چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - Wed 01 May 2024
  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 203712
    تاریخ انتشار: 11/آبان/1399 - 16:26

    لایحه رتبه‌بندی معلمان را سریعتر به مجلس می‌رسانیم

    محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش و پرورش کشور از مشکلاتی رنج می‌برد که باید با تجربه همکاری دولت و مجلس این مسائل حل شود. علی رغم اینکه برخی از این مشکلات در طی سال‌ها بطور مداوم بررسی شدند، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم آن‌ها را حل کنیم و اولین خواسته ما این است که در این دوره از مجلس با همکاری و همفکری هم بتوانیم حداقل چند مساله از جمله وضعیت نیروی انسانی شاغل در این دستگاه را به طور جدی حل کنیم.

    لایحه رتبه‌بندی معلمان را سریعتر به مجلس می‌رسانیم

     محسن حاجی میرزایی در نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای معاونان و روسای۷۶۰ منطقه در کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزش دانش آموز (شاد) برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش و تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: مهمترین موضوع گفتگوی ما شکل گیری یک رابطه سنجیده بین دستگاه دولت و مجلس شورای اسلامی و به صورت خاص وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است.

    حاجی میرزایی افزود: یکی از نشانه‌های جامعه بالغ، میزان درجه هم افزایی بین ارکان جامعه است. در نظام هستی تمام اجزا با وجود تفاوت‌های مختلف همدیگر را کامل می‌کند تا بتوانند به یک هدف مشخص برسند؛ بنابراین شاخص اصلی برای حل بهتر مسائل، شاخص همکاری است و ما با برگزاری این جلسات در حال تجربه الگویی هستیم که حاصل آن حل بیشتر و بهتر مسائل این حوزه است.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ایجاد هماهنگی حداکثری، ضروری است در فهم و حل مسائل به دیدگاه مشترک برسیم و ما آمادگی خود را برای حضور و برگزاری نشست‌هایی این چنینی که به طور عمیق به چالش‌ها و مشکلات نظام تعلیم و تربیت می‌پردازد، اعلام می‌کنیم، گفت: آموزش و پرورش کشور از مشکلاتی رنج می‌برد که باید با تجربه همکاری دولت و مجلس این مسائل حل شود. علی رغم اینکه برخی از این مشکلات در طی سال‌ها بطور مداوم بررسی شدند، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم آن‌ها را حل کنیم و اولین خواسته ما از شما این است که در این دوره از مجلس با همکاری و همفکری هم بتوانیم حداقل چند مساله از جمله وضعیت نیروی انسانی شاغل در این دستگاه را به طور جدی حل کنیم.

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آموزشی خاص است و در شرایط دشوار انجام می‌شود، گفت: برای ده‌ها سال نظام آموزشی ما یاد گرفته بود که در ارتباط چهره به چهره و با حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس درس، آموزش انجام شود و بر همین اساس تمام فعالیت‌ها و نظارت‌ها برنامه ریزی شده بود، ولی امروز با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانش آموزان در کلاس و آموزش در بستر فضای مجازی، تمام نقش‌ها تغییر پیدا کرده است.

    وی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که در مسئله‌ای که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد، آموزش و پرورش ایران با تدبیر مناسب و اقدام خودجوش همکاران فرهنگی و دلسوزمان اجازه نداد استمرار آموزش از بین برود. ما تلاش کردیم که خدمت آموزشی متوقف نشود و این نشان دهنده دفاع معقول جامعه فرهنگی در مقابل یک مسائل و چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت است.

     

    حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک هفته بعد از شیوع ویروس کرونا توانستیم آموزش را از طریق تلویزیون و چند ماه بعد از طریق پلتفرم شاد پیگیری و ارائه دهیم، تصریح کرد: تاکید اصلی آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس متناسب با پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است، ولی با این همه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و تلویزیون هم برای آموزش کامل برنامه ریزی شدند و البته به مدیران هم تاکید شده است که با نظارت کامل، آموزش تمام دانش آموزان را پیگیری کنند تا هیچ دانش آموزی از آموزش دور نماند. از جامعه فرهنگی و دانش آموزان انتظار داریم با وجود برخی مشکلات از شاد حمایت کنند و در حین حمایت سعی می‌کنیم مشکلات آن را نیز از بین ببریم.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، گفت: در حوزه فضا‌های آموزشی مشکل داریم. بیش از ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی ما از استاندارد برخوردار نیست و برای حل این مشکل نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی داریم. همچنین برای حل مسئله رتبه بندی معلمان که در سال گذشته از امتیازات فصل ۱۰ قانون بودجه کشوری استفاده کردیم، ولی در اسفند سال قبل وقتی این امتیازات به تمام کارکنان داده شد، لایحه رتبه بندی معلمان را به صورت مجدد نوشتیم و به دولت ارائه دادیم و تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر آن را به مجلس برسانیم.

    وی سندتحول بنیادین را روشنگر راه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: سندتحول بنیادین مورد تاکید مقام معظم رهبری، شورای عالی فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور است که در طی سال‌ها گام‌های خوبی برای آن برداشته شده است، ولی هنوز با مشکلاتی همراه است، تحقق سند جایی است که در کف مدرسه شاهد اجرای آن باشیم. برای آن برنامه ریزی‌هایی انجام شده که در حال انجام است.

    به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ما در آموزش و پرورش آمادگی همکاری کامل با مجلس شورای اسلامی و مخصوصا کمیسیون آموزشی مجلس را داریم و درخواست می‌کنیم مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ما کمک کند و هدف نهایی این همکاری را حل حداقل چند مساله از مسائل اصلی آموزش و پرورش می‌دانیم.

    منبع : ایرنا

    نظرات بینندگان
    نظرات شما