سه شنبه 02 تير 1405 - Tue 23 Jun 2026
  • ادای احترام پوتین به آرامگاه سرباز گمنام / فیلم

  • تکذیب ادعای جنجالی شهباز شریف درباره مذاکرات

  • وضعیت تردد در تنگه هرمز به چه صورت است؟

  • حذف اولین تیم آسیایی از جام جهانی+ فیلم

  • وزیر ارتباطات: تلفن همراه و ثابت قطع نخواهد شد

  • سنت چندصدساله تولید عود در ویتنام / عکس

  • قیمت بیت کوین امروز سه‌شنبه ۲ تیر

  • مترو و بی آر تی در تهران تا چه زمانی رایگان است؟

  • ترفند شهید دهقان برای فرار از اعدام توسط ساواک

  • دومین شب مراسم عزاداری ماه محرم در جوار محل عروج قائد شهید/عکس

  • حاتمی‌کیا: تنگسیری‌ها دارد این خاک

  • وقتی حرف ترامپ پیش الجولانی هم خریدار ندارد+عکس

  • ایران چند درصد شانس صعود دارد؟

  • پزشکیان عازم اسلام‌آباد شد

  • مسیر پروازهای اربعین کوتاه‌تر شد

  • کم‌نظیر از یک پلنگ سیاه در کنار دو توله‌اش / عکس

  • سمور آبی یک تمساح را زنده زنده خورد / فیلم

  • بنزین ارزان و تورم ۳ رقمی در اقتصاد ایران

  • مداحی لالایی از حاج عبدالرضا هلالی

  • توافق با ایران، حل موقت بحران موجودیتی هژمونی آمریکا یا آمادگی برای تنشی بزرگتر در آینده؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 340016
    تاریخ انتشار: 10/ارديبهشت/1402 - 14:49

    منفورترین کاراکتر این روزها

    مهدی حسینی‌نیا در نقش منفی بهرام در سریال رهایم کن با برانگیختن حس نفرت در مردم حسابی تحسین برانگیز شده است.

    منفورترین کاراکتر این روزها

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» مهدی حسینی‌نیا پس از بازی خوب خود در فیلم «شنای پروانه» و سریال های «می‌خواهم زنده بمانم» و «یاغی»، در سریال «رهایم کن» نیز حضور تاثیرگذار و تحسین‌ برانگیزی دارد.

    مهدی حسینی‌نیا از دهه 90، رسما فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد. این بازیگر اواخر سال 99 با مجموعه «می‌خواهم زنده بمانم» موفق شد توجه ویژه مخاطبان را به نقش منفی خود جلب کند و به واسطه کاراکتر منفور «مفتاح»، نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد.

    او پس از این مجموعه با «میدان سرخ» نیز در نمایش خانگی دیده شد، اما این مجموعه شکست خورد و دستاوردی برای او نداشت.

    مهدی حسینی‌نیا با سریال «یاغی» و نقش متفاوت دیگری به نمایش خانگی بازگشت و طولی نکشید که با مجموعه «رهایم کن» دوباره به این رسانه آمد و بار دیگر توجهات را به خود معطوف کرد.

    حسینی‌نیا به تازگی با فیلم «برادران لیلا» نیز دیده شد.

    رهایم کن

    شخصیت «بهرام» در سریال «رهایم کن»، همه ویژگی‌های مهمی را که برای برانگیختن حس نفرت مخاطب لازم است، در خود دارد. این کاراکتر در طول عمرش مدام با تحقیر و بی‌توجهی اطرافیانش مواجه بوده و شرایط زندگی از این شخصیت، فردی فرصت‌طلب، پرعقده و بدجنس ساخته است.

    باخبر شدن «بهرام» از راز مهم خانواده «نایب سرخی» دستاویزی می‌شود تا او عقده‌گشایی کند و از این خانواده باج بگیرد. علاوه بر شخصیت‌پردازی خوب «بهرام»، بازی مهدی حسینی‌نیا در این نقش باعث شده تا این کاراکتر حس لازم را در مخاطب ایجاد کند و نفرت او را برانگیزد.

    «بهرام» در برابر خشم و تحقیرهای اطرافیانش، ظاهری بی‌تفاوت و آرام دارد، اما در باطن منتظر انتقام و تلافی می‌ماند. مهدی حسینی‌نیا بی‌خیالی و آرامش ظاهری کاراکتر خود را به خوبی به نمایش می‌گذارد و با چهره پیروزمندانه و خنده‌های خبیثانه‌اش، موفق می‌شود حرص و خشم مخاطب را برانگیزد.

    این بازیگر با بازی بدون اغراق و قابل باور خود با تحسین مخاطبان مواجه شده است.

    برادران لیلا

    مهدی حسینی‌نیا به تازگی در فیلم «برادران لیلا» هم دیده شده است. او در این فیلم نقش شخصیتی به نام «بایرام» را بازی کرده که این کاراکتر نیز جزو نقش‌های منفی کارنامه حسینی‌نیا و بازی‌های خوب اوست.

    هرچند این بازیگر در «برادران لیلا» حضور نسبتا کوتاهی دارد ولی در همان لحظات کوتاه اما تاثیرگذار، توانایی خود را در ایفای چنین نقش‌هایی نشان می‌دهد.

    این بازیگر به خوبی دورویی کاراکتر «بایرام» را به نمایش می‌گذارد و وقتی پای منافعش به میان می‌آید، از آن شخصیت به ظاهر آرام فاصله می‌گیرد و در جلد اصلی خود به عنوان فردی سودجو و فریبکار فرو می‌رود.

    یاغی

    شخصیت «رحمان» در سریال «یاغی» بیشتر از این که نفرت‌انگیز باشد، ترحم‌برانگیز بود. او بیماری روحی و روانی داشت و همین موضوع باعث شده بود برادرش «بهمن»، از او برای عملی کردن نقشه‌هایش سوءاستفاده کند و زندگی او را تحت کنترل خود بگیرد.

    مهدی حسینی‌نیا برای ایفای نقش «رحمان» با لحن متفاوت و صدایی گرفته صحبت می‌کرد. این بازیگر سعی می‌کرد با بروز خشم ناگهانی کاراکترش و رفتارهای عصبی، آشفتگی و نداشتن تعادل روحی او را در رفتارها و حالت چهره‌اش نشان بدهد و در نمایش چنین تصویری از «رحمان» نیز موفق بود.

    کاراکتر «بهرام» علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی خاص خود، تاثیر مهم‌تر و بیشتری هم در تغییر مسیر قصه دارد، بنابراین حضور مهدی حسینی‌نیا در سریال «رهایم کن» نسبت به «یاغی»، بیشتر بحث‌برانگیز شده است.

    می‌خواهم زنده بمانم

    سریال «می‌خواهم زنده بمانم» و شخصیت «مفتاح» جایگاه ویژه‌ای در کارنامه حسینی‌نیا دارند. این بازیگر با ساخته شهرام شاه‌حسینی زیر ذره‌بین مخاطبان رفت و بیشتر شناخته شد.

    «مفتاح» نیز مانند «بهرام» شخصیتی بسیار منفور داشت، با این تفاوت که او به عنوان سردسته قاچاقچیان در موضع قدرت قرار داشت. «مفتاح» کاراکتر بسیار بی‌رحمی بود و هرکس را که دست از پا خطا می‌کرد، به راحتی می‌کشت.

    مهدی حسینی‌نیا در این سریال بازی بسیار خوبی داشت و توانست شخصیت ترسناک و بد ذات او را به درستی نشان دهد. مخاطب با داشتن این تصویر از مهدی حسینی‌نیا در نقش «مفتاح»، حالا با کاراکتر منفی دیگری مانند «بهرام» مواجه شده و او را در این نقش کاملا پذیرفته است.

    شنای پروانه

    نقش «مصیب» در فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت درسال 98 نیز یکی از کاراکترهای مهم و چالش‌برانگیز کارنامه مهدی حسینی‌نیاست.

    او در این فیلم نقش یکی از اراذل و اوباش در منطقه جنوب شهر را ایفا کرد. این شخصیت هم از نظر ویژگی‌های شخصیتی منفی، دست کمی از دیگر کاراکترهایی که نام بردیم، نداشت.

    مهدی حسینی‌نیا در نقش یک شخصیت لات مانند «مصیب»، بازی بسیار خوبی در «شنای پروانه» داشت. او تلاش می‌کرد با رفتارهای خشن خود و لحن لات منشانه‌اش شخصیت «مصیب» را به عنوان کاراکتری خطرناک و کله‌خراب به مخاطب معرفی کند و در این تلاش هم موفق بود.

    حسینی‌نیا پیش از «می‌خواهم زنده بمانم» نزد مخاطبان سینما با این فیلم و شخصیت «مصیب» مورد توجه قرار گرفت.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما