شنبه 06 تير 1405 - Sat 27 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 422295
    تاریخ انتشار: 20/فروردين/1405 - 11:57

    اعراب باید خودکفایی را از ایران می‌آموختند

    یک کارشناس برجسته عربی با اذعان به اشتباه بزرگ اعراب در تکیه به آمریکا تاکید کرد ایران برنده واقعی است

    اعراب باید خودکفایی را از ایران می‌آموختند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» در ادامه تحلیل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره تسلیم شدن آمریکا مقابل شروط ایران و آغاز آتش‌بس، پروفسور هادی شلوف، نویسنده عرب زبان و کارشناس بین‌المللی و استاد حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل در مقاله‌ای برای روزنامه رای‌الیوم نوشت: دیروز توقف جنگ با شروطی اعلام شد و این شروط، موضوع مذاکرات آتی بین ایران و آمریکا (نماینده و شریک اسرائیل) است و ممکن است بیشتر به نفع ایران باشد تا آمریکا. هادی شلوف افزود: امروز صبح یک ژنرال سابق فرانسوی گفت که شرکت‌های فرانسوی باید به خلیج فارس بروند تا اسلحه بفروشند و همچنین آنچه را که جنگ ویران کرده است، بازسازی کنند. بنابراین، اعراب کسانی هستند که صبح روز ۸ آوریل ۲۰۲۶ بیدار خواهند شد و خواهند دید که تمام پروژه‌هایی که انجام داده‌اند به هدر رفته است، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای بازسازی پروژه‌های نفتی گاز و نفت خواهند آمد و آنها پولی را که به دست آورده‌اند خرج خواهند کرد و ایران هر اتفاقی هم که بیفتد همسایه آنها باقی خواهد ماند و آنها تا روز قیامت از ترس خواهند لرزید. در ادامه این مقاله آمده است: بنابراین، اعراب از این جنگ با بال‌های شکسته و ویران شده بیرون آمدند و هرگز به آنچه قبل از آغاز ماه مارس ۲۰۲۶ بودند، باز نخواهند گشت. اعراب باید از تجارب گذشته و تلخی شکست‌هایشان درس می‌گرفتند و سیاست‌های داخلی و خارجی خود را متناسب با داده‌های عصر تغییر می‌دادند و به خودشان متکی می‌شدند و تحت حمایت واهی قرار نمی‌گرفتند؛ حمایتی که برای آن پول گزافی می‌پردازند و در عین حال فراموش می‌کنند که حمایت واقعی، ساختن کشوری است که خودکفا باشد، همانند کاری که ایران انجام داد. بر اساس این مقاله، با وجود اینکه آمریکا کشوری ثروتمند و قدرتمند است، اما هیچ جنگی را نبرده و تمام جنگ‌هایی که وارد شده و از آنها خارج شده، بدون پیروزی بوده است، از ویتنام تا افغانستان. کارشناس مذکور عربی تصریح کرد: امروز ایران بر تمام کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند عوارض وضع خواهد کرد و این عوارض پول بیشتری از آنچه از تولید نفت خود به دست می‌آورد، برایش فراهم می‌شود. در اینجا از سلطان‌نشین عمان می‌خواهم که سریعاً با ایران مذاکره کند و یک توافقنامه بین‌المللی با ایران برای تقسیم عوارضی که کشتی‌ها پرداخت خواهند کرد، منعقد کند. وی در پایان گفت: خلاصه، من قاطعانه معتقدم که ایران، با وجود خسارات اقتصادی و انسانی که متحمل شد، برنده واقعی است، زیرا جهان آن را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای اقتصادی، انسانی و نظامی به رسمیت شناخته است. @hamiyannevelayat وب سایت حامیان ولایت ???? www.hamiyannevelayat.ir 

    نظرات بینندگان
    نظرات شما