یکشنبه 25 مرداد 1405 - Sun 16 Aug 2026
  • ترامپ از حمله به کوبا عقب‌نشینی کرد!

  • محاصره دریایی علیه ملت ایران ۱۰۰ روزه شد

  • خسارات زلزلۀ ۷.۷ ریشتری در اندونزی /فیلم

  • ایران؛ روایت ایستادگی و سربلندی / عکس

  • حمله یمن به مواضع مزدوران عربستان در لحج و مأرب

  • اقیانوس در قاب برترین عکاسان جهان / عکس

  • سه خلبان ایرانی توسط قطر به اسارت درآمده‌اند

  • حمله برق‌آسای گاوغوک به یک سار / فیلم

  • واکنش کاپیتان استقلال به اختلافش بارضاییان

  • قیمت خودرو های داخلی امروز شنبه ۲۴ مرداد

  • مترو تهران تا چه زمانی رایگان است؟

  • واکنش روسیه به گزافه‌گویی ترامپ درباره تنگه‌هرمز

  • خاطرات رهبر شهید از همزیستی صمیمانه با مردم بلوچ

  • نقش ایران و تفاهم‌نامه اسلام‌آباد

  • دو حمله هوایی شدید به شهرک دیرالزهرانی لبنان + فیلم

  • چرا ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با هم ادغام شدند؟

  • قیمت نفت امروز شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۵

  • دومین خرید گران پرسپولیس را بشناسید

  • بازی عجیب قلعه‌نویی و مهدی تاج

  • ایران و تاجیکستان پای قرارداد نفتی بلندمدت

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 219949
    تاریخ انتشار: 15/بهمن/1399 - 09:42

    راه‌حلی ساده برای پیشگیری از آسم

    تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بیشتر اسیدهای چرب اُمگا ۳ در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آسم را کاهش دهد، اما فقط در کودکانی که یک نوع ژن خاص دارند.

     راه‌حلی ساده برای پیشگیری از آسم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از فارس،«سیف شاهین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئین مری انگلستان، در این باره می‌گوید: «آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است و ما در حال حاضر نمی‌دانیم که چگونه از آن پیشگیری کنیم. ممکن است یک رژیم غذایی ضعیف خطر ابتلاء به بیماری را افزایش دهد.»

    وی در ادامه می‌افزاید: «درحالیکه نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم خوردن ماهی بیشتر، از بروز آسم در کودکان جلوگیری می‌کند، اما بر اساس یافته‌های ما، از آنجائیکه مصرف ماهی در کودکان کمتر از میزان توصیه شده است، مصرف بیشتر ماهی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری منطقی باشد.»

    ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ با زنجیره بلند، اسید ایکوزاپنتانوییک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است که دارای خواص ضدالتهابی هستند.

    در این مطالعه، داده‌های کودکان دهه ۹۰ انگلستان بررسی شد. آنها ارتباط بین مصرف EPA و DHA حاصل از ماهی‌ها در ۷ سالگی با استفاده از پرسشنامه‌های مصرف غذا را با بروز موارد جدید آسم در ۱۴-۱۱ سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

    محققان مشاهده کردند مصرف اُمگا ۳ موجود در ماهی در کل گروه، با آسم ارتباط ندارد. اما بیش از نیمی از کودکان حامل یک نوع رایج در ژن اسید چرب دساتوراز (FADS) بودند که با میزان کمتری از اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند در خون مرتبط است.

    در این کودکان، مصرف بیشتر اسیدهای چرب اُمگا ۳ با کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلاء به بیماری آسم مرتبط بود.

    محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما