پنجشنبه 21 خرداد 1405 - Thu 11 Jun 2026
  • نقض آتش‌بس؛ حربه‌ای برای ضربه یکطرفه به ایران

  • پاسخ به تجاوزات آمریکا ادامه دارد

  • پروازها در کویت به حالت تعلیق در آمد

  • بمباران صور تا ترامپ و نوه‌اش در یک قاب / عکس

  • استقبال متفاوت از پاپ با برج انسانی / فیلم

  • جنگ اخیر آغاز افول نظم آمریکایی بود

  • خشم معترضان کنیایی از احداث مرکز قرنطینه ابولا / عکس

  • واکنش ترامپ به پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات آمریکا

  • راننده نیسان وطن‌دوست غافلگیر شد! / فیلم

  • تماس‌های خانگی رایگان شد

  • «رولت روسی» ترامپ و انبار باروت غرب آسیا

  • سفر یک هیات قطری به تهران

  • تاثیر «کمربند امنیتی مقاومت» در تغییر معادلات جنگ + عکس

  • وقتی حاج علی زاهدی با موتور به خط مقدم آمد

  • مسیر فتح و پیروزی از دل ایستادگی و شهادت می‌گذرد

  • یاوه‌سرایی و تهدید مکرر علیه ایران؛ ترامپ ضعیف‌تر از همیشه + عکس

  • ️انهدام پهپاد متخاصم در آسمان خوزستان

  • سپاه امروز از طرف حنظله هم موشک پرتاب کرد

  • حجت‌الاسلام رضا مطلبی درگذشت

  • شوخی اره‌ای سفارت ایران در ارمنستان با ترامپ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 255367
    تاریخ انتشار: 10/مرداد/1400 - 11:47

    فواید کافئین در کاهش خطر سنگ کلیه

    کافئین متداول ترین و پرمصرف ترین ماده محرک در جهان است که دارای قابلیت افزایش سطح هوشیاری، رفع خستگی و بهبود تمرکز است.

     فواید کافئین در کاهش خطر سنگ کلیه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از دیلی اکسپرس، کافئین می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر مثبت بگذارد و احتمال ابتلا به بیماری‌های تغییردهنده زندگی را کاهش دهد.

    تحقیقات نشان می‌دهد کافئین در کاهش ابتلا به بیماری‌های زیر موثر است:

    سرطان

    ثابت شده است که کافئین در کاهش بروز سرطان‌های دهان و گلو تاثیر دارد. در مطالعه‌ای که روی بیش از ۹۰۰ هزار شرکت کننده انجام شد، مردان و زنانی که چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز می‌نوشیدند ۴۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان‌های دهان قرار داشتند، در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند یا فقط گاهی اوقات می‌نوشیدند.

    همچنین با محافظت در برابر عود مجدد سرطان سینه، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و خطر کمتر ابتلا به سرطان آندومتر در ارتباط است.

    دیابت نوع۲

    یک مطالعه طولانی مدت نشان داده است که افزایش مصرف قهوه بیش از یک فنجان در روز در طی یک دوره چهار ساله می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را یک درصد کاهش دهد.

    همچنین مشخص شده است کسانی که مصرف روزانه خود را به بیش از یک فنجان قهوه کاهش می‌دهند، ۱۷ درصد بیشتر با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند.

    با این حال، دلایل این ارتباط نامشخص است. اما ممکن است به دلیل کاهش حساسیت به انسولین باشد، بدین معنی که بدن از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده نمی‌کند.

    سکته مغزی

    مطالعه بر روی بیش از ۳۴ هزار زن در سوئد که سابقه بیماری‌های قلبی عروقی نداشتند، نشان داد اگر بیش از یک فنجان قهوه در روز بنوشند، ۲۲ تا ۲۵ درصد کمتر با خطر سکته مغزی روبرو هستند.

    علاوه بر این، مطالعه نشان داد که عدم نوشیدن قهوه می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی مرتبط باشد.

    سنگ کلیه

    مطالعه بر روی ۲۱۷،۸۸۳ شرکت کننده نشان داد کسانی که کافئین بیشتری مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار داشتند.

    اما تحقیقات به طور گسترده انجام نشده است، بنابراین برای بررسی وجود ارتباط بین سنگ کلیه و مصرف کافئین به مطالعات بیشتری نیاز است.

    با این حال محققان هشدار می‌دهند اعتیاد به کافئین یک مشکل بهداشتی شناخته شده است و معمولاً با بیماری‌هایی مانند بی خوابی و افسردگی در ارتباط است و برخی شواهد نشان می‌دهد که می‌تواند باعث مشکلات باروری در زنان شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما