یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 221305
تاریخ انتشار: 20/بهمن/1399 - 18:56

شانس بزرگی که لک از دست داد

چهار دروازه‌بان با ۶ کلین‌شیت در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند که می‌خواهند به تنهایی عنوان بهترین‌ کلین‌شیت‌کننده نیم فصل اول را از آن خود کنند.

شانس بزرگی که لک از دست داد

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس فردا(سه شنبه) در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف میهمان خود مس رفسنجان برود. این مسابقه برای هر ۲ تیم حائز اهمیت است و می‌تواند در جایگاهشان تاثیر بسزایی بگذارد. حامد لک به نوعی جدی‌ترین غایب پرسپولیس دراین مسابقه خواهد بود. او برای اولین بار دراین فصل به دلیل محرومیت نمی‌تواند از دروازه تیمش محافظت کند.

او این فرصت را داشت تا با کلین‌شیت در برابر مس رفسنجان، به تنهایی در صدر جدول کلین‌شیت کنندگان قرار بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد و رقابت سخت چهار گلر پابرجا ماند. تیم محمد ربیعی در فاز تهاجمی تیم زهرداری نیست و تنها ۲ تیم سایپا و ماشین‌سازی با زدن ۹ گل از این تیم ۱۰ گله کمتر گل زده‌اند. در سوی مقابل سرخپوشان تهرانی هم در بازی‌هایی که در این فصل میزبان بوده‌اند فقط سه گل دریافت کرده‌اند.

دروازه‌بان باتجربه سرخپوشان تهرانی تا به اینجا در ۱۲ بازی موفق شده ۶ کلین‌شیت را به ثبت برساند و در ۵۰ درصد مسابقات دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او از لحاظ تعداد کلین‌شیت در کنار محمدرشید مظاهری، محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی قرار دارد.

وقتی به صورت جزیی‌تر به عملکرد این چهار دروازه‌بان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بین تعداد کلین‌شیت‌های آنها تفاوت‌هایی وجود دارد. همانطور که گفته شد لک در ۱۲ مسابقه توانسته ۶ بازی را بدون گل خورده تمام کند اما سه گلر دیگر چه؟ حسین پورحمیدی دقیقا مانند لک ۱۲ بازی در درون دروازه آلومینیوم حضور داشته و معدلی شبیه به گلر پرسپولیس داشته است. محمدرضا اخباری در ۱۳ دیدار برای تراکتور به میدان رفته و این تعداد کلین‌شیت برایش به ثبت رسیده و در نهایت محمدرشید مظاهری از نظر میانگین بهترین آمار را به خود اختصاص داده و در ۱۱ دیدار، شش کلین‌شیت داشته است.

استقلال در تنها دیدار باقیمانده تا پایان نیم فصل باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود. سپاهانی که کلین‌شیت کردن در مقابلش کار بسیار دشواری است. حسین پورحمیدی به عنوان گلر آلومینیوم در هفته پایانی باید به مسجدسلیمان برود و همراه هم‌تیمی‌هایش رو در روی نفت این شهر قرار بگیرد. محمدرضا اخباری نیز با تراکتور باید در تهران بازی کند. او در برابر تیم سابقش یعنی سایپا صف‌آرایی خواهد کرد. حامد لک اما فرصت بیشتری برای ثبت کلین‌شیت دارد. او با وجود اینکه دیدار در برابر مس را از دست داده اما این شانس برایش مهیاست تا در ۲ بازی مقابل پیکان و گل‌گهر به میدان برود و آمار خود را بهبود ببخشد. به نظر شما کدام یک از این دروازه‌بان‌ها می‌توانند بهترین کلین‌شیت کننده تا پایان نیم فصل اول باشند؟

نظرات بینندگان
نظرات شما