یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 191271
تاریخ انتشار: 03/مرداد/1399 - 11:11

روسیه خواستار خروج فوری آمریکا از سوریه شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از آمریکا خواست فوری به اشغال جمهوری عربی سوریه پایان دهد و منابع طبیعی آن کشور را به دولت برگرداند تا بتواند از محیط زیست محافظت کند.

روسیه خواستار خروج فوری آمریکا از سوریه شد

واسیلی نبنزیا روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع روند سیاسی سوریه برگزار شد، با استقبال از سومین دور مذاکرات سوری در چارچوب کمیته تدوین قانون اساسی که در ماه اوت در ژنو تشکیل خواهد شد، افزود: امیدواریم سوری‌ها به گفت‌وگو درباره این موضوع مهم آینده سوریه در چارچوب یک برنامه توافق شده، ادامه دهند.
وی اضافه کرد: ما برای ترویج گفت‌وگوی داخلی سوری‌ها از ظرفیت ملی خود و با همکاری ایران و ترکیه در قالب روند آستانه ادامه می‌دهیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: تاکید می‌کنیم گفت‌وگوهای سوری به رهبری و مشارکت خودشان باید از هرگونه دخالت خارجی مصون باشد.
نبنزیا همچنین به انتخابات مجلس سوریه اشاره کرد و گفت: انتخابات پارلمانی سوریه هفته گذشته برگزار شد که سومین انتخابات از زمان آغاز درگیری مسلحانه در این کشور است. با سازماندهی انتخابات‌ها، مقامات سوریه اطمینان می‌دهند که همه ساختارهای قدرت اعم از مقننه و مجریه، عملکردی عادی دارند.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت سوریه با مشکلات اقتصادی-اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند که با اقدامات قهریه یکجانبه برخلاف درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای برداشتن آنها در بحبوحه کووید-۱۹ بدتر شده است.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنهایی که تحریم‌ها را اعمال می‌کنند نمی‌توانند هدف اصلی خود را پنهان سازند که خفه کردن اقتصاد سوریه است.
نبنزیا به منطقه کاهش تنش در ادلب هم اشاره کرد و گفت: آتش‌بس به طور کلی رعایت می‌شود. مطابق پروتکل الحاقی ۵ مارس ، گشت‌های مشترک روسی و ترکی تلاش‌های خود را برای ایجاد یک گذرگاه امنیتی در امتداد بزرگراه ام-۴ ادامه می‌دهند.
وی افزود: ما خواستار تشدید کمک‌های بین المللی بشردوستانه به همه افراد نیازمند در سراسر سوریه بدون تبعیض، سیاسی‌سازی و پیش شرط‌ها برای هماهنگی با دولت سوریه همانطور که در اصول راهنمایی سازمان ملل در زمینه کمک‌های بشردوستانه پیش‌بینی شده است، هستیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: با وجود گسترش مواضع ارتش سوریه و افزایش استقرار شهرک‌ها، پایگاه هوایی حمیمیم بار دیگر مورد حمله پهپادی قرار گرفت و تروریست‌های هیات تحریرالشام و دیگر افراط‌گرایان هنوز کنترل ادلب را در اختیار دارند.
نبنزیا اضافه کرد: همه این تحریکات و حملات تروریستی قاطعانه سرکوب خواهد شد.
وی همچنین با ادعای رسانه‌های غربی درباره فاجعه زیست محیطی در شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت: ما به گزارش‌هایی که در مطبوعات غربی در مورد فاجعه زیست محیطی در مقیاس وسیع منتشر کرده‌اند، به خاطر روش‌های بربری استخراج نفت در شمال شرقی سوریه و عراق از مناطقی که ایالات متحده "از آن محافظت می کند" توجه می‌کنیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما یک بار دیگر از ایالات متحده می‌خواهیم که فورا به اشغال جمهوری عربی سوریه پایان دهد و منابع طبیعی آن را به دولت برگرداند تا بتواند از محیط زیست محافظت کند.
نبنزیا خاطرنشان کرد: تنها راه برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه بازگشت همه سرزمین‌های آن به کنترل دمشق ، ترویج سازوکار سیاسی از طریق گفت‌وگوی جامع و فراگیر همه گروه‌های سوری است. برای این که این امر به زودی اتفاق بیفتد، نباید از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

منبع : ایرنا

نظرات بینندگان
نظرات شما