چهارشنبه 22 اسفند 1403 - Wed 12 Mar 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • وارونگی «پایان تاریخ» ترامپ، کاتالیزور است

  • بغض و دلتنگی مریم سعادت برای شخصیت عروسکی «زی‌زی گولو»

  • روایت جدید اینترنشنال از ماه رمضان در ایران

  • اصرار قلدرها به مذاکره برای تحمیل توقعاتشان است؛ ایران نخواهد پذیرفت/ یکی از خطرناکترین مسائل در مدیریت‌ها، عدم تصمیم‌گیری و ترک‌فعل است+ فیلم

  • رونالدو با رکورد جدید و بی نظیر به دیدار استقلال می آید

  • حمایت یک مفسد اقتصادی از موزیک جدید ساسی مانکن/ حنجره‌ شیطانی که فقط برای ابتذال و توهین به مقدسات می‌خواند+عکس و فیلم

  • استقلال با مشکل روبرو شد/سه بازیکن اصلی استقلال غایب هستند+اسامی

  • ترامپ: نامه به رهبر ایران را دیروز ارسال کردم/نمایندگی ایران در نیویورک: تاکنون نامه‌ای از سوی ترامپ دریافت نکرده‌ایم

  • ارکستر موسیقی ملی ایران به استقبال بهار

  • تیراندازی نیروهای دولت حاکم سوریه به سوی خانه‌ی مخالفان

  • فضاپیمای استارشیپ برای دومین بار منفجر شد

  • ایران نیاز به واسطه ندارد؛ روسیه مراقب کلاهبرداری آمریکا باشد

  • پرونده مهدی یراحی مختومه شد

  • پرسپولیس با دو مصدوم،احتمال به کار گیری یک ستاره جوان به عنوان فیکس

  • با تخریب جنگل‌ها و تبدیل کاربری اراضی کشاورزی مقابله شود+عکس

  • سیاستمداری که بازی سیاسی" استعفاء کردن" را بخوبی بلد است

  • درخواست ترامپ از پوتین برای میانجی‌گری جهت مذاکرات هسته‌ای با ایران

  • پایان وفاق و خیرخواهانه با رئیس جمهور

  • آیا دولت پنهان اجازه‌ی افشای شبکه‌ی خود را می دهد؟ + عکس

  • چه کسانی پُفک نمی‌خورند؟!

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 394430
    تاریخ انتشار: 24/بهمن/1403 - 10:04

    سایه هوش مصنوعی بر سر اسکار

    پس از افشای استفاده از هوش مصنوعی در تولید برخی از نامزدهای اسکار نود و هفتم، از جمله «بروتالیست» و «امیلیا پرز»، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آستانه پذیرش این فناوری قرار گرفته و قصد دارد افشای میزان بهره‌گیری از آن را برای فیلم‌ها الزامی کند.

    سایه هوش مصنوعی بر سر اسکار

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس ،

    استفاده از هوش مصنوعی در فیلم نامزد اسکار «بروتالیست» (بردی کوربت) اخیراً خبرساز شده و جنجال‌هایی برانگیخته است، اما این فیلم تنها اثر نامزد جایزه نیست که از این فناوری بهره برده است.
    فیلم‌های مطرحی مانند «یک ناشناخته کامل» (جیمز منگولد)، «تل‌ماسه: بخش دوم» (دنی ویلنوو) و «امیلیا پرز» (ژاک اودیار) نیز به شکل گسترده یا محدود از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.
    باتوجه‌به افزایش محبوبیت این فناوری، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در حال بررسی تغییر الزامات ارسال فیلم به اسکار است تا افشای استفاده از هوش مصنوعی برای فیلم‌ها الزامی شود.در حال حاضر، آکادمی یک فرم افشای اختیاری در این زمینه به سازندگان ارائه می‌دهد، اما کمیته‌های اجرایی بخش‌های مختلف، در حال بررسی نحوه استفاده از این فناوری هستند تا این الزام که انتظار می‌رود در آوریل منتشر شود را در قوانین اسکار ۲۰۲۶ اجرایی کنند.
    توسعه ابزارها و فرآیندهای جلوه‌های ویژه مبتنی بر هوش مصنوعی (از جمله یادگیری ماشینی) مفهوم جدیدی نیست.
    در جوایز انجمن جلوه‌های ویژه امسال، دسته فناوری‌های نوظهور شامل ابزار یادگیری ماشینی وجود داشت.
     
    این فناوری برای جایگزینی چهره، اصلاح حرکات صورت، جوان‌سازی، جایگزینی بدن و دیگر تغییرات ظاهری دیجیتالی به کار رفته است و در فیلم‌هایی مانند «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه»، «یک ناشناخته کامل»، «ددپول و ولورین» و «سونیک خارپشت ٣» مورداستفاده قرار گرفته است.
    جنی زیهر، رئیس استودیوی رایزینگ سان، تأیید کرد که «یک ناشناخته کامل» و «ددپول و ولورین» از این فناوری استفاده کرده‌اند اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.
    یک سخنگوی استودیو سرچ‌لایت پیکچرز، که «یک ناشناخته کامل» را توزیع کرده، توضیح داد که این فناوری تنها در سه نمای گسترده روی موتورسیکلت برای کمک به بدل‌کاران به کار گرفته شده و هیچ تغییری در اجرای بازیگران ایجاد نکرده است.در فیلم «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» از این فناوری برای حدود ۱۵۰ نما استفاده شده تا چهره شخصیت فیوریوسا از کودکی (با بازی آیلا براون) به بزرگسالی (با بازی آنیا تیلور جوی) تغییر کند.
    ابزارهای متافیزیک نیز که در دسته فناوری‌های نوظهور جوایز انجمن جلوه‌های ویژه وجود داشتند، در فیلم «اینجا» برای پیر و جوان کردن تام هنکس و رابین رایت به کار گرفته شده‌اند.
    همچنین در فیلم «فیوریوسا» برای بازسازی چهره ریچارد کارتر، بازیگر فقید فیلم «مکس دیوانه: جادهٔ خشم» روی چهره بازیگر جدید، لی پری، استفاده شده‌اند.
    علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای پرکاربرد تولید محتوا نیز به کار رفته‌اند. به‌عنوان‌مثال، در فیلم «تل‌ماسه: قسمت دوم» از یادگیری ماشینی برای شناسایی و جاگذاری تُن آبی در چشمان بازیگران استفاده شده که به گفته عوامل این فیلم موجب صرفه‌جویی در صدها ساعت کار گردیده است.

    پس از افشای استفاده از هوش مصنوعی در فیلم «بروتالیست» برای اصلاح لهجه مجاری بازیگران فیلم، کوربت بیانیه‌ای منتشر کرد و توضیح داد که این فناوری تنها برای تنظیم دقیق صدا در دیالوگ‌های مجارستانی به کار رفته و هیچ تغییری در زبان انگلیسی ایجاد نشده است.

    وی همچنین تأکید کرد که اجراهای آدرین برودی و فلیسیتی جونز کاملاً طبیعی و بدون تغییر هستند.علاوه بر این‌ها، ابزار هوش مصنوعی دیگری به نام آدیو‌شیک برای جداکردن صدای «ماریا کالاس» از آثار او در دهه ۱۹۶۰ و استفاده از آن در فیلم زندگی‌نامه‌ای «ماریا» به کار گرفته شده است.

    با گسترش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، تشخیص میزان و نحوه استفاده از آن دشوارتر شده است. یک عضو کهنه‌کار شاخه جلوه‌های ویژه آکادمی در این زمینه گفت «همیشه باید شفافیت وجود داشته باشد.»

    او با بیان اینکه «به‌کارگیری ابزارهای جدید به‌جای روش‌های خلاقانه، مسیری را برای پیشرفت همگان باز می‌کند»، تأکید کرد «تصمیمات جوایز باید با آگاهی از میزان کار انسان‌ها گرفته شود.»وی افزود: نکته مهم این است که همه چیز در خدمت روایت داستان باشد. هیچ‌گاه یک اجرای دیجیتال عالی بدون پایه انسانی امکان‌پذیر نبوده است. ارج نهادن به همکاری تمامی هنرمندان و حرفه‌ها، هدف اصلی این فصل جوایز است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما