پنجشنبه 21 خرداد 1405 - Thu 11 Jun 2026
  • بمباران صور تا ترامپ و نوه‌اش در یک قاب / عکس

  • استقبال متفاوت از پاپ با برج انسانی / فیلم

  • جنگ اخیر آغاز افول نظم آمریکایی بود

  • خشم معترضان کنیایی از احداث مرکز قرنطینه ابولا / عکس

  • واکنش ترامپ به پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات آمریکا

  • راننده نیسان وطن‌دوست غافلگیر شد! / فیلم

  • تماس‌های خانگی رایگان شد

  • «رولت روسی» ترامپ و انبار باروت غرب آسیا

  • سفر یک هیات قطری به تهران

  • تاثیر «کمربند امنیتی مقاومت» در تغییر معادلات جنگ + عکس

  • وقتی حاج علی زاهدی با موتور به خط مقدم آمد

  • مسیر فتح و پیروزی از دل ایستادگی و شهادت می‌گذرد

  • یاوه‌سرایی و تهدید مکرر علیه ایران؛ ترامپ ضعیف‌تر از همیشه + عکس

  • ️انهدام پهپاد متخاصم در آسمان خوزستان

  • سپاه امروز از طرف حنظله هم موشک پرتاب کرد

  • حجت‌الاسلام رضا مطلبی درگذشت

  • شوخی اره‌ای سفارت ایران در ارمنستان با ترامپ

  • آغاز همکاری نظامی روس‌ها با طالبان/ نقش ایران در تحولات مرزهای شرق کشور چیست؟ +عکس

  • واکنش روسیه و چین به تشدید تنش‌ها در منطقه

  • حقوق کارگران در نیمه دوم سال چقدر تغییر می‌کند؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 258781
    تاریخ انتشار: 02/شهريور/1400 - 16:56

    گردو بخورید تا بیشتر عمر کنید!

    تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف منظم گردو می‌تواند به افزایش طول عمر و امید به زندگی کمک کند.

     گردو بخورید تا بیشتر عمر کنید!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از الفرات نیوز، گردو ممکن است یک میان وعده سالم باشد که کلید طول عمر بیشترمحسوب می‌شود؛ تحقیقات جدیدی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، نشان می‌دهد که ارتباط بین خوردن بیشتر گردو و امید به زندگی و کاهش خطر مرگ یک واقعیت است.

    این مطالعه نشان داد مصرف ۵ بار یا بیشتر گردو در هفته به ویژه برای افراد مسن ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند.

    نویسندگان این مطالعه تأکید کردند افرادی که گردو می‌خورند در مقایسه با کسانی که نمی‌خورند، ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند و ۱.۳ سال امید به زندگی در آن‌ها افزایش می‌یابد.

    یانپینگ لی نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه هاروارد می‌گوید: مصرف گردو توصیه‌ای عملی است که می‌تواند برای تعدادی از افرادی که به دنبال بهبود سلامتی خود هستند مفید باشد.

    این مطالعه، که اخیراً در مجله علمی Nutrients منتشر شده است، ارتباط مشابهی بین خوردن گردو، حتی در مقادیر کمتر در هفته با افزایش امید به زندگی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، با تغییر نسبت‌ها، از نظر کاهش خطر ابتلا نشان داد.

    محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های قبلی روی ۶۷، ۰۱۴ زن (میانگین سنی ۶۳) و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های ۲۶، ۳۲۶ مردان مسن، از جمله بررسی میزان مصرف آجیل آن‌ها نیز به این یافته‌ها رسیدند.

    همه این شرکت کنندگان در ابتدا به طور کلی سالم بودند و محققان رژیم غذایی آن‌ها را هر ۴ سال یکبار به مدت حدود ۲۰ سال مورد بررسی قرار دادند. از این طریق، محققان توانستند بین مصرف آجیل و امید به زندگی رابطه برقرار کنند.

    علیرغم این یافته‌ها، محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها مشاهده‌ای است و نمی‌توانند تعیین کنند که آیا گردو مستقیماً مسئول طول عمر است. با وجود این، تحقیقات ثابت کرده است که خوردن گردو به افزایش طول عمر و شیوه زندگی سالم‌تر کمک می‌کند.

    ۱۰۰ گرم گردو حاوی ۱۵.۲ گرم پروتئین، ۶۵.۲ گرم چربی و ۶.۷ گرم فیبر غذایی است و مقدار زیادی اسید آمینه ضروری را تأمین می‌کند. همچنین حاوی کلسیم، آهن، روی، ویتامین B۶ و کربوهیدرات است.

    دو مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داده است که خوردن روزانه یک میان وعده گردو می‌تواند به حفظ سطح سالم زندگی کمک کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و تنفسی و مرگ را در مقایسه با دیگران ۲۰ درصد کاهش دهد

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما