دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • حماس با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس موافقت کرد

  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 85374
    تاریخ انتشار: 25/دي/1396 - 14:21
    هادی حق شناس:

    راز نجات چینی‌ها و ناگفته هایی از فاجعه نفتکش سانچی

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی جزئیاتی از حادثه نفتکش سانچی را بیان کرد و گفت: انفجار مهیب اولیه در کشتی سانچی فرصت عکس العمل را به خدمه این کشتی نداد.

    راز نجات چینی‌ها و ناگفته هایی از فاجعه نفتکش سانچی

    هادی حق شناس  گفت: در این کشتی 30 نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند.

    وی گفت: کشتی سانچی 115 هزار تن میعانات گازی با درجه اشتعال منفی 18 درجه سانتی گراد حمل می کرد که در برخورد با کشتی چینی یک یا دو مخزن 20 هزار تنی منفجر شد.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اطلاعات اولیه به دلیل آسیب شدید نفتکش سانچی درباره کارکنان آن ناامید کننده بود البته تا آخرین لحظه برای حداقل انتقال اجساد تلاش شد اما به دلیل حجم آتش و گازهای سمی امکان این کار ایجاد نشد.

    حق شناس گفت: عمق حادثه در همان لحظات نخست مشخص بود و نشت گاز های سمی اجازه نفس کشیدن به هیچ کس را تا شعاع هزار متری نمی داد.

    وی افزود: پس از برخورد دو کشتی و انفجار نفتکش هیچ علامت و تقاضایی از سوی نفتکش سانچی نداشتیم و این نشان می داد پس از انفجار هیچ یک از کارکنان فرصت عکس العملی را نداشت.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سانچی ساخت سال 2008 کره جنوبی به وسیله شرکت هیوندا بود و جدید ترین استانداردهای جهانی را داشت.

    حق شناس افزود: این سانحه در دو سه دهه اخیر بی نظیر بود.

    وی گفت: کارکنان کشتی کریستال پس از برخورد با نفتکش سانچی به آب می پرند و به وسیله قایق و بالگرد نجات می یابند و کشتی چینی نیز که به موتور آن آسیبی وارد نشده بود به ساحل برده شد.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: 90 درصد واردات و صادرات کشور و همه نفت و فرآورده های نفتی به وسیله کشتی حمل می شود.

    حق شناس گفت: جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور همه ذینفعان از جمله چین، هنگ کنگ، پاناما و ایران در چین باز و اطلاعات آن بررسی می شود.

    وی افزود: اعلام نتیجه بررسی ها روند حقوقی دارد و حداقل یک ماه زمان لازم دارد.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نتیجه بررسی ها برای بیمه ها و مالکان سانچی مهم است.

    حق شناس افزود: نماینده ایران از کشتی چینی بازدید کرد اما مقامات این کشور اجازه مصاحبه با کارکنان آن کشتی را ندادند در صورتی که باید با کارکنان کشتی کریستال نیز مصاحبه کنیم.

    وی منطقه حادثه را منطقه پرتردد برای کشتی ها اعلام و اضافه کرد: به طور قطع نمی توان گفت به چه دلیل این دو کشتی با یکدیگر برخورد کردند و باید جعبه سیاه بررسی شود.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: منطقه برخورد جزء نقاط کور راداری نیز نبود.

    منبع : تسنیم

    نظرات بینندگان
    نظرات شما