یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 370578
    تاریخ انتشار: 06/ارديبهشت/1403 - 13:39

    آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران+فیلم

    خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.

    آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران+فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان _ حسین قربانی؛ برای در امان ماندن از خطرات تردد از عرض خیابان و یا استفاده از حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی مجبور هستند از پل‌های مکانیزه استفاده کنند تا به مقصد برسند.

     
    ساعت حوالی یک ظهر است پیرزنی که به آرامی قدم برمیدارد به یکی از پل‌های مکانیزه می‌رسد که هنگام مشاهده پله برقی خاموش این پل آهی از نهادش بلند می‌شود، اما مجبور است ارتفاع بلند این پله برقی را طی کند تا به آن سوی خیابان برسد و آرام آرام قدم روی پله می‌گذارد و خودش را بالا می‌کشد و زیر لب حرف‌هایی می‌زند و از این وضعیت گلایه می‌کند در گوشه دیگری از شهر مادری با کالسکه خودش را به پل مکانیزه می‌رساند تا به آن سوی خیابان برود، اما پله برقی خاموش این پل مجبورش می‌کند کودکش را بر روی دستانش به بالا ببرد، اما نگاه ملتمسانه او انتظار کسی را می‌کشد تا کالسکه کودکش را تا آن سوی پل حمل کند این تنها گوشه‌ای از مشاهدات در خیابان‌های پایتخت است که مشکلاتی را بر عبور مرور شهروندان ایجاد کرده است.
     
    یکی از مطالبات همیشگی شهروندان از مدیریت شهری حل مشکل پله برقی‌های خاموش در شهر است که سال گذشته مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران گفته بود ۵۰۰ یونیت پله برقی در پایتخت وجود دارد که این ناوگان پله برقی قدیمی و از سال ۸۳ نصب شده است و تعداد زیادی از این پله‌ها نوسازی نشده است.
     
    علی‌رغم اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت پله برقی‌های خاموش سطح شهر، اما همچنان این مشکل در برخی از پل‌های مکانیزه ادامه دارد و باعث ایجاد اختلال در تردد مردم شده است.
     
    اواخر سال ۱۴۰۲ و همزمان با بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران گلایه‌های متعدد مردم از این موضوع به شورای شهر تهران رسید و اعضای این شورای با رأی خود مدیریت پل‌های مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پل‌ها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی و عمرانی اضافه کردند.
     
    هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گلایه به حق مردم تهران در خصوص خرابی پله‌برقی برخی پل‌های مکانیزه را از ایام پایانی سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.
     
    وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص با معاونت خدمات شهری و معاونت ترافیک شهرداری تهران ظرف دو هفته گذشته برگزار شده است گفت: همزمان موضوع انتقال حقوقی وظیفه مدیریت پل‌های مکانیزه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری شده که در شرف انجام است، اما در این مدت موضوع رها نشده بود بلکه پیگیری‌ها از پیمانکاران و تولید کنندگان انجام شده است.
     
    حق‌بین گفت: مسئله خرابی پله‌برقی‌ برخی پل‌های مکانیزه تهران در چند بخش بررسی و پیگیری می‌کنیم که در بخش اول ۶۰ یونیت جدید است که باید جایگزین پله‌های برقی فاقد کارایی شوند و اولین پروژه در بزرگراه شهید چمران و محدوده گیشا در حال اجرا است به صورتی که پل جمع‌آوری شده و پل جدید با شکل جدید ظرف دو هفته آینده نصب خواهد شد.
     
    وی افزود: این رویه برای ۵۹ یونیت دیگر ظرف چهار ماه آینده دنبال خواهد شد و تاکید شده که این کار با سرعت بالاتری انجام و ظرف سه ماه به پایان برسد.
     
    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات در دست اجرا تعداد کمتری از پله‌برقی‌های شهر خاموش باشند گفت: برخی از پل‌های مکانیزه اساساً کارایی ندارند با هماهنگی معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور باید جمع‌آوری یا تبدیل به رمپ شوند که با طرح‌های جایگزین و آرام سازی معابر این امکان فراهم خواهد شد و تعدادی از پل‌های مکانیزه ممکن است حذف شوند.


    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما