پنجشنبه 04 تير 1405 - Thu 25 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 179708
    تاریخ انتشار: 08/ارديبهشت/1399 - 09:51
    مسکو:

    ادعای آمریکا درباره پرتاب ماهواره ایران نادرست است

    نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با رد اتهام زنی های آمریکا علیه ایران در زمینه پرتاب ماهواره گفت: آمریکاست که قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

    ادعای آمریکا درباره پرتاب ماهواره ایران نادرست است

    یک دیپلمات ارشد روسیه یکشنبه به موضع‌گیری‌های آمریکا علیه پرتاب ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد و آمریکا را به دورویی و معیارهای دوگانه متهم کرد.
    «میخائیل اولیاوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در توییتی بدین منظور نوشت: «ایالات متحده ادعا می‌کند که پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این یک تعبیر نادرست است. اما نکته دیگر این مسئله تلاش واشنگتن در لطمه وارد کردن بر همان قطعنامه است که نقض منشور ۲۵ سازمان ملل متحد است. آمریکا رویکرد ریاکارانه و معیارهای دوگانه دارد».
    «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در واکنش به موفقیت ایران در استقرار ماهواره نور در مدار زمین تأکید کرد که این اقدام هیچ تناقضی با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ندارد.
    پیش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.
    ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

    منبع : فارس

    نظرات بینندگان
    نظرات شما