پنجشنبه 04 تير 1405 - Thu 25 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 210564
    تاریخ انتشار: 20/آذر/1399 - 11:43

    استارت پروژه بازگشت استراماچونی؟!

    ۱۸‌‌‌‌ آذر درست یک سال‌ از رفتن آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق و ایتالیایی استقلال از ایران گذشت. استراماچونی ۱۴آذر تیمش را به مصاف شهرخودرو فرستاد و پس از پیروزی یک- صفر مقابل این تیم که آن زمان هدایتش را یحیی گل‌محمدی بر‌عهده داشت، استقلال پس از ماه‌ها صدرنشین لیگ برتر شد. اما شادی آن پیروزی که با تک گل شیخ دیاباته به‌دست آمده بود،

    استارت پروژه بازگشت استراماچونی؟!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به گزارش اخرین خبر/خیلی زود رنگ باخت و کام هواداران با جدایی ناگهانی استراماچونی تلخ شد. هرچند در ظاهر تلاش‌هایی برای بازگرداندن استراماچونی صورت گرفت اما او هرگز برنگشت یا شاید بهتر باشد بگوییم برخی مانع بازگشت دوباره او به استقلال شدند. این موضوع حتی برای مرد ایتالیایی هم دردناک بود و او بارها به خاطر مسائلی که باعث جدایی‌اش از استقلال شد، ابراز ناراحتی و گلایه کرد و به انتقاد از مدیران باشگاه و مدیران ارشد ورزش پرداخت. استراماچونی درست در سالگرد جدایی‌اش از استقلال و ترک ایران استوری‌ای منتشر کرد که در آن با اشاره به سوغاتی‌های ایرانی و با گنجاندن گوشه‌هایی از بازی استقلال و شهرخودرو برای ایران و استقلال ابراز دلتنگی کرده است. همزمان با این رشته استوری، همسر استراماچونی هم که بارها علاقه‌اش را به ایران نشان داده و ابراز امیدواری کرده دوباره به تهران برگردد، استوری مشابهی گذاشت. 

    شاید در نگاه نخست این استوری‌ها به واسطه سالگرد ترک ایران باشد اما با توجه به اتفاقات اخیر باشگاه و تیم استقلال و شایعاتی که درباره تغییر در کادرفنی این تیم مطرح شده، نمی‌‌توان از کنار آن به راحتی گذشت. استقلال با وجود آن‌که نسبت به چند فصل اخیر در آغاز فصل بهتر نتیجه گرفته و 8 امتیاز اندوخته دارد اما سبک بازی تیم و عملکرد ضعیف فردی و تیمی باعث شده انتقادات زیادی متوجه محمود فکری و مسئولان باشگاه شود. برخی خواستار تقویت کادرفنی و کنار گذاشتن برخی دستیاران فعلی فکری شده‌اند و عده‌ای هم معتقدند استقلال با تفکرات فکری که در لیگ یک و نساجی مانده به جایی نخواهد رسید. این در‌حالی است که برخی رسانه‌ها و منابع غیررسمی از تمایل اعضای هیئت‌مدیره برای بازگرداندن فرهاد مجیدی یا جذب محمد تقوی خبر داده‌اند و شاید به‌خاطر همین اخبار و شایعات بوده که سرمربی استقلال در تمرین دیروز تیمش خطاب به بازیکنانش گفته ما فعلا هستیم با ما مهربان باشید! 
    در‌شرایطی که فعلا دو نام برای تغییر احتمالی کادرفنی مطرح شده که نه تایید شده نه تکذیب اما هیچ کسی اشاره‌ای به آندره‌آ استراماچونی نکرده بود تا این‌که2 شب پیش او درباره استقلال و حضورش در ایران استوری گذاشت. برخی این استوری را نه یک یادآوری و خاطره‌بازی که نشانه‌ای از احتمال بازگشت مرد ایتالیایی قلمداد می‌کنند. به زعم این عده استراماچونی که هم علیه استقلال حکم گرفته و هم فعلا تیمی ندارد، دوباره به مسئولان این باشگاه برای بازگشت چراغ سبز نشان داده تا اگر مایل باشند دوستانه مسائل را حل‌و فصل کنند و او دوباره به نیمکت آبی‌ها برگردد. این در شرایط فعلی شاید حتی همان چیزی باشد که استقلالی‌ها و وزارت ورزش به دنبالش هستند. بازگشت دوباره استراماچونی با این‌که قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی توسط وزارت و فدراسیون فوتبال تصویب شده می‌تواند یک تیر و دو نشان وزیر ورزش و مدیران استقلال باشد. هرچند قانون این اجازه را نمی‌‌دهد اما بارها شاهد بوده‌ایم وقتی پای منافع ملی به میان آمده با گنجاندن بند و تبصره‌ای مشکل را حل کرده‌اند مثل قانون عدم استفاده از بازنشستگان در سمت‌های دولتی! حالا هم پای چند میلیون یورو غرامت استراماچونی در میان است که باشگاه استقلال و وزارت باید از بیت‌المال بدهند آن‌هم در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم. بنابراین بازگشت استراماچونی از هر زاویه‌ای که نگاه شود به سود استقلال و متولیان وزارت‌نشین آن است. این‌گونه هم انتقاد نمایندگان مجلس و هواداران استقلال از وزیر ورزش و دولت کاسته می‌شود و هم پرونده چند میلیاردی استراماچونی دوستانه و شاید با مبلغ کمتری حل‌و فصل خواهد شد. ‌

    نظرات بینندگان
    نظرات شما