سه شنبه 15 مهر 1404 - Tue 07 Oct 2025
  • صلح به سبک ترامپ؛ فرمان از واشنگتن، سکوت از تل‌آویو

  • رویداد ملّی «ایران همدل» برگزار شد

  • بی هنران را بگو‌ حجاب قانون خداست

  • ترامپ چگونه آمریکا را بی‌اعتبار کرد؟ فارن‌افرز پاسخ می‌دهد

  • اسنپ‌بک؛ طلاق ایران از غرب و آغاز دوران جدید ژئوپلیتیکی / وقت تغییر پارادایم از غربگرایی به واقع گرایی

  • واقعیت میدانی یا سلاح روانی دشمن؟

  • آقای باهنر، منظورتان چیست؟!

  • افشای شبکه عملیات سایبری اسرائیل در ایران / جعل اخبار بی‌بی‌سی+عکس و سند

  • آیت‌الله خاتمی: راه مقابله با جنایات، مقاومت است

  • آقای ترامپ، سرسختی فلسطینی‌ها را از نتانیاهو بپرس

  • بزرگ فکر کنیم تا در تله جنگ روانی نیفتیم

  • تصویر منتشر نشده سید حسن نصرالله در مسجد جمکران

  • تمام دوربین‌های سر چهار راه‌های ما در اختیار اسرائیل است و لحظه‌ای رصد می‌شوند

  • دیدن ژنرال‌ها و دریاسالارهای چاق در پنتاگون غیر قابل قبول است/ دیگر خبری از مردان زنانه‌پوش نخواهد بود، کار ما با این مزخرفات تمام شد

  • زیاده‌خواهی آمریکا ادامه دارد/هیئت ایرانی در جلسه اسپانیا FATF

  • بزرگترین ترس ایالات متحده از کیست ؟

  • لا‌اقل به این پیشنهاد عمل کنید!

  • آثار اقتصادی مکانیسم ماشه از هیاهو تا واقعیت

  • از پرونده فردی تا عملیات روانی جمعی

  • جریان مقاومت سرمایه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است /شهید نصرالله خطر اسرائیل را زودتر از همه درک کرد/ایران و کشورهای دیگر در بازسازی لبنان گام برداشتند+فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 410939
    تاریخ انتشار: 15/مهر/1404 - 18:32
    تذکر یک روان‌شناس بالینی؛

    نوشتن مشق جلوی تلویزیون ممنوع

    روان‌شناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به اهمیت «فضای مناسب» برای تمرکز کودک اشاره کرد و گفت: نوشتن مشق در محیط‌های شلوغ یا در مقابل تلویزیون، تمرکز کودک را مختل می‌کند؛ بنابراین والدین باید محیطی آرام و مشخص برای انجام تکالیف فراهم کنند.

    نوشتن مشق جلوی تلویزیون ممنوع

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    محمد مهدی مقدم‌نیا با اشاره به اینکه بسیاری از والدین در روزهای ابتدایی مدرسه با مقاومت یا کندی فرزندان در انجام تکالیف مواجه می‌شوند، اظهار کرد: تدوین قوانین ساده و قابل اجرا می‌تواند مسیر انجام تکالیف را برای کودکان هموارتر کند.

     
    وی نخستین اصل در انجام تکالیف دانش‌آموزان را «تعیین زمان‌بندی مشخص» دانست و گفت: به جای تذکرهای پراکنده در طول روز، بهتر است با مشارکت کودک، ساعت مشخصی برای انجام تکالیف تعیین شود.
     
    مقدم‌نیا بر ضرورت «تقسیم تکالیف سنگین به بخش‌های کوچک‌تر» تأکید کرد و گفت: وقتی حجم تکالیف زیاد است، کودک دچار استرس و دلسردی می‌شود. بخش‌بندی تکالیف باعث می‌شود کودک با انگیزه و تمرکز بیشتری پیش برود.
     
    روان‌شناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، استراحت‌های کوتاه و مفید را نیز یکی از اصول مهم دانست و توضیح داد: پس از هر ۴۵ دقیقه مطالعه، یک وقفه‌ پنج دقیقه‌ای متناسب با سن کودک می‌تواند به بازیابی انرژی و تمرکز کمک کند.
     
    مقدم‌نیا با اشاره به رفتار برخی کودکان پس از نوشتن یک صفحه مشق، که به بازی مشغول می‌شوند، افزود: برای این کودکان بازگشت به تکلیف دشوار است؛ که این رفتار در سنین پایین طبیعی است اما اگر این الگو پس از یکی دو ماه ادامه یابد، ممکن است نشانه‌ای از اختلال تمرکز باشد و نیاز به مشاوره تخصصی دارد.
     
    وی با تأکید بر اینکه نوشتن مشق توسط والدین نه‌تنها کمکی به کودک نمی‌کند بلکه مانع رشد مسئولیت‌پذیری اوست، از والدین خواست تا اجازه دهند فرزندان‌شان پیامد رفتارهای خود را تجربه کنند و با حمایت، آنها را به سوی استقلال و نظم فردی هدایت کنند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما