به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس
حسین فرهید زاده امروز در بیست و سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، گفت: باید راهکارهایی با بانک مرکزی ایجاد کرد تا واحدهایی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند در اولویت خدمات و سیاست های تشویقی قرار گیرند. رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان با اشاره به فعالیت کمیته فنی و شورای سیاست گذاری در سازمان حمایت از مصرف کنندگان، اظها داشت: ۹ دستگاه در این کمیته حضور دارد که هر کدام از این دستگاه ها بر اساس تکالیف خود نظر را در خصوص اهدای جوایز به تولیدکنندگان اعلام می کنند و شاخص ها را ارزیابی می کنند. وی با بیان اینکه شناسایی واحدهای برتر فرایند یک ساله ای دارد، بیان داشت: امسال از یک هزار و ۲۰۰ واحد تنها ۴۸ واحد موفق به کسب رتبه شدند.
وی افزود: در ارزیابی ها ۱۲ خدمت از جمله تسهیل در پرداخت تسهیلات، صادرات با کمترین تشریفات گمرکی، پرداخت جوایز صادراتی، تجهیز و نوسازی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی مورد توجه قرار می گیرد.فرهیدزاده افزود: فرهنگ پایداری برای حمایت از مصرف کنندگان در همه دولت ها مورد تاکید است و در برنامه هفتم نیز به این موضوع توجه شده است همچنین برخی از کشورها از جمله ژاپن، کره جنوبی و فرانسه و آلمان نیز نهادهایی مانند سازمان حمایت مصرف کننده و مبارزه با گران فروشی دارند.
محمدصادق مفتح در ادامه این مراسم گفت: در وزارت صمت تلاش بر این است که ارتباطات با تولیدکنندگان را تقویت کنیم تا بازار آرامی داشته باشیم و شاهد شکوفایی صنعت و صادرات باشیم. وی افزود: حقوق مصرف کننده و رعایت حقوق مصرف کننده وجه شرعی و عقلی دارد، تولید برای مصرف کننده انجام می شود و بنگاه تولیدی موفق تر است که بازار بیشتری داشته باشد.
وی افزود: وظیفه دولت نظارت بر حقوق مصرف کنندگان است و نتایج ارزیابی بنگاه های اقتصادی برای امتیازدهی و انتخاب برترین ها است. مفتح با بیان اینکه دولت بنگاه ها را ملزم به رعایت حقوق مصرف کننده می کند گفت: شرایط تحریمی منجر به ایجاد نارضایتی در بین مردم می شود که یکی از راه های خنثی کننده توطئه های علیه کشور بحث تولید و جلب رضایت مردم و مصرف کننده است.