پنجشنبه 27 شهريور 1404 - Thu 18 Sep 2025
  • دعوت به آشوب چطور هو شد؟

  • ماشه را غرب می‌کشد خشاب را غرب‌زدگان پُر می‌کنند

  • این است اتحاد جهان اسلام / اتحاد 57 کشور اسلامی برای شکست طلسم نیل تا فرات / ایران پرچمدار شکست اسرائیل +فیلم

  • آیا حمایت از دولت مصلحتی است؟

  • چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی

  • تجاوز صهیونیست‌ها به قطر اثبات حقانیت منطق ایران است

  • راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است نه التماس به سازمان ملل

  • ۱۰ آسیب برزخ «نه‌صلح ، نه‌جنگ» و یک درس مدیریتی

  • موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌ها

  • پیشنهادی به دولت برای روایت قدرت

  • تغییر نام وزارت دفاع آمریکا به وزارت جنگ و سناریوهای پیش رو

  • سانسور سفر مهم پزشکیان به چین به‌خاطر مخالفت با مکانیسم ماشه

  • تحریم‌هایی که لغو نشد، مکانیسم ماشه که وجود نداشت(!) هم فعال شد/ روحانی نه سکوت کرد نه عذرخواهی؛ طلبکار شد!+عکس

  • آنها که نمی‌خواهند ایران سرای امید و همدلی باشد

  • اولین زن شهید مقاومت خرمشهر را بیشتر بشناسید+عکس

  • فصل پاسخگویی کاسبان برجام!

  • پس از یک ماه چه می‌شود؟!

  • حزب‌الله: سپر دفاعی لبنان در برابر جبهه استکبار

  • مکانیزم ماشه ما را به دوران جلیلی برمی‌گرداند /آیا دانشمندان اصلاح‌طلب، هسته‌ای، تحریم‌ها و قیمت‌ها را هم به عقب برمی‌گردانند؟

  • تاکید رهبر انقلاب بر عملیاتی نمودن توافق راهبردی ایران و چین

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 409547
    تاریخ انتشار: 26/شهريور/1404 - 23:16

    تعیین تکلیف حدود ۱۵۰۰ کامیون و کشنده در مرز ایران و ترکیه

    مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران از تعیین تکلیف کامیون‌ها و کشنده‌های بلاتکلیف در مرز ایران و ترکیه خبر داد و گفت: پس از حدود یک سال بلاتکلیفی، با مصوبه ۴ شهریور هیئت وزیران و پیگیری‌های مشترک ایران و ترکیه، روند ورود این خودروها به کشور نهایی شده است.

    تعیین تکلیف حدود ۱۵۰۰ کامیون و کشنده در مرز ایران و ترکیه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از تسنیم

    محمدعلی بهپوری در گفت‌وگو با برنامه «روی خط خبر» صدا و سیما توضیح داد: بخشی از کامیون‌ها و کشنده‌ها به دلیل تغییر سال ساخت از 2019 به 2020 و محدودیت قانونی برای واردات خودروهای بالای 5 سال، امکان ورود به کشور را نداشتند و همین امر باعث ماندگاری آن‌ها در مرز و خاک ترکیه شد. وی افزود: تلاش یک‌ساله دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منجر شد تا دولت مصوبه‌ای صادر کند که بر اساس آن کامیون‌ها و کشنده‌های جاده‌ای مستعمل با سال ساخت 2019 به بعد، که تا پایان 1403 در خاک ترکیه موجود بودند، بتوانند وارد کشور شوند.

     
    به گفته بهپوری، بر اساس این مصوبه، گمرک و وزارت صمت موظف شدند ظرف سه هفته فهرست شماره شاسی (VIN) خودروها را استخراج و به دولت ارائه کنند.
     
    او با اشاره به مذاکرات مستقیم رئیس کل گمرک ایران با همتای ترک خود گفت: با همکاری گمرک ترکیه، فهرست کامل شماره شاسی کامیون‌ها و کشنده‌های موجود در خاک این کشور، حتی خودروهایی که خارج از گمرک و در پارکینگ‌ها متوقف بودند، در اختیار ایران قرار گرفت.
     
    مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران با اعلام اینکه ترکیه فهرست 1472 دستگاه شامل برندهای مختلف مانند داف، مان، بنز، رنو، اسکانیا و ولوو را تحویل داده است، افزود: «این فهرست طی امروز و فردا به وزارت صمت ارسال می‌شود تا برای دولت نهایی‌سازی و ابلاغ شود.
     
    بهپوری تأکید کرد که با این اقدام، آمار کامیون‌ها و کشنده‌های بلاتکلیف اکنون شفاف شده و زمینه ورود قانونی آن‌ها به کشور فراهم خواهد شد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما