شنبه 24 آبان 1404 - Sat 15 Nov 2025
  • واکنش مشاور روحانی به یک خبر و پاسخ کیهان

  • تصمیم تاریخی امام خامنه‌ای چگونه ایران را یک قدرت جهانی کرد؟ +عکس

  • لگدمال‌کردن پرچم اسرائیل اونم تو جام جهانی شمشیربازی ،

  • وضعیت سد امیرکبیر - ۱۹ آبان

  • صحن علنی مجلس - 20 آبان

  • تلف شدن یکد قلاده ببر الیمالات نور در مازندران

  • ابراز همدری رهبر معظم انقلاب با خانواده صابر کاظمی

  • همایون ارشادی آسمانی شد

  • رضا پهلوی، پسر تبعیدی شاه ایران، خود را در نقش منجی می‌بیند

  • دستور اژه‌ای برای پیگیری پرونده بانک آینده تا نتیجه نهایی

  • شهر دیجیتالی «‌نئوم» بن سلمان؛ واقعیت است یا سراب؟

  • اسرائیل به این زودی‌ها وارد درگیری مجدد با ایران نمی‌شود

  • حضور رئیس جمهور در تمرین تیم ملی فوتبال شب گذشته

  • در پرسپولیس در حال جنگیدن هستیم

  • عیار اوسمار با شکست استقلال خوزستان مشخص نمی‌شود

  • زیردریایی گمشده نازی‌ها در اعماق اقیانوس پیدا شد؛ آیا هیتلر واقعا به آمریکای جنوبی گریخت؟

  • دستور وزارت خارجه «نتانیاهو» در مورد شهردار جدید نیویورک/اسرائیل به دنبال یک استراتژی پس از پیروزی «ممدانی»

  • هیچ دختری نمی‌تواند با ما ازدواج کند

  • بازی‌های کشورهای اسلامی 2025 ریاض ؛ مسابقات تنیس روی میز بانوان

  • چهارمین همایش بین المللی طب نظامی کشورهای عضو شانگهای

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 398995
    تاریخ انتشار: 26/فروردين/1404 - 14:41

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست، گفت: در نخستین نمایشگاه جامع حمل و نقل و لجستیک، به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور هستیم.

    جنگ‌های آینده بر سر کریدورهاست

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    روز سه‌شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: سال گذشته با ۵۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی، رکورد جدیدی در حوزه تجارت خارجی کشور به ثبت رسید.
    وی بیان داشت: در این زمینه هنوز با ظرفیت‌های موجود در کشور فاصله زیادی داریم که از جمله مشکلات مالی، بانکی و نقل و انتقال پول و همچنین ضعف‌های لجستیک و حمل و نقلی قابل ذکر است. بر این اساس باید در حوزه حمل و نقل و لجستیک کارهای ویژه‌ای به انجام برسد.


    قنادزاده، کارکردهای این نمایشگاه را علاوه بر معرفی و نمایش محصولات، خدمات و دستاوردها؛ به هم رسانی عرضه کنندگان و متقاضیان این صنعت از داخل و خارج عنوان کرد.
    وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از برگزاری این نمایشگاه پرداختن به مسائل اساسی حوزه لجستیک از جمله کریدورها است.


    وی ادامه داد: جنگ آینده جنگ کریدورهاست و همه کشورها در تلاشند تا به نوعی نقشی در کریدورها داشته باشند.


    معاون سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: در این نمایشگاه به دنبال پرداختن به نقاط ضعف کریدورهای موجود در کشور یعنی کریدورهای شمال- جنوب، شرق- غرب و کریدورهای میانی هستیم.



    رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک

    در ادامه علی امامی، مدیرکل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: وضعیت لجستیک در کشور به هیچ عنوان مناسب نیست؛ به طوری که هزینه تمام شده حمل بار صادراتی ۱۵ درصد قیمت تمام شده کالا می‌شود، در حالی که این رقم در جهان هفت تا هشت درصد است.
    وی با اشاره به رتبه ۱۲۳ ایران در شاخص عملکرد لجستیک در جهان ، ادامه داد: زمان حمل بار از ایران به دیگر کشورها ۲ برابر متوسط جهانی است و علاوه بر آن هزینه‌های حمل و نقل بیش از ۱.۵ برابر نرم جهانی تمام می‌شود.


    امامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دنبال بهبود این شرایط هستیم که یکی از راهکارهای آن برگزاری نمایشگاه‌ها است.


    وی با اشاره به رکورد ۱۶۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار در تجارت خارجی کشور در سال گذشته، گفت: با برپایی نمایشگاه‌ها می‌توانیم کمک خوبی در حوزه لجستیک داشته باشیم.


     

    نخستین نمایشگاه جامع بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته ۲۹ تیر لغایت یکم مرداد ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.
    به گفته محتشم نوری، مجری این نمایشگاه، کشورهای چین، روسیه، ترکیه و هند با برپایی پاویون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاوه بر آن شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف خواهیم بود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما