پرسپولیسیها در 19 دوره لیگ برتر تا پیش از بازی با شاگردان جواد نکونام 997 امتیاز اندوخته داشتند و این بازی میتوانست آنها را به هزارمین امتیازشان برساند که همین گونه هم شد و شاگردان یحیی با شکست دادن شاگردان جواد نکونام، بازیکن سابق استقلال هزار امتیازی شدند. البته رسیدن به امتیاز هزار رکوردی نبود که به اسم پرسپولیس ثبت شود چراکه پیش از این، تیم استقلال در هفته نهم لیگ برتر و با غلبه بر تراکتور به امتیاز هزار رسیده بود تا نخستین تیم لیگ برتری باشد که امتیازش 4 رقمی میشود. 10 آبان ۱۳۹۸ بود که استقلال در دیدار رفت با تراکتور به یک برد ارزشمند رسید و با نتیجه 4-2 تیم پرستاره تبریزی را شکست داد. آن دیدار یک بازی خاطرهانگیز برای استقلالیها بود چراکه هم طلسم ورزشگاه یادگار امام را شکستند و هم امتیازشان در تاریخ لیگ برتر از هزار گذشت. حالا پس از آبیهای پایتخت رقیب سنتیشان هم دومین تیم لیگ برتری هستند که امتیازشان 4 رقمی شده است. البته شاید این سوال پیش بیاید پرسپولیس که با ۵ قهرمانی و 2 نایبقهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر به حساب میآید، چرا دیرتر از استقلال به امتیاز هزار رسید؟ دلیل این موضوع ناکامی پرسپولیس در لیگهای ۱۸ تیمی است. سرخهای تهرانی از لیگ هفتم تا دوازدهم تنها یک بار بیش از ۶۰ امتیاز به دست آوردند و در همان سالها به شکلی محسوس از رقیب سنتی عقب افتادند. پرسپولیس که با ۵ قهرمانی و 2 نایبقهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر به حساب میآید، قهرمانیهای خود را به ترتیب با ۴۹ امتیاز، ۶۵ امتیاز(کسر 6 امتیاز)، ۶۶ امتیاز، ۶۴ امتیاز و ۶۱ امتیاز کسب کرد و حالا فرصت این را دارد که با عبور از امتیاز هزار، رکورد کسب امتیاز در پایان فصل را هم بشکند و دوباره مثل چند سال اخیر تاریخسازی کند. در حال حاضر و در پایان هفته بیستوپنجم پرسپولیس 59 امتیازی است و تا پایان فصل 6 بازی مانده و 15 امتیاز ممکن میتواند به اندوختهاش اضافه کند. اگر چنین شود پرسپولیس از امتیاز 70 عبور خواهد کرد و در بهترین حالت میتواند 74 امتیازی شود که یک رکورد جدید برای لیگ برتر محسوب خواهد شد. پرسپولیس در حال حاضر با کسب 66 امتیاز در لیگ 16 تیمی رکورددار کسب بالاترین امتیاز است اما همچنان رکورد بالاترین امتیاز قهرمان لیگ متعلق به تیمهای سپاهان و استقلال با ثبت 67 امتیاز در فصلهای نهم، یازدهم و دوازدهم است. سپاهان که امتیازش از 950 گذشته سومین تیمی است که پس از سرخابی میتواند امتیازش را به هزار برساند البته نه در فصل جاری. زردپوشان اصفهانی احتمالا اواخر فصل آینده بتوانند به امتیاز هزار برسند و پس از آنها هم تیم ذوبآهن چهارمین تیمی است که میتواند هزار امتیازی شود. پس از تیمهای اصفهانی یک تیم اهوازی و یک تیم صعنتی در رده پنجم و ششم بالاترین امتیاز کسب شده در ادوار لیگ برتر قرار دارند. تیمهای فولاد و سایپا هم که به ترتیب در 18 و 19 دوره لیگ حضور داشتهاند حدود 200 امتیاز با 4 رقمی شدن فاصله دارند و بنابراین سرخابی پایتخت به این زودیها رقیب پیدا نخواهند کرد.
منبع : آخرین خبر



