جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 70630
    تاریخ انتشار: 01/مهر/1396 - 10:33
    اخبار کوتاه

    نیازمند 3 هزار معلم ورزش هستیم

    معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی هر دانش‌آموز 23 سانتی‌متر مربع است و باید این میزان به یک مترمربع برسد، گفت: 3 هزار مکان و مجتمع ورزشی داشته و 3 هزار معلم تربیت‌‌بدنی کم داریم.

    نیازمند 3 هزار معلم ورزش هستیم

    مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با اشاره به اهمیت تربیت بدنی در مدارس، اظهار داشت: در کشورهای مختلف درس تربیت بدنی دارای جایگاه بالایی است و دانش‌آموزان مباحثی همچون زندگی، رفاه، سازگاری و صمیمیت را هنگام تربیت بدنی می‌آموزند و حرکت را بهانه‌ای برای عملی شدن تربیت قرار می‌دهند.

    وی افزود: افرادی که خود تربیت بدنی را انجام نداده‌اند، نمی‌توانند در این خصوص اقدام مناسب را انجام دهند.

    معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به تربیت بدنی دانش‌آموزان، متذکر شد: بسیاری از مسائل اخلاقی و تربیتی توصیه شدنی نیست، اما در زمین و زمان ورزش، عملاً دانش‌آموز می‌آموزد که به دیگران احترام گذاشته و این تمرین شدنی و آموختنی است.

    حمیدی با اشاره به روند آغاز تربیت بدنی، یادآور شد: موضوع حرکت باید از خانواده آغاز شود، اما مادامی که خانواده کلاس درس ریاضی و دیگر دروس را به فعالیت‌های حرکتی و ورزشی ترجیح دهد و تب کنکور و کلاس‌های نظری و شناختی قوی‌تر است.  به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

     وی بیان داشت: در حال حاضر والدین بیشتر به اهمیت تربیت بدنی آگاه شده‌اند، اما با وضع مطلوب فاصله داریم؛ ضمن اینکه میراث نظام تعلیم و تربیت ما به شکلی بوده است که به مسائل حوزه‌های شناختی اهمیت زیادی داده شده است.

    معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت : در دو ساعت درس تربیت بدنی باید انس به حرکت و بازی را در کنار «میم» یعنی  منزل، محله، مدرسه باشد و دانش‌آموز آن را یاد گیرد و در کنار آن نیز رسانه نقش مهمی دارد.

    وی تصریح کرد: وقتی که در رسانه‌ها بیشتر به ورزش‌های قهرمانی توجه می‌کنیم این باعث می‌شود تماشاچی ورزشی زیادتری داشته باشیم، اما افراد فعال در امر ورزش کم داریم؛ در نتیجه اگر همه سه «میم» یاد شده توجه کرده و رسانه به کمک تربیت بدنی بیایند، بهتر می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

     حمیدی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در خصوص گسترش کیفی تربیت بدنی در بین دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در 3، 4 سال گذشته در آموزش و پرورش در این خصوص جهشی داشته‌ایم و دوره پیش‌دانشگاهی و پایه یازدهم را که یک ساعت درس تربیت بدنی داشت و 2 ساعت درس تربیت بدنی در دوره پیش‌دانشگاهی حذف شده بود، به 3 ساعت افزایش داشته و اضافه شده است؛ در نتیجه در حال حاضر 3 هزار معلم تربیت بدنی کم داریم.

    معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 33 هزار معلم تربیت بدنی در کشور وجود دارد، گفت: 13 میلیون دانش‌آموز و 105 هزار مدرسه داریم؛ ضمن اینکه 100 مدرسه یک نفره و 5 هزار مدرسه زیر تعداد 4 دانش‌آموز داریم.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر در 12 پایه تحصیلی راهنمای تدریس درس تربیت بدنی را برای دبیران تربیت بدنی تهیه کردیم، اما در خصوص فضای ورزشی مشکل داریم.

    حمیدی در خصوص «سرانه مدارس ورزشی»، ادامه داد: سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در مدرسه 23 سانتی‌مترمربع است که باید به ازای هر دانش‌آموز به یک مترمربع برسد؛ ضمن اینکه باید مدارس را به سمتی ببریم که در کنار هر مدرسه یک سالن ورزشی و در درون مدارس فضای روباز مانند چمن مصنوعی داشته باشیم.

     معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 3 هزار مکان و مجتمع ورزشی در آموزش و پرورش وجود دارد، متذکر شد: تک سالن‌های ورزشی که در استان‌ها ساخته می‌شود، باید در کنار مدارس باشد.

    وی با بیان اینکه با افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان به یک متر، مشکلات ما حل می‌شود، گفت: برای داشتن نسل شاداب و استفاده از مزایای تربیت درس تربیت بدنی، باید تصمیم‌گیرندگان ما خود لذت ورزش و مزایای آن را جستجو کرده باشند.

    حمیدی با انتقاد از افزایش میزان افسردگی و مشکلات روحی در کشور، تصریح کرد: باید تربیت بدنی را جدی بگیریم؛ ضمن اینکه دیگر یک طرح جدید ورزشی را در خارج از مدرسه انجام نمی‌دهیم.

    منبع : خبرگزاری فارس

    نظرات بینندگان
    نظرات شما