چهارشنبه 22 اسفند 1403 - Wed 12 Mar 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • وارونگی «پایان تاریخ» ترامپ، کاتالیزور است

  • بغض و دلتنگی مریم سعادت برای شخصیت عروسکی «زی‌زی گولو»

  • روایت جدید اینترنشنال از ماه رمضان در ایران

  • اصرار قلدرها به مذاکره برای تحمیل توقعاتشان است؛ ایران نخواهد پذیرفت/ یکی از خطرناکترین مسائل در مدیریت‌ها، عدم تصمیم‌گیری و ترک‌فعل است+ فیلم

  • رونالدو با رکورد جدید و بی نظیر به دیدار استقلال می آید

  • حمایت یک مفسد اقتصادی از موزیک جدید ساسی مانکن/ حنجره‌ شیطانی که فقط برای ابتذال و توهین به مقدسات می‌خواند+عکس و فیلم

  • استقلال با مشکل روبرو شد/سه بازیکن اصلی استقلال غایب هستند+اسامی

  • ترامپ: نامه به رهبر ایران را دیروز ارسال کردم/نمایندگی ایران در نیویورک: تاکنون نامه‌ای از سوی ترامپ دریافت نکرده‌ایم

  • ارکستر موسیقی ملی ایران به استقبال بهار

  • تیراندازی نیروهای دولت حاکم سوریه به سوی خانه‌ی مخالفان

  • فضاپیمای استارشیپ برای دومین بار منفجر شد

  • ایران نیاز به واسطه ندارد؛ روسیه مراقب کلاهبرداری آمریکا باشد

  • پرونده مهدی یراحی مختومه شد

  • پرسپولیس با دو مصدوم،احتمال به کار گیری یک ستاره جوان به عنوان فیکس

  • با تخریب جنگل‌ها و تبدیل کاربری اراضی کشاورزی مقابله شود+عکس

  • سیاستمداری که بازی سیاسی" استعفاء کردن" را بخوبی بلد است

  • درخواست ترامپ از پوتین برای میانجی‌گری جهت مذاکرات هسته‌ای با ایران

  • پایان وفاق و خیرخواهانه با رئیس جمهور

  • آیا دولت پنهان اجازه‌ی افشای شبکه‌ی خود را می دهد؟ + عکس

  • چه کسانی پُفک نمی‌خورند؟!

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 393247
    تاریخ انتشار: 10/بهمن/1403 - 23:51

    شکایت تسلا از اتحادیه اروپا

    شرکت آمریکایی تسلا به دلیل تعرفه‌هایی که اتحادیه اروپا روی خودروهای برقی وارداتی از چین اعمال کرده است، از این بلوک شکایت کرد.

    شکایت تسلا از اتحادیه اروپا

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ،

    به نقل از فایننشال تایمز، شرکت آمریکایی تسلا به دلیل تعرفه‌هایی که اتحادیه اروپا روی خودروهای برقی وارداتی از چین اعمال کرده است، از این بلوک شکایت کرد.

    دیوان دادگستری اروپا روز دوشنبه با انتشار تأییدیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که این پرونده توسط شرکت تابعه تسلا در شانگهای تشکیل شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

    این شکایت تسلا که تازه‌ترین رویارویی میان ایلان ماسک، مدیرعامل این خودروساز، و مقامات اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، در پی دعاوی مشابهی از سوی شرکت بی‌ام‌و آلمان و چندین شرکت خودروسازی چینی مطرح شده است.

    اتحادیه اروپا در اوت ۲۰۲۳ تعرفه‌های ضد یارانه‌ای را به میزان حداکثر ۷.۸ درصد برای تسلا و تا ۳۵.۳ درصد برای سایر خودروهای برقی تولیدشده در چین اعمال کرد. این تعرفه‌ها علاوه بر ۱۰ درصد تعرفه استاندارد واردات در این صنعت هستند.

    اعمال این تعرفه‌ها پس از تحقیقات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ درباره حمایت‌های ناعادلانه دولت چین از صنعت خودروهای برقی صورت گرفت.

    بروکسل پس از این تحقیقات متوجه شد که خودروسازان چینی از وام‌های کم‌بهره، زمین‌های ارزان و یارانه‌هایی برای تأمین‌کنندگان خود از جمله تولیدکنندگان فولاد، بهره‌مند شده‌اند.

    بر اساس این گزارش، در سال گذشته یک‌پنجم خودروهای برقی فروخته‌شده در سراسر اتحادیه اروپا، یعنی حدود ۳۰۰ هزار دستگاه، در چین تولید شده بودند.

    طبق گزارش سازمان محیط‌زیستی «حمل‌ونقل و محیط‌زیست»، تسلا با سهم ۲۸ درصدی از واردات خودروهای برقی اتحادیه اروپا از چین در سال ۲۰۲۳، بیش از هر برند دیگری خودرو به این منطقه صادر کرده است.

    اتحادیه اروپا پس از بررسی‌های جداگانه دریافت که تسلا کمترین میزان حمایت دولتی را از چین دریافت کرده است و ازاین‌رو، کمترین تعرفه را برای آن در نظر گرفت.

    مدیران تسلا اعلام کرده‌اند که در حال تعدیل سیاست‌های واردات خود از چین برای مقابله با تعرفه‌های اتحادیه اروپا هستند. در حال حاضر، این شرکت مدل ۳ را از شانگهای به اتحادیه اروپا صادر می‌کند، درحالی‌که مدل Y در برلین تولید می‌شود.

    در پرونده حقوقی تسلا، جزئیاتی درباره استدلال این شرکت ارائه نشده است. شکایت علیه کمیسیون اروپا در دیوان عمومی، دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا، بررسی خواهد شد و رأی آن قابلیت تجدیدنظر در دیوان دادگستری اروپا را دارد. این روند ممکن است حدود ۱۸ ماه طول بکشد.

    اولو جول، سخنگوی تجارت کمیسیون اروپا، روز دوشنبه در واکنش به اقدام تسلا اظهار داشت: آماده دفاع از موضع خود در دادگاه هستیم.

    ایلان ماسک، مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و منتقد سرسخت قوانین فناوری اتحادیه اروپا، در کارزار انتخاباتی آلمان از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» حمایت کرده است.

    بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (Acea)، تعداد ثبت پلاک خودروهای صفر تسلا در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۲۴۲,۹۴۵ دستگاه رسید. برخی کارشناسان، فعالیت‌های سیاسی ماسک را عاملی برای کاهش فروش این شرکت می‌دانند، اگرچه این مسئله برای برخی دیگر از خریداران، انگیزه‌ای برای خرید تسلا بوده است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما