دوشنبه 01 تير 1405 - Mon 22 Jun 2026
  • گردباد ناگهانی مراسم سیاسی را برهم زد / فیلم

  • سرنگونی گاومیش در هجوم گروهی شیرها / فیلم

  • سوخو-۳۰های روسی در راه ایران؛ تغییر موازنه قدرت در آسمان خاورمیانه

  • خشم قلعه‌نویی در جام جهانی پیچید + عکس

  • زمان ثبت‌نام حج تغییر کرد + عکس

  • دستور مهم هیأت مذاکره کننده ایرانی در سوئیس

  • قیمت نقره امروز یکشنبه ۳۱ خرداد

  • آغاز نشست چهارجانبه ایران، آمریکا، قطر و پاکستان در سوئیس

  • وضعیت بورس یکشنبه ۳۱ خرداد

  • هزارمین بازی جام جهانی با پیروزی ژاپن رقم خورد

  • درباره یک چریک عارف

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه سوئیس در بورگن اشتوک

  • پیام وزیر خارجه سوئیس پس از دیدار با عراقچی

  • جزئیات مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس +فیلم

  • خط و نشان بی‌سابقه‌ی روزنامه‌ی اسراییلی برای ترامپ + عکس

  • چه کسی پشت نبویان پنهان است؟

  • قیمت موبایل‌ امروز یکشنبه ۳۱ خرداد

  • یارانه‌بگیران در آستانه تغییر بزرگ

  • خبر امضای مجدد توافق ایران و آمریکا صحت ندارد

  • حیرت غرب از شکست در مأموریت حذف موشک‌های ایران + عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 409725
    تاریخ انتشار: 30/شهريور/1404 - 10:10

    ترامپ طالبان را تهدید کرد

    رئیس جمهوری آمریکا درخصوص پایگاه بگرام در افغانستان، طالبان را تهدید کرد

    ترامپ طالبان را تهدید کرد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از شبکه الجزیره قطر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: اگر افغانستان پایگاه هوایی بگرام را به ما بازنگرداند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد. این تهدید یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ذاکر جلالی، رئیس سوم سیاسی وزارت خارجه طالبان روز جمعه اعلام کرد که آمریکا می‌تواند بدون حضور نظامی در افغانستان با افغانستان تعامل داشته باشد. وی این موضوع را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «اکس» مطرح کرده و افزود که حضور نظامی آمریکا در افغانستان پذیرفتنی نیست. جلالی تصریح کرد: افغانستان و آمریکا می‌توانند بر پایه احترام متقابل و منافع مشترک، روابط اقتصادی و سیاسی داشته باشند، بدون اینکه آمریکا در هیچ بخشی از افغانستان حضور نظامی داشته باشد. در تاریخ حضور نظامی هرگز از سوی افغان‌ها پذیرفته نشده است. رئیس سوم سیاسی وزارت امور خارجه طالبان تأکید کرد: احتمال حضور نظامی آمریکا در افغانستان در جریان گفتگوهای دوحه نیز رد شده است. ترامپ روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس در پایان سفر خود به این کشور گفت: بگرام یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی جهان است. ما آن را رایگان به آنها دادیم. ضمناً ما در تلاشیم آن را پس بگیریم. وی ادامه داد: در تلاشیم این پایگاه را پس بگیریم، زیرا طالبان به کمک ما نیاز دارند. ما آن پایگاه را می‌خواهیم. همانطور که می‌دانید، یکی از دلایلی که ما این پایگاه را می‌خواهیم این است که یک ساعت با جایی که چین سلاح‌های هسته‌ای خود را می‌سازد؛ فاصله دارد. ترامپ از جو بایدن رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل خروج جنجالی این کشور از افغانستان در سال ۲۰۲۱ انتقاد و ادعا کرد که این خروج، سلاح‌ها و سایر دارایی‌های نظامی آمریکا، از جمله پایگاه‌ها، را در اختیار طالبان قرار داده است. ترامپ در ماه فوریه در اولین جلسه کابینه خود پس از انتخاب مجدد گفت: در طرح قبلی خروج از افغانستان، ما قصد داشتیم بگرام را حفظ کنیم، نه به خاطر افغانستان، بلکه به خاطر چین، زیرا دقیقاً یک ساعت با جایی که چین موشک‌های هسته‌ای خود را می‌سازد، فاصله دارد. وی در ادامه گفت که بگرام یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی جهان است و یکی از بزرگترین باندهای ساخته شده از بتن و فولاد سنگین را دارد. این فرودگاه دارای یک باند ۱۱ هزار و ۸۰۰ فوتی (۳۶۰۰ متری) است که قادر به خدمت‌رسانی به بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای باری بزرگ است.

    برچسب ها: ترامپ ، طالبان ، جنگ ،
    نظرات بینندگان
    نظرات شما