شنبه 06 تير 1405 - Sat 27 Jun 2026
|ف |
| | | |
کد خبر: 233059
تاریخ انتشار: 22/فروردين/1400 - 19:21

بازنشستگی با حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون در جریان بررسی طرح انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بازنشستگی افراد با سابقه حداقل ۱۰ سال می‌توانند بازنشست شوند.

 بازنشستگی با حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از فارس؛ علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز بررسی‌ها و جمع ‌بندی‌های نهایی در مورد طرح امکان انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بازنشستگی انجام شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون به افراد با حداقل سابقه ۱۰ سال بیمه می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند و بازنشست شوند. همچنین بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون چنانچه افراد در صندوق‌های بیمه‌ای مختلف سابقه داشته باشند و سابقه خود را تجمیع کنند و بخواهند از صندوق دیگری بازنشستگی خود را دریافت کنند این امکان برای آنها وجود دارد و انتخاب صندوق با فرد بیمه شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین طبق این مصوبه پرداخت مابه التفاوت مربوط به انتقال سوابق بیمه به صندوق بازنشستگی مقصد در ارتباط با این موضوع برعهده صندوق‌های مبدأ است که فرد در آنها حق بیمه پرداخت کرده است.

مصوبات کمیسیون اجتماعی پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات بینندگان
نظرات شما