پنجشنبه 27 شهريور 1404 - Thu 18 Sep 2025
  • دعوت به آشوب چطور هو شد؟

  • ماشه را غرب می‌کشد خشاب را غرب‌زدگان پُر می‌کنند

  • این است اتحاد جهان اسلام / اتحاد 57 کشور اسلامی برای شکست طلسم نیل تا فرات / ایران پرچمدار شکست اسرائیل +فیلم

  • آیا حمایت از دولت مصلحتی است؟

  • چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی

  • تجاوز صهیونیست‌ها به قطر اثبات حقانیت منطق ایران است

  • راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است نه التماس به سازمان ملل

  • ۱۰ آسیب برزخ «نه‌صلح ، نه‌جنگ» و یک درس مدیریتی

  • موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌ها

  • پیشنهادی به دولت برای روایت قدرت

  • تغییر نام وزارت دفاع آمریکا به وزارت جنگ و سناریوهای پیش رو

  • سانسور سفر مهم پزشکیان به چین به‌خاطر مخالفت با مکانیسم ماشه

  • تحریم‌هایی که لغو نشد، مکانیسم ماشه که وجود نداشت(!) هم فعال شد/ روحانی نه سکوت کرد نه عذرخواهی؛ طلبکار شد!+عکس

  • آنها که نمی‌خواهند ایران سرای امید و همدلی باشد

  • اولین زن شهید مقاومت خرمشهر را بیشتر بشناسید+عکس

  • فصل پاسخگویی کاسبان برجام!

  • پس از یک ماه چه می‌شود؟!

  • حزب‌الله: سپر دفاعی لبنان در برابر جبهه استکبار

  • مکانیزم ماشه ما را به دوران جلیلی برمی‌گرداند /آیا دانشمندان اصلاح‌طلب، هسته‌ای، تحریم‌ها و قیمت‌ها را هم به عقب برمی‌گردانند؟

  • تاکید رهبر انقلاب بر عملیاتی نمودن توافق راهبردی ایران و چین

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 398995
    تاریخ انتشار: 26/فروردين/1404 - 14:41

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست، گفت: در نخستین نمایشگاه جامع حمل و نقل و لجستیک، به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور هستیم.

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    روز سه‌شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: سال گذشته با ۵۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی، رکورد جدیدی در حوزه تجارت خارجی کشور به ثبت رسید.
    وی بیان داشت: در این زمینه هنوز با ظرفیت‌های موجود در کشور فاصله زیادی داریم که از جمله مشکلات مالی، بانکی و نقل و انتقال پول و همچنین ضعف‌های لجستیک و حمل و نقلی قابل ذکر است. بر این اساس باید در حوزه حمل و نقل و لجستیک کارهای ویژه‌ای به انجام برسد.


    قنادزاده، کارکردهای این نمایشگاه را علاوه بر معرفی و نمایش محصولات، خدمات و دستاوردها؛ به هم رسانی عرضه کنندگان و متقاضیان این صنعت از داخل و خارج عنوان کرد.
    وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از برگزاری این نمایشگاه پرداختن به مسائل اساسی حوزه لجستیک از جمله کریدورها است.


    وی ادامه داد: جنگ آینده جنگ کریدورهاست و همه کشورها در تلاشند تا به نوعی نقشی در کریدورها داشته باشند.


    معاون سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: در این نمایشگاه به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور یعنی کریدورهای شمال- جنوب، شرق- غرب و کریدورهای میانی هستیم.



    رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک

    در ادامه علی امامی، مدیرکل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: وضعیت لجستیک در کشور به هیچ عنوان مناسب نیست؛ به طوری که هزینه تمام شده حمل بار صادراتی ۱۵ درصد قیمت تمام شده کالا می‌شود، در حالی که این رقم در جهان هفت تا هشت درصد است.
    وی با اشاره به رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک در جهان ، ادامه داد: زمان حمل بار از ایران به دیگر کشورها ۲ برابر متوسط جهانی است و علاوه بر آن هزینه‌های حمل و نقل بیش از ۱.۵ برابر نرم جهانی تمام می‌شود.


    امامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دنبال بهبود این شرایط هستیم که یکی از راهکارهای آن برگزاری نمایشگاه‌ها است.


    وی با اشاره به رکورد ۱۶۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار در تجارت خارجی کشور در سال گذشته، گفت: با برپایی نمایشگاه‌ها می‌توانیم کمک خوبی در حوزه لجستیک داشته باشیم.


     

    نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته ۲۹ تیر لغایت یکم مرداد ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.
    به گفته محتشم نوری، مجری این نمایشگاه، کشورهای چین، روسیه، ترکیه و هند با برپایی پاویون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاوه بر آن شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف خواهیم بود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما