شنبه 06 تير 1405 - Sat 27 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 381883
    تاریخ انتشار: 28/شهريور/1403 - 12:42

    تأثیر صحبت با موبایل و خطر بیماری قلبی

    نتایج یک مطالعه جدید ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد.

    تأثیر صحبت با موبایل و خطر بیماری قلبی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

    در مقایسه با کسانی که کمترین تماس تلفنی را داشتند، افرادی که بیشتر از تلفن‌های خود استفاده می‌کردند، ۲۱ درصد با افزایش خطر ابتلاء به یک رویداد قلبی عروقی روبرو بودند.

    این رابطه در افراد مبتلا به دیابت و کسانی که سیگار می‌کشیدند بیشتر مشهود بود.

    این مطالعه جدید شامل داده‌های تقریباً نیم میلیون شرکت کننده بود.

    به طور خاص، هر چه یک فرد زمان بیشتری را برای برقراری تماس در هفته صرف کند، خطر ابتلاء به یک رویداد قلبی عروقی مانند سکته مغزی یا نارسایی قلبی در او بیشتر است.

    طبق این مقاله، خواب، ناراحتی روانی، و روان رنجوری محرک‌های مهم این ارتباط هستند.

    محققان موارد سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب، فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی را با هم در شرکت کنندگان در نظر گرفتند تا یک نتیجه ترکیبی از خطر بیماری قلبی عروقی به دست آورند.

    پس از کنترل عوامل مختلف، آنها دریافتند که در مقایسه با کاربران عادی تلفن همراه، کاربران مداوم، افزایش اندکی در خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرکب داشتند (۴٪). با این حال، هر چه مردم زمان بیشتری را صرف تماس‌های تلفنی می‌کردند، این تفاوت بیشتر می‌شد.

    در مقایسه با افرادی که هر هفته ۵ دقیقه یا کمتر تماس گرفته یا دریافت می‌کردند، کسانی که از تلفن خود به میزان زیر استفاده می‌کردند میزان خطرشان افزایش می‌یافت:

    • ۵ تا ۲۹ دقیقه در هفته با ۳ درصد افزایش خطر
    • ۳۰ تا ۵۹ دقیقه با ۷ درصد افزایش خطر
    • ۱ تا ۳ ساعت ۱۳ درصد افزایش خطر
    • ۴ تا ۶ ساعت ۱۵ درصد افزایش خطر
    • ۶ ساعت یا بیشتر ۲۱ درصد افزایش خطر داشت.

    بر اساس این مقاله، به نظر می‌رسد سه عامل نقش مهمی در رابطه بین استفاده از تلفن همراه و بیماری‌های قلبی عروقی دارند:

    • پریشانی روانی ۱۱.۵ درصد از ارتباط را توضیح می‌دهد.
    • کیفیت خواب ۵.۱%.
    • روان رنجوری ۲.۳%.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما