تا دعای مَلَک که مورد استجابت است، یقیناً مشمول حال او شود.
    یکی از مشایخ ما نقل می‌کردند که یکی از مراجع معروف مرحوم میرزا (که بنده نمی‌دانم کدام‌یک از میرزاها بوده) در بالاسر حضرت سیدالشهدا علیه السلام دید که شخصی می‌گوید: «اللهم ارحمنی و اغفرلی؛ خدایا بر من رحم کن و من را بیامرز.»، چون میرزا دید که این‌طور برای خود دعا می‌کند، مطلبی گفت کنایه از این‌که «چرا تنها برای خودت دعا می‌کنی؟»

    البته اگر انسان «اغفرلی و ارحمنی» بگوید و الغای خصوصیت کند و قصدش دعا از طرف همه مؤمنان و یا دعا برای همه مؤمنین باشد، یعنی «ارحمنی بما أنی مؤمن» (به من از آن جهت که مؤمن هستم، رحم نما) و «إرحم کل مؤمن» (به تمام مؤمنان رحم آر) تقریباً دعاکننده بین مأثور که لفظ دعا به محو انفراد و ضمیر مفرد ذکر شده و بین مقصود که همه مؤمنین و مؤمنات و نجات همه آن‌هاست (که رجحانش معلوم است) جمع کرده و با این قصد، دیگر ایرادی هم بر او وارد نیست.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما