پنجشنبه 11 ارديبهشت 1404 - Thu 01 May 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • آتش‌سوزی عظیم در ارتفاعات اسرائیل

  • برنج های پخته شده بدون آشیز در بندر شهید رجایی

  • اوکراین به‌زودی درهم‌ خواهد شکست

  • ترامپ، شیری بود که ظرف ۱۰۰ روز برّه شد

  • اشتباهات امت و سرنوشت تاریخی شیعه

  • مسئولان هرگونه سهل‌انگاری یا تعمّد را کشف و بر طبق مقررات پیگیری کنند

  • اخبار لحظه به لحظه از وضعیت بندر شهید رجایی بندرعباس /شمار جانباخته ها به ۲۸ نفر رسید/کمک رسانی نیروی های امدادی ( هلال احمر ، سپاه ، ارتش ، کمک های مردمی ) +عکس و فیلم

  • از روند مذاکرات راضی هستیم/مذاکرات این‌بار جدی‌تر بود/از جلسۀ آینده حدس می‌زنم که کارشناس سازمان انرژی اتمی اضافه شود

  • توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برگزاری دور سوم مذاکرات غیرمستقیم ایران-آمریکا/ عکس و فیلم

  • ترامپ به گوسفندی شبیه است که «ماسک گرگ» بر چهره زده است / آمریکا اگر در لاف گزاف خود برای حمله نظامی به ایران کمترین احتمال موفقیتی داشت، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد

  • راهبرد ما در مذاکره شفافیت هسته‌ای و رفع تحریم‌هاست/ حمایت از غزه و وحدت در جامعه از اصول اساسی ماست

  • این پیام‌ها نباید بی‌پاسخ بمانند‌!

  • تاریخ پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

  • سپاه‌؛ مولود انقلاب،حافظ جمهوریت

  • بودجه دانشگاه‌ها قطع شد/تاوان «نه به کودک‌کشی» در آمریکا +عکس و فیلم

  • پیشاهنگ مذاکره، از عبرت اعتماد به آمریکا می گوید

  • دومینوی خبرهای بد برای اسرائیل

  • تفاوت نگاه ما و آمریکا به مذاکره

  • سایه وحشت جولانی بر سر «عید پاک» مسیحیان سوریه +عکس

  • آخرین نقاشی پایتخت 7 به زودی

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 398459
    تاریخ انتشار: 19/فروردين/1404 - 16:24

    کلاهبرداری تلفنی، این بار به نام فروش بیمه‌نامه

    بیمه مرکزی با تأکید بر عدم فروش مستقیم بیمه‌نامه توسط این سازمان، از شهروندان خواست نسبت به تماس‌های مشکوک افراد سودجویی که خود را نماینده این نهاد معرفی می‌کنند، هوشیار باشند.

    کلاهبرداری تلفنی، این بار به نام فروش بیمه‌نامه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

    بر اساس اعلام بیمه مرکزی جمهور اسلامی ایران، این سازمان هیچ‌گونه بیمه‌نامه‌ای به صورت مستقیم به مردم نمی‌فروشد و تماس‌های اخیر برخی کلاهبرداران که با ادعای نمایندگی این نهاد، اطلاعات شخصی افراد را برای فریب آنها استفاده می‌کنند، کاملاً غیرقانونی است. این سازمان با هشدار درباره افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی، روش‌های متداول سودجویان و راه‌های مقابله با آنها را تشریح کرد.

    شیوه‌های فریب توسط کلاهبرداران تلفنی

    ۱. ارائه اطلاعات شخصی شما: اگر فردی با شما تماس گرفت و اسم، فامیل و اطلاعات شخصی شما را می‌دانست، فکر نکنید که حتماً او یک آدم معتبر است. این افراد معمولاً اطلاعات شما را از طریق منابع غیرقانونی به دست می‌آورند و سعی می‌کنند از طریق استفاده از این اطلاعات اعتماد شما را جلب کنند.

    ۲. جعل هویت سازمان‌های معتبر: متخلفان با معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی یا نهادهای رسمی، اعتماد شهروندان را جلب می‌کنند. در حالی که بیمه مرکزی هرگز به صورت مستقیم با مردم تماس نمی‌گیرد و هیچ‌گونه بیمه‌نامه‌ای نمی‌فروشد و تنها یک نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای است.

    ۳. استفاده از شماره‌های ثابت اجاره‌ای: این افراد از شماره‌های ثابت برای ایجاد حس اعتماد استفاده می‌کنند تا شما احساس کنید یک سازمان پشت این ماجرا قرار دارد، اما این شماره‌ها اغلب دایورت شده یا اجاره‌ای هستند.

    ۴. درخواست مبالغ کم: کلاهبرداران معمولاً مبالغ کمی مانند ۳۰۰ هزار تومان درخواست می‌کنند تا قربانیان را ترغیب به پرداخت سریع و بدون پیگیری قانونی کنند چرا که افراد به ندرت برای اعداد پایین شکایتی ثبت خواهند کرد.

    راهکارهای مقابله

    حال که این روش‌ها را شناختید، اگر کسی با شما تماس گرفت و ادعا کرد که از طرف بیمه مرکزی با شما تماس گرفته، این کارها را انجام دهید:

    ۱. هرگز اطلاعات شخصی، شماره کارت یا حساب بانکی خود را افشا نکنید.

    ۲. در صورت تماس مشکوک، از آنها بخواهید شماره خودشان را به شما بدهند تا شما با آنها تماس بگیرید و با گرفتن شماره تماس گیرنده از طریق مراجع رسمی مانند بیمه مرکزی یا شرکت بیمه طرف قرارداد خود، هویت فرد را بررسی کنید.

    ۳. حتماً گزارش این کلاهبرداری را ثبت کنید و گزارش این تماس‌ها را به پلیس فتا یا بیمه مرکزی اطلاع دهید. برای این کار می‌توانید با شماره تلفن مرکز پاسخگویی بیمه مرکزی (۲۳۴۲) نیز تماس بگیرید.

    ۴. بیمه مرکزی با یادآوری لزوم افزایش آگاهی عمومی، از شهروندان درخواست دارد تا با اشتراک گذاری این هشدارها و پیگیری قانونی، به کاهش قربانیان این کلاهبرداری‌ها کمک کنند.

    از آنجا که این کلاهبرداری‌ها هر روز در حال افزایش‌اند، مهم‌ترین نکته این است که اگر چنین تماس‌های مشکوکی داشتید حتماً به بیمه مرکزی گزارش دهید تا با این افراد بطور قانونی برخورد قاطعانه شود.

    اگر ما آگاه باشیم و به دیگران اطلاع رسانی کنیم حتماً می‌توانیم جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم. لطفاً ویدئوی زیر را با دقت ببینید؛ هوشیار باشید و این پیام را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا آگاهی عمومی افزایش یابد.

    برچسب ها: بیمه ، پلیس ، کلاهبرداری ،
    نظرات بینندگان
    نظرات شما