به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ،
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتوگویی با پرس.تی.وی گفت که تنگه هرمز اکنون بیش از هر چیز از تجاوز آمریکا و محاصرهای که بر آن تحمیل کرده، آسیب میبیند.وی افزود: از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتیهای تجاری باز است، اما آنها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.
عراقچی بیان کرد: ما هیچ مانعی ایجاد نکردهایم. این آمریکاست که محاصره ایجاد کرده است و امیدوارم این وضعیت با رفع این محاصره غیرقانونیِ تحمیل شده از سوی آمریکا پایان یابد.



