چهارشنبه 22 اسفند 1403 - Wed 12 Mar 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • پیچیدگی مواجهه با واسطه‌گری روسیه

  • سوریه در میانه ناآرامی و اتحادی تاریخی!

  • وارونگی «پایان تاریخ» ترامپ، کاتالیزور است

  • بغض و دلتنگی مریم سعادت برای شخصیت عروسکی «زی‌زی گولو»

  • روایت جدید اینترنشنال از ماه رمضان در ایران

  • اصرار قلدرها به مذاکره برای تحمیل توقعاتشان است؛ ایران نخواهد پذیرفت/ یکی از خطرناکترین مسائل در مدیریت‌ها، عدم تصمیم‌گیری و ترک‌فعل است+ فیلم

  • رونالدو با رکورد جدید و بی نظیر به دیدار استقلال می آید

  • حمایت یک مفسد اقتصادی از موزیک جدید ساسی مانکن/ حنجره‌ شیطانی که فقط برای ابتذال و توهین به مقدسات می‌خواند+عکس و فیلم

  • استقلال با مشکل روبرو شد/سه بازیکن اصلی استقلال غایب هستند+اسامی

  • ترامپ: نامه به رهبر ایران را دیروز ارسال کردم/نمایندگی ایران در نیویورک: تاکنون نامه‌ای از سوی ترامپ دریافت نکرده‌ایم

  • ارکستر موسیقی ملی ایران به استقبال بهار

  • تیراندازی نیروهای دولت حاکم سوریه به سوی خانه‌ی مخالفان

  • فضاپیمای استارشیپ برای دومین بار منفجر شد

  • ایران نیاز به واسطه ندارد؛ روسیه مراقب کلاهبرداری آمریکا باشد

  • پرونده مهدی یراحی مختومه شد

  • پرسپولیس با دو مصدوم،احتمال به کار گیری یک ستاره جوان به عنوان فیکس

  • با تخریب جنگل‌ها و تبدیل کاربری اراضی کشاورزی مقابله شود+عکس

  • سیاستمداری که بازی سیاسی" استعفاء کردن" را بخوبی بلد است

  • درخواست ترامپ از پوتین برای میانجی‌گری جهت مذاکرات هسته‌ای با ایران

  • پایان وفاق و خیرخواهانه با رئیس جمهور

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 395482
    تاریخ انتشار: 05/اسفند/1403 - 09:53

    آثار رسانه ملی در دو ایام مهم سال چگونه و با چه کیفیتی به استقبال مخاطبان می‌روند+عکس

    ماه رمضان و عید نوروز از جمله ایام قابل توجهی بوده‌اند که تلویزیون سریال‌های برند خود را داشته و معمولا رقابت میان آثار شکل می‌گرفته است. حال در تلاقی ماه رمضان و عید نوروز باید دید آثار رسانه ملی در دو ایام مهم سال چگونه و با چه کیفیتی به استقبال مخاطبان می‌روند.

    آثار رسانه ملی در دو ایام مهم سال چگونه و با چه کیفیتی به استقبال مخاطبان می‌روند+عکس

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس-

    گروه رادیو و تلویزیون: ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز همواره از مناسبت‌هایی بوده که سریال‌های تلویزیونی مخصوص به خود را داشته‌اند. هر سال در این ایام شبکه‌های تلویزیونی در رقابتی با یکدیگر سعی داشته‌اند تا بهترین آثار نمایشی خود را که مورد پسند مخاطب باشد به عرصه پخش در آنتن تلویزیون برسانند. حتی در کشورهای مسلمان دیگر هم هر سال هنگام ماه مبارک رمضان، رقابتی عجیب در میان پخش سریال‌های تلویزیونی شکل می‌گیرد و در این میان همواره سوریه و مصر از جمله رقیبان یکدیگر بوده‌اند.

     


    در ایران نیز، پخش سریال‌های مختص به ماه مبارک رمضان و عید نوروز به صورت مرسوم از برهه‌ای به بعد جدی انگاشته شده است و هرکدام با درونمایه محتوایی خاص خود در ژانر‌های مختلف برای این ایام تدارک دیده می‌شدند.برای مثال در ماه رمضان دهه‌های گذشته هم سریال‌هایی چون میوه ممنوعه، اغما، ملکوت و ... و هم آثار طنزی چون خانه به دوش، بزنگاه و ... به پخش می‌رسید. به گونه‌ای که هرکدام از این آثار به خوبی برای مخاطب خود حال و هوای ماه رمضان را تداعی می‌کرد.


    عید نوروز نیز هرسال جدول پخش مخصوص به خود را داشته است و به گونه‌ای ژانر آثار چیده شده‌اند که بیشتر آن را محتوای طنز در بر می‌گیرد. سریال‌هایی چون پایتخت، نون خ، چاردیواری، زن بابا، مرد هزارچهره، قرارگاه مسکونی و ... از جمله سریال‌های مختص به ایام عید نوروز در سال‌های گذشته بوده‌اند.


    امسال ماه رمضان و عید نوروز در یک نسبت مشترکی با یکدیگر قرار گرفته‌اند و به نظر می‌آید که تلویزیون می‌بایست برنامه ریزی قابل توجهی را برای مخاطب خود انجام داده باشد. این دو ایام اساسا از جمله ایامی هستند که مخاطب بیش از روزهای دیگر در سال، می‌تواند مخاطب برنامه‌های تلویزیونی باشد. به خصوص آن که در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که سریال سازی موفق در این ایام سبب جذب مخاطب نیز شده است. به تازگی اطلاعات آثار نمایشی سیما فیلم متناسب با این ایام منتشر شده است و طبق آن ابتدا ماه رمضان با یک سریال بیوگرافی آغاز خواهد شد. در ادامه یک مجموعه با ژانر اجتماعی، یک مینی سریال ویژه شب‌های قدر و سه مجموعه طنز برای عید نوروز در کنداکتور آثار نمایشی سیما قرار می‌گیرند. بر این اساس یک ترکیب از ژانرهای طنز و اجتماعی تدارک دیده شده است که بتواند ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز را پوشش دهد.

     

     


    تلاقی این دو ایام با یکدیگر به نوعی هم می‌تواند برای رسانه ملی جذب مخاطب را رقم بزند و هم چالش برانگیز باشد. فضا به گونه‌ای است که مخاطبان می‌توانند مخاطب سریال‌های ماه رمضان و نوروز باشند و رقابت میان آثار برای پربیننده بودن رقم بخورد. از سویی دیگر می‌تواند چالش برانگیز نیز باشد.مخاطبان تلویزیون همواره از دهه‌های گذشته در ایام مخصوص به سریال‌های ماه رمضان و عید نوروز، شاهد آثار با کیفیت در سطح ساختار، فیلمنامه و ایفای نقش بازیگران بوده‌اند. بنابراین این انتظار را می‌توان در مخاطب یافت که در تناسب مشترک این دو ایام با یکدیگر، منتظر آثار قابل توجهی نیز است. به ویژه آن که آثار نمایشی ماه رمضان و عید نوروز به نوعی برند برای تلویزیون بوده‌اند.همچنین باید گفت که به نظر می‌آید برای ایام ماه مبارک رمضان شبکه نمایش خانگی نیز، مجموعه نمایشی در نظر گرفته باشد و از این جهت رقابتی می‌تواند میان رسانه ملی و پلتفرم در جذب مخاطب صورت بگیرد.


    در ادامه باید دید با پخش مجموعه‌های جدید نمایشی، رسانه ملی با چه کیفیتی و چگونه سریال‌های ویژه این دو ایام را برای مخاطبان تلویزیون به ارمغان می‌آورد و آیا در ارزیابی‌ها، نمره قبولی را از طرف مخاطبان خود دریافت خواهد کرد یا نه.    
     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما