دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • لحظۀ تصادف امام‌جمعۀ شهر بلوک جیرفت/فیلم

  • حماس با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس موافقت کرد

  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 55569
    تاریخ انتشار: 10/ارديبهشت/1396 - 13:30
    شرکت ملی پتروشیمی

    هماهنگ شدن صادرکنندگان محصولات پتروشیمی

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی گفت:حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آسیای جنوبی و آسیا دور،۲۰ درصد کشورهای آفریقایی و ۲۰درصد به قاره سبز صادر می شود.

    هماهنگ شدن صادرکنندگان محصولات پتروشیمی

    با اعلام اینکه حدود ۳۵ تا ۴۵  درصد از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آسیا جنوبی و آسیا دور مثل چین و هند روانه می شود،  گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد فرآورده های پتروشیمی به مقصد کشور آفریقایی و ۱۵ تا ۲۰ درصد هم به کشورهای اروپایی صادر می شود. این درحالی است که تلاش شده تا حد ممکن مقاصد صادراتی خود را تنوع ببخشیم.

    او با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا بازارهای صادراتی را از نظر نوع و حجم تقاضا به دقت بررسی کرده تا بتوانیم قیمت را بهینه مطرح کنیم، ادامه داد: هر چه بازار صادراتی مقصد به محل تولید فرآورده ها نزدیکتر باشد، قیمت محصول بالا تر است چرا که هزینه حمل کمتری دارد. به این ترتیب باید شرایط بازارهای هدف را سنجیده تا نسبت به رقبا نرخ مناسب تری را ارائه دهیم. در این میان باید رقبای داخلی نیز برای ارائه محصولات خود به بازارهای بین المللی هماهنگی داشته باشند تا با عرضه یک محصول مشابه، موجب شکسته شدن قیمت آن و در نتیجه برهم خوردن نظم بازارهای بین المللی نشویم. البته این مشکل تا حد زیادی میان تولیدکنندگان و هلدینگ های داخلی برطرف شده است. به همین موازات تلاش شده است تا هماهنگی های لازم با شرکت های تولیدکننده بزرگ نیز در عرضه محصولات انجام شود.

    به گفته این مقام مسوول ۵۰ تا ۶۰ درصد از پروژه پتروشیمی کاویان۲ در دولت گذشته انجام شده است. البته این پتروشیمی حدود یک سال و نیم پیش رشد ۹۵ درصد را تجربه کرد که به دلیل مشکلات موجود در تامین خوراک  این پتروشیمی از فعالیت دست کشید و اکنون با حل این مشکل به تولید می پردازد. درباره پروژه MEG  مروارید نیز ۵۵ تا ۶۰ درصد پروژه اجرا شده بود و تجهیزات آن موجود بود و تنها نیاز به نصب داشت. البته باید در نظر داشت که هر کدام از پروژه پتروشیمی از مرحله طراحی تا تولید حدود ۶ سال زمان نیازدارند که طبیعتا این زمان ممکن است بین دو دولت جابجا شود.

    منبع : خبرگزاری مهر

    نظرات بینندگان
    نظرات شما