شنبه 06 تير 1405 - Sat 27 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 255563
    تاریخ انتشار: 11/مرداد/1400 - 10:38

    سنگین‌ترین هزینه اعتماد به غرب چه بود؟

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای و انبارشدن هزاران سانتریفیوژ، گزاف‌ترین هزینه ملت ایران در قبال اعتماد به غرب بود.

    سنگین‌ترین هزینه اعتماد به غرب چه بود؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت دوازدهم در مورد «شکست اعتماد به غرب»، گفت: ملت ایران در طول ۸ سال اخیر هزینه گزافی را پرداخت تا امروز بتوانیم قضاوت کنیم که تفکر حاکم بر دستگاه سیاست خارجی در این دولت تفکر کار آمد و موثری نبوده است.


    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعطیلی و دکوری شدن صنعت هسته‌ای که حاصل مجاهدت‌های شهدای هسته‌ای بود را از هزینه‌های گزاف ملت ایران در قبال اعتماد به غرب خواند و اظهار داشت: اعتماد دولت به غرب باعث شد، ایران از پیشرفت‌های هسته‌ای باز بماند، صنعت هسته‌ای تعطیل و هزاران سانتریفیوژ انبار شده و پیشرفت هسته‌ای متوقف شود.

    نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تجربه تاریخی باید درس عبرتی برای مردم و دولتمردان باشد تا در دولت جدید تکرار نشود، انتظار داریم، دولت سیزدهم امتیازات و نقاط قوت دولت قبل را حفظ کرده و نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه این مسیر غلط ۸ سال دولت تدبیر باید برای تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت جدید درس عبرت باشد، اظهار داشت: تحمل فشار حداکثری اقتصادی و سیاسی آمریکا، تاوانی بود که ملت ایران در برابر اشتباه دولت تدبیر در اعتماد به غرب پرداختند.

    پیام صریح فرمایش رهبری، پایان دوران باج‌دهی به آمریکاست
    وی ادامه داد: پیام صریح فرمایشات رهبر انقلاب برای آمریکا و غرب این است که دیگر قرار نیست، مسیر اشتباه گذشته طی شود و با همان دست فرمان با غرب و آمریکا مواجه شده و به آنها باج دهیم و ارزشمندترین داشته‌هایمان را در برابر هیچ به آن‌ها تقدیم کنیم.

    رضایی با بیان اینکه دیگر معامله برد-باخت را با غرب و آمریکا امضا نمی‌کنیم، بلکه از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد گفت: دورانی که غرب و آمریکا معاهده‌ای را به ملت ایران دیکته می‌کردند، گذشته است.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ملت ایران به هیچ وجه بر سر استقلال خود معامله و مذاکره نخواهند کرد. مجلس به طور قاطع در برابر زیاده خواهی‌ها و انحصارطلبی‌های آمریکا خواهد ایستاد و اجازه دست درازی به منافع ملت ایران را نخواهد داد.

    رضایی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اولین گام مجلس انقلابی برای جمع کردن بساط زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا در ایران بود، مجلس یازدهم بر اجرای دقیق این قانون نظارت خواهد کرد تا دیگر امتیازی به غرب و آمریکا داده نشود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما