شنبه 10 آبان 1404 - Sat 01 Nov 2025
  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • آیا اژدهای پکن بر معامله‌گر نیویورکی چیره شده است؟

  • ‌پایان اقتدار شورای امنیت و آغاز عصر نظم نوین جهانی

  • از برجام تا برهوت؛ محصول نابلدی و بی‌دانشی

  • اگر یزید توانست شما هم می‌توانید

  • جاسـوس و جاسوسی از نگاه اسـلام

  • شرم‌الشیخ سوم روسیاهی پادوهای داخلی ترامپ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 398995
    تاریخ انتشار: 26/فروردين/1404 - 14:41

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست، گفت: در نخستین نمایشگاه جامع حمل و نقل و لجستیک، به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور هستیم.

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    روز سه‌شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: سال گذشته با ۵۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی، رکورد جدیدی در حوزه تجارت خارجی کشور به ثبت رسید.
    وی بیان داشت: در این زمینه هنوز با ظرفیت‌های موجود در کشور فاصله زیادی داریم که از جمله مشکلات مالی، بانکی و نقل و انتقال پول و همچنین ضعف‌های لجستیک و حمل و نقلی قابل ذکر است. بر این اساس باید در حوزه حمل و نقل و لجستیک کارهای ویژه‌ای به انجام برسد.


    قنادزاده، کارکردهای این نمایشگاه را علاوه بر معرفی و نمایش محصولات، خدمات و دستاوردها؛ به هم رسانی عرضه کنندگان و متقاضیان این صنعت از داخل و خارج عنوان کرد.
    وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از برگزاری این نمایشگاه پرداختن به مسائل اساسی حوزه لجستیک از جمله کریدورها است.


    وی ادامه داد: جنگ آینده جنگ کریدورهاست و همه کشورها در تلاشند تا به نوعی نقشی در کریدورها داشته باشند.


    معاون سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: در این نمایشگاه به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور یعنی کریدورهای شمال- جنوب، شرق- غرب و کریدورهای میانی هستیم.



    رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک

    در ادامه علی امامی، مدیرکل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: وضعیت لجستیک در کشور به هیچ عنوان مناسب نیست؛ به طوری که هزینه تمام شده حمل بار صادراتی ۱۵ درصد قیمت تمام شده کالا می‌شود، در حالی که این رقم در جهان هفت تا هشت درصد است.
    وی با اشاره به رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک در جهان ، ادامه داد: زمان حمل بار از ایران به دیگر کشورها ۲ برابر متوسط جهانی است و علاوه بر آن هزینه‌های حمل و نقل بیش از ۱.۵ برابر نرم جهانی تمام می‌شود.


    امامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دنبال بهبود این شرایط هستیم که یکی از راهکارهای آن برگزاری نمایشگاه‌ها است.


    وی با اشاره به رکورد ۱۶۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار در تجارت خارجی کشور در سال گذشته، گفت: با برپایی نمایشگاه‌ها می‌توانیم کمک خوبی در حوزه لجستیک داشته باشیم.


     

    نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته ۲۹ تیر لغایت یکم مرداد ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.
    به گفته محتشم نوری، مجری این نمایشگاه، کشورهای چین، روسیه، ترکیه و هند با برپایی پاویون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاوه بر آن شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف خواهیم بود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما