شنبه 06 تير 1405 - Sat 27 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 236467
    تاریخ انتشار: 05/ارديبهشت/1400 - 10:42

    اگر دچار علائم کرونا شدیم چه کنیم؟

    عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر دچار علائمی شبیه سرماخوردگی شدید، حتی اگر این علائم بسیار خفیف هم باشند، حتما باید اصول جدا سازی را به درستی انجام دهید و خود را قرنطینه کنید.

     اگر دچار علائم کرونا شدیم چه کنیم؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در پاسخ به این سوال در مواجهه با علائم خفیف کرونا باید چه اقداماتی انجام دهیم؟، گفت: اگر دچار علائمی شبیه سرماخوردگی شدید، حتی اگر این علائم بسیار خفیف هم باشند، حتما باید اصول جدا سازی را به درستی انجام دهید و خود را قرنطینه کنید و همچنین بهتر است در مواجهه علائم خفیف استراحت کافی داشته باشید و آب، آب میوه طبیعی و مایعات فراوان استفاده کنید.

    وی ضمن اشاره به اینکه این علائم معمولا با ۴۸ ساعت استراحت در منزل بهبود می‌یابند، ادامه داد: در صورتی که علائم خفیف باشند نه احتیاج به تست است و نه نیاز به انجام سی‌تی اسکن و مراجعه به پزشک؛ چرا که اگر به ویروس کرونا مبتلا باشید با خروج از منزل برای انجام این اقدامات موجب آلودگی سایر افراد به این بیماری می‌شوید و اگر به کرونا دچار نباشید ممکن است به دلیل برخورد با سایر بیماران گرفتار کرونا شوید.

    این فوق تخصص بیماری عفونی ضمن اشاره به اینکه معمولا اکثر قریب به اتفاق عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت بهبود می‌یابند، متذکرشد: اگر علائم بیش از این مدت طول کشید و تداوم پیدا کرد و یا شدت گرفت حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

    چرا در حال حاضر هر علائمی کرونا است؟

    عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در حال حاضر گفته می‌شود هر علائمی کرونا است، مگر ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا از بین رفته اند؟، توضیح داد: ویروس سرماخوردگی در حال حاضر وجود دارد، اما به دلیل شیوع کرونا ممکن است شدت بروز علائمش تحت ثاتیر قرار بگیرد؛ هم اکنون به این دلیل که ویروس در گردش کووید ۱۹ است افراد بیشتر دچار آن می‌شوند، اما سرماخودگی هم به وجود دارد و به این دلیل که علائم کرونا بسیار شدید است، سرماخوردگی تحت تاثر قرار گرفته است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما