چهارشنبه 20 خرداد 1405 - Wed 10 Jun 2026
  • بمباران صور تا ترامپ و نوه‌اش در یک قاب / عکس

  • استقبال متفاوت از پاپ با برج انسانی / فیلم

  • جنگ اخیر آغاز افول نظم آمریکایی بود

  • خشم معترضان کنیایی از احداث مرکز قرنطینه ابولا / عکس

  • واکنش ترامپ به پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات آمریکا

  • راننده نیسان وطن‌دوست غافلگیر شد! / فیلم

  • تماس‌های خانگی رایگان شد

  • «رولت روسی» ترامپ و انبار باروت غرب آسیا

  • سفر یک هیات قطری به تهران

  • تاثیر «کمربند امنیتی مقاومت» در تغییر معادلات جنگ + عکس

  • وقتی حاج علی زاهدی با موتور به خط مقدم آمد

  • مسیر فتح و پیروزی از دل ایستادگی و شهادت می‌گذرد

  • یاوه‌سرایی و تهدید مکرر علیه ایران؛ ترامپ ضعیف‌تر از همیشه + عکس

  • ️انهدام پهپاد متخاصم در آسمان خوزستان

  • سپاه امروز از طرف حنظله هم موشک پرتاب کرد

  • حجت‌الاسلام رضا مطلبی درگذشت

  • شوخی اره‌ای سفارت ایران در ارمنستان با ترامپ

  • آغاز همکاری نظامی روس‌ها با طالبان/ نقش ایران در تحولات مرزهای شرق کشور چیست؟ +عکس

  • واکنش روسیه و چین به تشدید تنش‌ها در منطقه

  • حقوق کارگران در نیمه دوم سال چقدر تغییر می‌کند؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 280817
    تاریخ انتشار: 29/دي/1400 - 11:05

    ویتامینی که میگرن را کنترل می‌کند

    مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد مصرف ویتامین دی می تواند در کنترل میگرن نقشی اساسی ایفا کند.

     ویتامینی که میگرن را کنترل می‌کند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از سینا پرس ، پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که مصرف مکمل ویتامین D می تواند حملات میگرنی را در دوره های سردرد بیماران کاهش دهد.

    در این مطالعه، چن هو، از بیمارستان طب سنتی چینی چونگ کینگ در کشور چین و همکارانش مروری سیستماتیک از کار آزمایی‌ های تصادفی ‌سازی و کنترل ‌شده انجام دادند که به بررسی تأثیر مصرف ویتامین D برای بیماران مبتلا به میگرن پرداختند. داده‌های موجود در این مطالعه برای شش کارآزمایی تصادفی‌ سازی و کنترل‌ شده با ۳۰۱ بیمار مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    در ادامه پژوهشگران ، شرکت کنندگان در این مطالعه را به دو گروه تقسیم کرده و به یک گروه دارونما ارائه شده و گروه دیگر از مکمل های ویتامین دی استفاده کردند.  پس از بررسی اطلاعات فوق، محققان دریافتند که مکمل ویتامین D می تواند حملات سردرد دوره ای و نمرات پرسشنامه ارزیابی ناتوانی میگرن را در مقایسه با گروه کنترل کاهش دهد. به گزارش سیناپرس، گفتنی است یافته های فوق نشان می دهد مصرف مکمل های ویتامین دی باعث کاهش تعداد حملات میگرنی می شود اما در صورت شروع الین حملات، هیچ اثر آشکاری بر مدت حمله یا شدت سردرد نداشت. 

    سرپرست این تیم پژوهشی درباره یافته های به دست آمده از این مطالعه بالینی اعلام کرد: تجزیه و تحلیل ما تنها بر اساس شش کارآزمایی تصادفی کنترل شده است و همه آنها نمونه های نسبتاً کوچکی از بیماران را شامل می شوند. برای درک بهتر تاثیر مصرف ویتامین دی بر حملات میگرنی ما به کارآزمایی‌ های تصادفی ‌سازی و کنترل ‌شده بیشتری با نمونه‌های بیماران بیشتری برای بررسی این موضوع نیاز داریم.
    در خاتمه گفتنی است مصرف بیش از حد ویتامین دی می تواند اثرات سو و مخربی بر سلامت انسان داشته باشد به همین دلیل به هیچ عنوان نباید سرخود و بدون نظر پزشک از مکمل های ویتامین دی به طور دائمی و زیاد استفاده کرد. 

    شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی American Journal of Emergency Medicine منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما